Autor Wątek:  Spawn pociągu w rozpoczętym scenariuszu  (Przeczytany 408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AVKD

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Spawn pociągu w rozpoczętym scenariuszu
« dnia: 04 Marca 2024, 17:53:17 »
Witam mam dość nietypowe pytanie czy istnieje jakakolwiek możliwość ustawienia jakiegoś składu na scenerii na danym torze w trakcie rozpoczętego już scenariusza, np spawn wagonów lub pojazdu na jakimś pustym torze? Od pewnego czasu ciekawiła mnie ta kwestia aby urozmaicić i wydłużyć zabawę ja jednym uruchomieniu gry np. poprzez różne prace manewrowe.

Offline Toprus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 230
  • peprus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 610
Odp: Spawn pociągu w rozpoczętym scenariuszu
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Marca 2024, 17:59:59 »
Niestety nie ma takiej opcji, aby wydłużyć sobie zabawę możesz dodać wagony przed rozpoczęciem symulacji, w starterze. Jeśli liczba miejsc do wstawiania składów Ci nie odpowiada, możesz dodać nowe edytując plik scenerii w folderze scenery o takiej samej nazwie, jak pobrany przez ciebie scenariusz i dodając nowe wpisy "trainset" według wzoru w Wiki maszyny. Nazwa toru na którym chcesz wstawić skład może być odczytana przez najechanie nań kursorem myszki w trybie debug lub w trybie edycji otoczenia (F11).
"Jestem ToPrusem i nic co pruskie nie jest mi obce." - Terencjusz

Obiekty statyczne i dekoracje dla scenerii <3

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
Odp: Spawn pociągu w rozpoczętym scenariuszu
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Marca 2024, 18:54:47 »
Gdy poprawiałem kod MaSzyny 9 lat temu, wydawało mi się to proste do zrobienia. Wystarczy przez zewnętrzną komunikację uruchomić parser i przesłać mu dodatkowe pojazdy, coś jakby dynamiczne wydłużenie pliku SCN o kolejne linijki. Natomiast uznałem, że szkoda czasu na robienie takich rzeczy, bo sypało się np. prowadzenie osi po torach — nie była zachowana stała odległość pomiędzy wózkami, przez co obliczanie sił na sprzęgach i zderzakach nie miało dobrego modelu geometrycznego i było przez to kompletnie bez sensu, co dalej przekładało się na wadliwe liczenie oporów ruchu oraz konsekwencji zderzeń, a także ewentualne urywanie sprzęgów. Już nie mówiąc, że z tego samego powodu samochody potrafiły wchodzić w tryb lewitacji, gdy osie się rozjechały w różne strony. Wracając do wstawiania pojazdów, to miały one być dodawane w ramach komunikacji z serwerem ruchu. Trzeba by też jednocześnie zrobić asynchroniczne doczytywanie, żeby nie było zauważalnej przerwy podczas symulacji...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni