Autor Wątek:  ET41 z ciężkim bruttem  (Przeczytany 23949 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #30 dnia: 29 Marca 2006, 19:48:00 »
współczynnik tarcia napewno nie zależy od nacisu koła na szynę, a co do reszty się zgodze. Zna ktoś może przybliżoną watrość? (bo nie mogę znaleźć)
Tak na ulice też jak posypiesz piach i przejedziesz ręką to wydaje się bardziej szorstkie niz jak go niema, a jednak samochód jadąc po suchej ulicy bez piachu ma lepszą przyczpność.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #31 dnia: 29 Marca 2006, 20:13:38 »
Cytat: "AIR"
współczynnik tarcia napewno nie zależy od nacisu koła na szynę, a co do reszty się zgodze. Zna ktoś może przybliżoną watrość? (bo nie mogę znaleźć)
Tak na ulice też jak posypiesz piach i przejedziesz ręką to wydaje się bardziej szorstkie niz jak go niema, a jednak samochód jadąc po suchej ulicy bez piachu ma lepszą przyczpność.

Współczynnik? zależy od masy a nawet gładkości dlatego współczynniki tarcia są różne dla różnych materiałów, a siła tarcia ? na siłę czepiasz się słów.
Z tą ulicą przeginasz, rozmawiamy o szynach nie o asfalce. Po za tym piach sypie się na asfalt zimą jak jest ślisko, na przykład na przystankach autobusowych żeby mogły odjechać. Nikt o zdrowych zmysłach nie sypie piachu na suchy asfalt. Chyba że na rozlany olej z dodatkiem detergentu. Nie ma co porównywać gumy i asfaltu do torów.


Ps:
@ AKVIN Co do wagonów towarowych na  100km - to nie bardzo rozumiem.
Z wypowiedzi jasno miało wynikać że chodzi o przeprowadzenie pewnego testu i nie ma on nic wspólnego z maksymalną prędkością jakich kolwiek wagonów czy lokomotyw. Tym bardziej że to symulotor. Ten test prowadziłem w trybie debugmode. Ponoć w realu EP05  i EP09 jeździły po 200 km/h. i co ty na to? Ja jestem ciekaw jakie wagony doczepiali i gdzie odbyły się takie testy. (może Kutno - Włocławek?) Toczy się na ten temat inny wątek.
Pozdrawiam

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #32 dnia: 29 Marca 2006, 20:18:51 »
Cytat: "AIR"
Tak na ulice też jak posypiesz piach i przejedziesz ręką to wydaje się bardziej szorstkie niz jak go niema, a jednak samochód jadąc po suchej ulicy bez piachu ma lepszą przyczpność.

No ale ulica i szyna są wykonane z zasaniczo różniących się od siebie materiałów o zasadniczo odmiennym współczynniku tarcia. Poza tym chyba nie powiesz że obręcze kół lokomotywy mają ta samą przyczepność do szyn co opony samochodowe do drogi... to w ogóle ciężko porównywać. Lepszym przykładem byłby oblodzony chodnik, który jak wiesz sypie się piaskiem nie po to aby był jeszcze bardziej śliski ale wręcz przeciwnie.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

andrev1989

  • Gość
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #33 dnia: 29 Marca 2006, 20:28:18 »
Zrobiłem sobie taki test w symku dałem 2xET22 i 40 eaosów zapełnionych węglem, ledwo udało mi się ruszyć, później już poszło lepiej i w tym przypadku stosuję pytanie, czy np ET22 mógłby wieźć 40 wagonów z węglem, bo w życiu zdarzają się takie pociągi. Nie będę rozibł testu, chodzi mi o to dlaczego (nie wiem może mam złą technikę jazdy)loki są słabe i nie da się nimi prowadzić bardzo ciężkich pociągów??

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #34 dnia: 29 Marca 2006, 20:30:42 »
Współczynnik przyczepności nie zależy od masy, gdyż Siła_Przyczepności = Współczynnik_Tarcia * Ciężar_Obiektu
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #35 dnia: 29 Marca 2006, 20:39:11 »
Cytat: "youBy"
Współczynnik przyczepności nie zależy od masy, gdyż Siła_Przyczepności = Współczynnik_Tarcia * Ciężar_Obiektu

Zgodzę się z Tobą.
Miałem na myśli to, że współczynniki tarcia różnych materiałów zależą od masy właściwej badanych materiałów.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #36 dnia: 29 Marca 2006, 20:50:26 »
Cytat: "Profeta
No ale ulica i szyna są wykonane z zasaniczo różniących się od siebie materiałów o zasadniczo odmiennym współczynniku tarcia. Poza tym chyba nie powiesz że obręcze kół lokomotywy mają ta samą przyczepność do szyn co opony samochodowe do drogi... to w ogóle ciężko porównywać. Lepszym przykładem byłby oblodzony chodnik, który jak wiesz sypie się piaskiem nie po to aby był jeszcze bardziej śliski ale wręcz przeciwnie.
Pozdrawiam![/quote


a skąd wiesz czy lepszym przybliżeniem (nie porównuje czyli nie twierdze, że taki sam!!) był by oblodzony chodnik skoro nie znasz wartości obu współczynników?  Może tak jak pisałem wcześniej współczynnik tacia torów o koło jest blizszy współczynnikowi tarcia koła samochodu o asfalt (przecież jak by ten współczynnik był taki jak chodnik olodzony to pociąg by nieruszył żaden bez piachu...pisameł to wcześniej...)
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #37 dnia: 29 Marca 2006, 20:56:30 »
Coś mi się zdaje, że walnąłem się wyżej, przynajmniej jeśli chodzi o nazewnictwo, bo to chyba jednak nie siła przczyczepności, a bardziej maksymalna siła przyłożona, która nie spowoduje zerwania przyczepności. Ale mogę się mylić.

Cytat: "andrev1989"
Zrobiłem sobie taki test w symku dałem 2xET22 i 40 eaosów zapełnionych węglem, ledwo udało mi się ruszyć, później już poszło lepiej i w tym przypadku stosuję pytanie, czy np ET22 mógłby wieźć 40 wagonów z węglem, bo w życiu zdarzają się takie pociągi. Nie będę rozibł testu, chodzi mi o to dlaczego (nie wiem może mam złą technikę jazdy)loki są słabe i nie da się nimi prowadzić bardzo ciężkich pociągów??
cóż, pojazd dysponuje maksymalną siłą pociągową, i przy dużej masie wolniej przyspiesza (pierwsza zasada dynamiki Newtona - a = F/m). Powoduje to, iż dłużej prowadzony jest rozruch i rezystory rozruchowe się mocno grzeją. Poza tym występują jeszcze dodatkowe opory przy ruszaniu, których nie będę wyliczał, a które trzeba pokonać. Przy pewnej ilości wagonów opory te mogą być bardzo duże i przekaraczać siłę pociągową. Wtedy pociąg nie ruszy, tudzież będzie to czynił baaaaardzo wolno.

Dodano po 3 minutach:

 
Cytat: "AIR"
Może tak jak pisałem wcześniej współczynnik tacia torów o koło jest blizszy współczynnikowi tarcia koła samochodu o asfalt (przecież jak by ten współczynnik był taki jak chodnik i lód to pociąg by nieruszył...pisameł to wcześniej...)
Z tego co mi wiadomo, to współczynnik przyczepności opona-asfalt to około 0,85, natomiast koło-szyna to około 0,3 do 0,35. W wyjątkowo dobrych warunkach może on przekroczyć 0,4, jednak to tylko dla bardzo małych prędkości, rzędu kilku km/h
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #38 dnia: 29 Marca 2006, 20:59:24 »
2xet22 z 40 węglarkami na prostym odcinku bez problemu powinien jechać bo ich moc to 6000kW, a przecież radzi z tą masą sobie jamnik którego moc 4000kW
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

andrev1989

  • Gość
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #39 dnia: 29 Marca 2006, 21:21:19 »
Cytuj
2xet22 z 40 węglarkami na prostym odcinku bez problemu powinien jechać bo ich moc to 6000kW, a przecież radzi z tą masą sobie jamnik którego moc 4000kW


Tak wiem daje rade takim składem chodziło mi o jedno ET22 w symku.

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #40 dnia: 29 Marca 2006, 21:22:49 »
Cytat: "Krzysiek626"

Ps:
@ AKVIN Co do wagonów towarowych na  100km - to nie bardzo rozumiem.
Z wypowiedzi jasno miało wynikać że chodzi o przeprowadzenie pewnego testu i nie ma on nic wspólnego z maksymalną prędkością jakich kolwiek wagonów czy lokomotyw. Tym bardziej że to symulotor. Ten test prowadziłem w trybie debugmode. Ponoć w realu EP05  i EP09 jeździły po 200 km/h. i co ty na to? Pozdrawiam


Nie ma czego zbytnio rozumieć, tak jakoś machinalnie przyszło mi do głowy że może są dostępne jakieś wagony towarowe w MaSzynie o prędkości powyżej 100km/h. Co ja na te 200km/h? Bardzo fajnie... szkoda że nie protrafili doprowadzić do końca projektów innych np EP40 czy EP23.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #41 dnia: 29 Marca 2006, 21:37:22 »
Cytat: "andrev1989"
Cytuj
2xet22 z 40 węglarkami na prostym odcinku bez problemu powinien jechać bo ich moc to 6000kW, a przecież radzi z tą masą sobie jamnik którego moc 4000kW


Tak wiem daje rade takim składem chodziło mi o jedno ET22 w symku.


teoretycznie mógł by prowadzic jeden byk 40 węglarek pełnych bo może prowadzić pociągi do masy 3150t z prędkością do70km/h
Pusta węglarka waży max ok 24t, a zawyczaj więcej wegla niż 54t się nie ładuje więc 78t*40 to daje 3120ton
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #42 dnia: 01 Kwietnia 2006, 21:58:56 »
Cytat: "AIR"
współczynnik tarcia napewno nie zależy od nacisu koła na szynę, a co do reszty się zgodze. Zna ktoś może przybliżoną watrość? (bo nie mogę znaleźć)
Tak na ulice też jak posypiesz piach i przejedziesz ręką to wydaje się bardziej szorstkie niz jak go niema, a jednak samochód jadąc po suchej ulicy bez piachu ma lepszą przyczpność.


A wziołeś pod uwagę nacisk koła na szynę (PKP max 10T) i materiał z którego jest zrobine - piasek zostaje skruszony na pył.

W samochodzie masz mniejsze naciski i gumę co powoduje ze ziarenka piasku zachowują się jak kuleczki w łożysku obracają się i to powoduje poslizg (to tak jak byś prubował chodzic po grochu wysypanym na podłodze )

Dodano po 4 minutach:

 
Cytat: "andrev1989"
Zrobiłem sobie taki test w symku dałem 2xET22 i 40 eaosów zapełnionych węglem, ledwo udało mi się ruszyć, później już poszło lepiej i w tym przypadku stosuję pytanie, czy np ET22 mógłby wieźć 40 wagonów z węglem, bo w życiu zdarzają się takie pociągi. Nie będę rozibł testu, chodzi mi o to dlaczego (nie wiem może mam złą technikę jazdy)loki są słabe i nie da się nimi prowadzić bardzo ciężkich pociągów??


40 wagonów z węglem to ok 3300 ton czyli poza  granica ET22 takie składy spotkasz tylko z jamnikami (ET 40,41,42) ja kiedyś widziałem ET41 i 45 weglarek u mnie na stacji (w dobrych czasach)

Dodano po 10 minutach:

 Acha co do piachu to mi sie jeszcze jedno przypomniało, zwykły (kopalny, rzeczny nie ten z kruszarni)piasek ma postać kuleczek, pod kołami pociągu zamienia się w kańciaste bryłki o ostrych krawędziach  co strasznie podnosi współczynnik tarcia (ale powoduje też szybsze scieranie obręczy dlatego sie go stosuje tylko w wyjątkowych sytuacjach)

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #43 dnia: 12 Kwietnia 2006, 14:00:42 »
A ja z powiem cos z innej beczki. Jade misją ET41-129 w misji z darłowa do chełminowa przez krzyzową. Jestem juz przed krzyzową i mam s13 wiec zwalniam. chce juz wyluzowac az mi kompletnie cisnienie spadło... i stanąłem. Zaczynam luziowowac i syczy syczy...  A zegary pokazały taką wartość:
Cylinder ham.: O,4
Przewód GŁ: 0,2
Zbiornik GŁ: 0,5

Jak dawałem na klawiaturze num raz 4 i zraz 9 to Cisnienie w przewodzie skakało od 0,2 do troszkę wyrzej.. ale ruszyć się nei dało. I koniec w sumie bo czekalem 10 minut i nic. Spręzarka cały czas chodziła. i jak dawałem luzowanie klawisze 6 to spadałoale cisnienie w Cylindrze ham, ale zaraz się podosiło od nowa.

Wie ktoś co się tak naprawde mi przytrwafiło?
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

hunter

  • Gość
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #44 dnia: 12 Kwietnia 2006, 15:57:33 »
Cytat: "eU-o7 GTtuning"
Wie ktoś co się tak naprawde mi przytrwafiło?


Zerwane sprzęgi ;)
BTW tak samo mam, ale w misji z EN57. Ciekawe, ciekawe :>

Pozdrawiam.

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #45 dnia: 14 Kwietnia 2006, 17:47:39 »
Witam ponownie. No znów jechałem ET41-129 w misji z darłowa do chełminowa przez krzyzową, heh i znów mi się sprzęgi rozerwało... A najciekawsze jest to ze dokładnie się to stało w tym samym miejscu co porzednio. Jade sobie tak 65KM/h i wdzę wjazdowy do Krzyżowa wiec zwalniam do 40KM/h. Potem schodzę z hamulaca i jade luzem, jestem tak 400m o d stacji i nagle ciśnienie mi zaczyna spadać i lok hamuje. Stoję i nic nei mogę zrobić. Dzieję się to przed wjazdem do Krzyzowa. Drugi raz mi się to stało w tym samym miejscu...

Macie takie same problemy? Da się jakoś jechac po tym zdarzeniu? Z góry dziękuje za odpowiedz.

Pozdrawiam
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #46 dnia: 14 Kwietnia 2006, 22:13:15 »
wez sobie przy tm et41 pare wagonow w scenerii usun i po kłopocie ja tak zrobiłem i nie mam problemu z et41
Formuła 1 Wymiata.

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #47 dnia: 15 Kwietnia 2006, 02:40:17 »
Cytuj
wez sobie przy tm et41 pare wagonow w scenerii usun i po kłopocie ja tak zrobiłem i nie mam problemu z et41


Ok. Zaraz tak zrobię. Dzięki Piotrln za pomoc.

p s1.: jeszce chciałbym wiedziec ile tych wagonów pousuwac? tak z 5 styknie?
P S2.: Wiecie, powiem Wam że najlepiej się jeździ w nocy, spokojnie jest;) Z resztą ja dziennie robię tak srednio od 2 do 8 kursów, hehehe.

A tak wogóle to święta się zblizają. Zyczę wam z tej okazji smacznego jajka, mokrego dyngusa, no i czego sobie zamarzycie, a w symku, na trasie s2, tylko w niedziele uważajcie na zające;)
Pozdrawiam.
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #48 dnia: 15 Kwietnia 2006, 22:04:58 »
5 styknie . pozdrawiam
Formuła 1 Wymiata.