Poniżej zamieszczam plik *.chk zmodyfikowany przez Jaco:
// to jest plik z parametrami dla EP05
// stale uniwersalne stosowane dla kazdego pojazdu
Param. Category=train M=82500 Vmax=160 PWR=2032 SandCap=500
Load: MaxLoad=52 LoadQ=pieces LoadAccepted=pantstate LoadSpeed=1 UnLoadSpeed=0.1
// rodzaj (train,auto,ship), masa [kg], Vmax [km/h], moc [kW]
Dimensions: L=16.140 H=3.987 W=2.950 Cx=0.3
// dlugosc ze zderzakami, wysokosc, szerokosc [m], wspolcz. oporu aerodynam.
Wheels: D=1.250 AIM=2000 Tw=1.435 Axle=Bo'Bo' Ad=3.05 Bd=8.55 Rmin=80 BearingType=Roll
// srednica kol napednych, moment bezwladosci [kgm^2], szerokosc, uklad i rozstaw osi, rozstaw czopow, min. promien skretu [m]
Brake: BrakeType=Oerlikon NBpA=8 MBF=85.0 MaxBP=0.41 BCN=8 BCR=0.112 BCD=0.2 BCM=5.3 HiPP=0.5 LoPP=0.34 Vv=0.834 MinCP=0.75 MaxCP=0.85 CompressorSpeed=0.03
// ilosc elementow ciernych na os, max sila docisku ham. recznego [kN], max. cisnienie w cyl.,
// cylindry: ilosc, promien, skok roboczy, mnoznik przekladni,
// cisnienie nominalne w przew. glownym [MPa], opcjonalnie dane dotyczace sprezarki i zbiornika glownego
BuffCoupl. CType=Screw kB=9200 DmaxB=0.15 FmaxB=740 kC=4800 DmaxC=0.15 FmaxC=780 beta=0.58
// urzadzenia zderzno-cieglowe, sily w kN (uwaga - sprezystosc kB to 2*sprezystosc pojedynczego zderzaka!)
Cntrl. BrakeSystem=Pneumatic BCPN=6 BDelay1=15 BDelay2=4 BDelay3=35 BDelay4=25 ASB=Manual LocalBrake=PneumaticBrake DynamicBrake=Passive MCPN=33 SCPN=5 AutoRelay=Yes IniCDelay=0.5 SCDelay=0.1
-1 0.6 -1 50 Pneumatic
0 0.5 -1 9 Pneumatic
1 0.44 -1 9 Pneumatic
2 0.40 -1 9 Pneumatic
3 0.36 -1 9 Pneumatic
4 0.32 -1 9 Pneumatic
5 0.28 -1 9 Pneumatic
6 0 -1 9 Pneumatic
// tabelka z parametrami nastaw glownego hamulca: cisnienie w przewodzie glowny, cylindrach (-1: nie dotyczy), szybkosc nap.,
// powyzej rodzaj hamulca zespolonego, ilosc nastaw hamulca oraz opoznienie dzialania, typ hamulca niesamoczynnego
// ilosc nastaw glownego i dodatkowego nastawnika, rozruch aut., opoznienia zadzialania stycznikow
Security: AwareSystem=Active,CabSignal AwareDelay=60 SoundSignalDelay=5 EmergencyBrakeDelay=6 RadioStop=Yes
// systemy zabezpieczajace: czuwaki, sygnalizacja kabinowa itp
Light: Light=Generator LGeneratorEngine=ElectricSeriesMotor LMaxVoltage=110 LMaxCurrent=155
// zrodlo mocy dla oswietlenia
Power: EnginePower=CurrentCollector CollectorsNo=2 MaxVoltage=3600 MaxCurrent=1200 MinH=0.38 MaxH=2.4 CSW=1.4
// zrodlo mocy dla silnikow trakcyjnych
Engine: EngineType=ElectricSeriesMotor Volt=1500 Trans=44:77 WindingRes=0.15 nmax=2390
// Parametry stale dla elektrycznych silnikow trakcyjnych
Switches: Pantograph=Continuos
// parametry silnika dla roznych stopni bocznikowania
// pozycja, alfa,beta,gamma(->moment), fi,Isat(->SEM)
// zmiana - fi,Isat->moment, fi,Isat->SEM
MotorParamTable:
0 23.34 206 124 118 1
1 42.12 826 124 165 1
2 25.81 380 123 218 1
3 27.89 558 129 324 1
4 30.48 798 130 427 1
5 25.26 742 131 555 1
END-MPT
Circuit: CircuitRes=0.01 ImaxLo=700 ImaxHi=850 IminLo=450 IminHi=550
// informacje o obwodzie elektrycznym
// naglowek listy: ilosc pozycji nastawnika, rodzaj wentylatorow oporow rozr. i ich predkosc obr., rez. zal. went.
// lista: nastawnik, rezystory rozruchowe, ilosc galezi, ilosc silnikow w galezi, automatycznie przeskakiwanie pozycji
RList: Size=33 RVent=Automatic RVentnmax=3300 RVentCutOff=0.1
0 0 0 4 1
1 14.308 1 4 1
2 10.558 1 4 1
3 8.908 1 4 1
4 7.668 1 4 1
5 6.428 1 4 1
6 5.744 1 4 1
7 5.060 1 4 1
8 4.616 1 4 1
9 4.172 1 4 1
10 3.813 1 4 1
11 3.454 1 4 1
12 3.100 1 4 1
13 2.746 1 4 1
14 2.456 1 4 1
15 2.215 1 4 1
16 1.974 1 4 1
17 1.629 1 4 1
18 1.284 1 4 1
19 1.054 1 4 1
20 0.824 1 4 1
21 0.593 1 4 1
22 0.362 1 4 1
23 0.181 1 4 1
24 0.000 1 4 1
25 2.086 2 2 1
26 1.727 2 2 1
27 1.373 2 2 1
28 1.228 2 2 1
29 0.987 2 2 1
30 0.642 2 2 1
31 0.412 2 2 1
32 0.181 2 2 1
33 0.00 2 2 1
END-RL
Miłej jazdy!