Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Uruchomienie LK7

(1/3) > >>

Ra:
Przymierzam się do uruchomienia ruchu na LK7 pomiędzy Lublinem a Chełmem. Pierwszą kwestią jest uporządkowanie obiektów, a dokładniej podział na komórki. Na razie wstępnie jest 7 komórek (obrazek w załączeniu). Jeśli ktoś uważa, że przydałoby się jakoś inaczej podzielić, albo coś dodatkowo dać osobno, np. ze względu na modernizacje w różnych terminach, czy wygodę składania tras, to proszę pisać w tym wątku. W miarę możliwości będę informował o dalszych krokach.

matek123:
Przede wszystkim polecam się skontaktować z autorem, bo Scyzor robił jakiś czas temu kolejne podejście do tematu. Nie wiem na czym się skończyło.

Ra:
Też nie wiem. Rzeźbię z tego, co jest dostępne, bo podobno nie ma kontaktu z autorem. W zamkniętych wątkach jest informacja sprzed ponad 2 lat o kontynuacji w nowym wątku, który nie istnieje.

Na razie zrobiłem wstępny podział infrastruktury na komórki. Najpierw dodałem konfigurację komórek do pliku RSF z 2017 roku i wyeksportowałem obiekty infrastruktury. Następnie porównałem z dostępnym plikiem eksportowania, w którym były połączone 4 eksporty. Podzieliłem ten plik na części wg nagłówków tworzonych przez Rainsted podczas eksportowania. Kolejne wersje eksportowania różnią się nieznacznie wysokościami, mają zmienione tekstury torów, a także dodane nowe tory.
1. 2022-07-13 from linia_7_2203.RSF — brak sygnalizacji i innych obiektów punktowych.
2. 2022-11-29 from linia_7_2684.RSF — tylko okolice Rejowca (ale mniejsze niż zdefiniowana komórka).
3. 2022-12-09 from linia_7_2713.RSF — dwukrotnie powtórzenie, tylko okolice Rejowca, brak sygnalizacji i innych obiektów punktowych.

Ze względu na zmiany wysokości oraz zmianę nazewnictwa urządzeń, plik RSF z 2017 jest raczej bezużyteczny. Dostępne pliki eksportowania wydają się być niepełne. Ale być może czegoś nie zauważyłem. Do tego proces podziału SCM na komórki mógł doprowadzić do zdublowania torów na łączeniach. Mogą też być inne błędy, które będę się starał poprawiać w miarę potrzeby (typu obrócone bramki, wadliwe izolacje, dziury w sieci trakcyjnej, niespójne nazewnictwo). Kolejne planowane kroki:
1. Plik SCN do wczytania komórek z przesunięciami.
2. Podział terenu na komórki z unikaniem zdublowania.
3. Przegląd rozkładów pod kątem ich wykorzystania.
4. Test przejezdności torów od Lublina do Chełma.
5. Sprawdzenie możliwości generowania skryptów sterujących stacjami.
6. Identyfikacja braków w terenie.
7. Wygenerowanie łatek do terenu z NMT-100.

Efekty pracy będę zamieszczał w https://rainsted.com/warsztat/chwilowe/ — na razie jest tam plik lk7-240810.7z z plikami komórek, do których trzeba dorobić SCN. Gdy już dorobię ten SCN albo coś zrobię z terenem, to będę podmieniał archiwum na nowszą wersję, więc nie ma sensu podawać stałego linku.

matek123:
@scyzor77 ostatnio się logował na początku czerwca. Podejrzewam, że wystarczy napisać PW i może za jakiś czas odczyta.

Sebeq:
Właśnie odnośnie tego co wyżej napisałeś, próbowałem kontaktu ze scyzorem intensywnie od kilku miesięcy, ani na MM ani na pv mi nie odpisywał.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod