Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
Hirek:
Manul nad tym pracuje.
jakubg1:
--- Cytat: trzecia_bateria w 01 Marca 2025, 10:21:38 ---A jest jakieś inne miejsce, w którym można zgłaszać takie propozycje do nowego silnika? Jeżeli nie ma, to może niech jednak zostaną tutaj. Ten wątek może być przecież listą sugestii nie tylko dla Hirka :)
--- Koniec cytatu ---
Bardziej mi chodzi o to, że większość z tych propozycji jest już zaimplementowana :)
Hirek:
Takie tam - w model zewnetrzny dodano obsluge submodelu external_only (prefixy _on i _off) - modele widziane tylko na zewnatrz pojazdu, a wewnatrz tylko te co są pod external_only_off
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r17.exe < na razie tutaj bo musze appveyora pod marcowego brancha przekonfigurowac
Hirek:
Super duper exe apdejt
Premabuła
Dzisiaj na appveyora trafiło pierwsze publiczne testowe exe z opcją animacji wycieraczek. Na razie nie obsługują one dźwięku (pracuję nad tym), ale sama animacja, programator i czytanie konfiguracji już działa.
Prezentacja:
Jak zaimplementować? A no tak:
W mmd: wipers_sw: - przelacznik wycieraczek (definiujemy jak każe pokrętło/programator)
Ogarnięcie fiza:
Dodajemy sekcje:
--- Kod: ---// A B C D // A = suma bitowa wycieraczek; B = predkosc (jak dlugo zajmuje przejazd z jednej strony szyby na druga); C = interwal w S; D - zwloka zanim zacznie wracac w S
WiperList: Size=4 Angle=60
0 1.0 0.0 0.5 // zadna wycieraczka nie pracuje (parametry tutaj B C D są dla powrotu, końca animacji)
3 1.0 5.0 0.5 // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace wolno z interwalem 5 sekund (wychylona czeka 0.5 sekundy)
3 1.0 0.0 0.5 // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace wolno bez interwalu (wychylona czeka 0.5 sekundy)
3 0.5 0.0 0.5 // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace szybko bez interwalu (wychylona czeka 0.5 sekundy)
endwl // pamietac o zakonczeniu listy gnoje
--- Koniec kodu ---
Animacja jest w osi Y.
Jak robić wpisy?
W mmd aby zdefiniować animację wycieraczki to obok wpisów od prefixów pantografów dodajemy wpis
--- Kod: ---animwiperprefix:
--- Koniec kodu ---
Wtedy exe będzie szukało wycieraczek po kluczy XXXXY_pZ gdzie XXXX to nasz zdefiniowany prefix, Y to numer kolejny wycieraczki (liczymy od 1 w górę), a Z to numer części wycieraczki. Nie trzeba definiować wszystkich jej elementów, można zdefiniować jedno ramie, które jest też piórem (w siódemkach takie bajery mamy chyba albo spotach)
Ilość wycieraczek definiujemy 10-tym wpisem w sekcji animations. Pamiętać należy aby zakończyć tą linijkę liczbą -1 - oznacza ona koniec wpisu.
Przykład:
Dla wpisu animwiperprefix: wiper_ exe szuka następujących submodeli
wiper_1_p1 - ramie 1 wycieraczki 1
wiper_1_p2 - ramie 2 wycieraczki 1
wiper_1_p3 - pióro wycieraczki 1
wiper_2_p1 - ramie 1 wycieraczki 2
wiper_2_p2 - ramie 2 wycieraczki 2
wiper_2_p3 - pióro wycieraczki 2
Wycieraczki z nieparzystymi numerami (1, 3, 5, 7) animują się po osi +Y
Wycieraczki z parzystymi numerami (2, 4, 6, 8) animują się odwrotnie (tj -Y)
Dzięki temu rozwiązaniu łatwiej będzie po ustawiać pivoty.
Ogólnie to najlepiej podpiąć pióro pod ramie nr. 1 - dzięki temu wycieraczka będzie leciała po szybie tak jak powinna.
Po zmianie kabiny, submodele wycieraczek z czoła A, przeskakują na czoło B (exe poprostu liczy je wtedy od tyłu)
Dzwiek:
Docelowo do dyspozycji w sekcji internaldata mamy wiperFromPark oraz wiperToPark (odpowiednio ruch wycieraczki z pozycji spoczynku do wychylenia, i drugi w drugą stronę). Aktualnie exe tylko wczytuje te dźwięki, lecz logiki ich odtwarzania jeszcze nie ma.
EXE standardowo na appveyorze (link w pierwszym wątku).
Dalsze plany? Podpiąć to do AI, żeby boty leciały na wycieraczkach w deszczu.
Czekam na zgłoszenia błędów i ewentualne propozycje co można by w tym bajzlu zmienić.
Kubelek1234:
Sorki, ale jestem trochę głupi i nie wiem nadal pod czym się je uruchamia.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej