Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić
Budowa pulpitu EN57 - lampka blokady napędu SOD i amperomierz nN
Szarak:
Podczas wdrażania projektu SPOT nie było już "PRL-u" a jednak w EN57 serii 2000 też lampki od SBL montowali ;) Górny rząd lampek, lewa skrajna kontrolka: https://i0.wp.com/okazjepodroznika.pl/wp-content/uploads/2017/02/IMG_3489-1.jpg?w=1920&ssl=1.
Foteli do dzisiaj nie potrafią porządnie ustawić, albo pozamieniać je na Astromale, ale za to można sobie zapalić lampkę, żeby być w 100% pewnym że się jedzie bo szlaku z SBL. Najlepsza modernizacja EZT jaka mogła kiedykolwiek powstać. Lepiej jechać cały czas na stojąco w tych gniotach niż usiąść na tych kręconych fotelach przełożonych z EN57 sprzed modernizacji :P
Łukasz-O:
--- Cytat: Szarak w 13 Października 2024, 13:38:41 ---Podczas wdrażania projektu SPOT nie było już "PRL-u" a jednak w EN57 serii 2000 też lampki od SBL montowali ;)
--- Koniec cytatu ---
Właśnie o tych modernizowanych kiblach pisałem w poprzednim poście.
Poświęcili czas i środki na jakiś relikt z którego raczej mało kto już korzystał. Moim zdaniem bardziej przydała by się lampka zablokowanej sprężarki lub zadziałania przekaźnika różnicowego, czy chociażby nadmiarowych od ogrzewania. Przynajmniej skróciłoby to czas na wykonanie zbędnych odbloków w kabinie. Idąc do szafy nN, mechanik wiedziałby z czym jest problem.
Np. w pierwszych EN57-19XX była lampka jazdy. Z tego co pamiętam paliła się wtedy, kiedy nastawnik kierunkowy był ustawiony w przód lub tył. Takie trochę dublowanie lampki napięcia na nastawniku hamulcowym. Później tą lampkę odłączano lub likwidowano podczas obniżania pulpitów w kolejnych numerach.
No nic, zostaje jeszcze niewyjaśniona kwestia lampki blokady SOD w KM.
Szarak:
A to nie chodzi czasem o tzw. "pętlę bezpieczeństwa"? Na zmodernizowanych EN57 (AL, AKM i podobnych) wystarczy kliknąć w menu drzwi aby ją wyłączyć. Czy tu nie ma hebelka od wyłączenia tej >pętli<?
U Zorin'a na przykład od tego jest obudowany plastikiem i zabezpieczony plombą przycisk wbudowany w starą puszkę panelu sterowania drzwiami. Ciekawostką jest przełącznik pakietowy aktywacji kabiny. Dopóki go nie przełączysz na "1" nie będziesz mógł nic zrobić z drzwiami, podobnie gdy zostawisz w drugiej kabinie aktywowany.
Ta śmieszna lampka może symulować po prostu prowizoryczną pętlę, bo skoro wszystkie stare kible KM mają już zamontowane puszki od SOD-ów to w razie jakby któreś drzwi się nie domknęły - będzie to słyszalne pipkaniem w kabinie, więc raczej może to działać jak powyżej. Może też być połączone z rozrządem i świecić się kiedy kabina jest nieaktywna. Apropos - jesteś w stanie powiedzieć kiedy ta lampka się zapala a kiedy gaśnie?
Łukasz-O:
No właśnie nie ma dodatkowego hebelka. Jest tylko od blokady drzwi. Też o tej pętli myślałem ale opis na lampce powinien być np. "Drzwi zamknięte", a jest "Blokada napędu SOD załączona".
Może po prostu lampka zielona świeciła zaraz po załączeniu hebelka (który i tak był cały czas załączony i oplombowany), a czerwona uaktywniała się dopiero po fizycznym załączeniu blokady drzwi? No bo czym jeszcze może się różnić blokada drzwi od blokady napędu SOD. Takie masło maślane :)
Ewentualnie to jakiś następca tradycyjnej blokady drzwi. Dołożyli lampkę, a stary hebelek ze starą lampką został dla dekoracji? No nie mam już innych pomysłów.
PS.
Niestety nie jestem w stanie zweryfikować świecenia lampki, bo mała obcięte przewody podczas demontażu.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej