Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Budowa pulpitu EN57 - lampka blokady napędu SOD i amperomierz nN

(1/2) > >>

Łukasz-O:
Cześć,
Buduje pulpit od EN57 i w pewnych kwestiach brakuje mi wiedzy. Prawie 25 lat temu miałem praktyki na Grochowie i nawet jeździłem kiblami ale wielu rzeczy już nie pamiętam lub też ich jeszcze nie było - tak jak np. blokad drzwi.

Na pulpicie mam dwie dodatkowe kontrolki - jedna od blokady drzwi, a druga od blokady napędu SOD. O ile wiem jak działała ta pierwsza kontrolka, otyle zupełnie nie mam pojęcia jak działała druga lampka. Rozwiązanie, pochodzi z Kolei Mazowieckich.
Być może jest tu ktoś z KM, który byłby w stanie mi wytłumaczyć jak działała lampka blokady napędu SOD.

Drugie pytanie dotyczy sygnalizacji SBL. W jakim celu zostało wprowadzone i w czym miało pomagać maszyniście? Jak zdążyłem rozeznać połączenia, załączenie zetki "sygnalizacja  SBL", powodowało tylko i wyłącznie zaświecenie lampki - nic więcej.

I ostatnie pytanie na dziś - chodzi o zachowanie amperomierza nN.
O ile przed załączeniem przetwornicy, wskazuje on prąd wsteczny (rozładowanie), otyle po załączeniu przetwornicy, nie bardzo pamiętam jego zachowanie. Chodzi o jego wskazania podczas załączania np. przetwornicy oświetleniowej, sprężarki itd. Dlaczego na większości dostępnych filmów na YT wskazuje on po prostu "zero"?     
     
 

Cookie:
Co do amperomierza, to jest to prąd ładowania akumulatorów, czyli zaraz po załączeniu przetwornicy powinien on wskazywać jakąś wartość dodatnią, aby potem powoli przejść na zero (czyli akumulatory zostały naładowane). Przy załączeniu sprężarki czy przetwornicy oświetleniowej może się zdarzyć (choć w przypadku współczesnych przetwornic statycznych to już rzadkość), że amperomierz wykona "skok" na wskazanie ujemne i potem wróci na zero.

Łukasz-O:
Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. Jest to logiczne co piszesz. Podobnie działał amperomierz w Starze.
Dużo mi to pomogło.
Nie wiem dlaczego założyłem początkowo, że po załączeniu przetwornicy, przekaźnik przełączał układ amperomierza i ten mierzył prąd przetwornicy i innych odbiorów nN. Dlatego to "zero" podczas jazdy mi nie pasowało.  A to takie proste się okazało :) 
Dzięki jeszcze raz.       

miko22:

--- Cytat: Łukasz-O w 21 Września 2024, 23:01:21 ---Drugie pytanie dotyczy sygnalizacji SBL. W jakim celu zostało wprowadzone i w czym miało pomagać maszyniście? Jak zdążyłem rozeznać połączenia, załączenie zetki "sygnalizacja  SBL", powodowało tylko i wyłącznie zaświecenie lampki - nic więcej.

--- Koniec cytatu ---
Z tego co mi mówił kiedyś pewien emerytowany maszynista, to właśnie tak to działało, czyli tylko kontrolka podłączona do hebelka. Miała to być ponoć taka przypominajka w przypadku jazdy "na czerwonym" na SBL, żeby pamiętać, by nie przekraczać 20km/h.

Łukasz-O:
Czyli ręczna sygnalizacja kabinowa ;) Takie coś wymyślić mogli tylko ludzie w PRL. Co ciekawe pierwsze modernizowane kible również były wyposażane w taką lampkę i zetkę  - jako fabryczną.
 Równie dobrze powinien być hebelek z lampką - od minięcia S5  aby przypomnieć maszyniście o zbliżaniu do  S1 ;)
Jeden wielki bezsens.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod