Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92

<< < (6/7) > >>

koszowy:
Jest jakieś źródło tych informacji?

marcks:
Źródłem informacji jestem ja - jako ze mieszkałem przy dworcu w Psarach. I jeździłem od małego tymi pociągami.

Potwierdzić może autor strony   http://old.timer.pl/kolej/index.html

Sm 42 driver:
Jedziemy dalej w kierunku końca linii czyli Woźnik Śląskich. Na dziewiątym kilometrze docieramy do przystanku Lubsza Śląska. Jak zauważył wcześniej @koszowy, przystanek położony jest praktycznie wśród pól a do najbliższych zabudowań wsi Lubsza w linii prostej mamy niecały kilometr. Do przystanku z drogi wojewódzkiej 908 można było dojechać gruntową drogą i tak jest do dzisiaj. Przystanek posiadał peron wyspowy z płytami, który wciąż istnieje pomimo torów rozebranych niemal 20 lat temu. Na zabudowania przystanku składała się poczekalnia z nazwą przystanku namalowaną po trzech jej stronach oraz niewielki szalet.

Na dziesiątym kilometrze (10,775) mijamy jeden z dwóch mostów na linii nad niewielkim ciekiem wodnym będącym dopływem Ligockiego Potoku. Most ma przęsło betonowe, które (co prawda bez barierek) razem z przyczółkami zachowało się do dnia dzisiejszego. Drugi most, bardziej okazały, z przęsłem stalowym, znajdował się w nieco ponad kilometr dalej (w km 11,940) i zapewniał przeprawę nad wspomnianym Ligockim Potokiem. Most ten był lokalnie nazywany „Żelaznym Mostem”. Kilka jego zdjęć z 2017 roku a więc już po likwidacji torowiska ale przed demontażem mostu można obejrzeć tutaj: https://edmor.pl/zelazny-most-w-woznikach/. Most nie zachował się do dzisiaj ponieważ w jego lokalizacji biegnie obecnie autostrada A1.

Na trzynastym kilometrze docieramy do stacji Woźniki Śląskie będącej stacją końcową linii. Stacja posiadała 3 tory, z czego dwa przyperonowe oraz jeden boczny przy placu ładunkowym i magazynie. Przy torze bocznym zakończonym kozłem znajdował się magazyn z rampą (bliźniaczy jak w Strzebiniu i Psarach). Na stacji istniały 2 perony z czego jeden przy budynku dworca a drugi wyspowy. Peron wyspowy nie był jednak używany w odwzorowywanym okresie i porastała go trawa. Drugi tor przyperonowy był wykorzystywany tylko do oblotu składu przez lokomotywę. Na stacji, w odwzorowywanym okresie nie istniała obsługa a wszystkie rozjazdy były obsługiwane ręcznie przez drużynę manewrową.

Tyle opisów, pora na screeny z opisywanych okolic:
LB1 – przystanek Lubsza Śl., widok w kierunku Psar Śl., w prawo dojazd do DW908, w oddali po prawej Góra Lubszecka (378 m n.p.m.)
LB2 – przystanek Lubsza Śl., widok w kierunku Woźnik, w oddali po lewej wieś Lubsza
LW1 – most w km 10,775 i przejazd na drodze gruntowej w km 10,860; w prawo Psary Śl., w lewo Woźniki
WK1 – stacja Woźniki Śl., wjazd od strony Psar Śl., widok w kierunku końca linii
WK2 – stacja Woźniki Śl., widok z peronów w kierunku Psar Śl./Strzebinia
WK3 – stacja Woźniki Śl., dworzec i perony, widok w kierunku końca linii
WK4 – stacja Woźniki Śl., widok z peronów na kozioł oporowy kończący linię (w km 13,572 (D-29 z 1995 roku podaje km 13,571))
WK5 – Woźniki, widok ogólny na miasto, wprawne oko wypatrzy dworzec kolejowy

pozdze:
Przy torze ładunkowym w Woźnikach warto zrobić plac z płyt betonowych zamiast łąki. Płyty te widać na zdjęciach GSV z 2012 roku jeszcze. W Psarach zrobiłbym podobnie.

koszowy:
@marcks przepraszam, to co mówisz wydaje się ciekawe. Jeśli tak było to jest to kolejny przykład, że ta niewinna linia kolejowa była wyjątkowa na swój sposób.

Co mogę powiedzieć... Ilość detali robi na mnie wrażenie. Sprawiają one, że sceneria wygląda po prostu żywo; nawet niewielka mieścina wydaje się tętnic życiem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod