Autor Wątek:  Linia telefoniczna w Rainstedzie  (Przeczytany 624 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KoichiFirst

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Linia telefoniczna w Rainstedzie
« dnia: 12 Stycznia 2024, 18:48:41 »
Jak w Rainstedzie stworzyć linię "telefoniczną" (gdzie są od 4 do 32 przewodów) jak w "Całkowie"?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
Odp: Linia telefoniczna w Rainstedzie
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Stycznia 2024, 19:23:05 »
Nie ma gotowego rozwiązania. Ogólnie słupy i druty są zorganizowane w 16 osobnych warstw, z czego w użyciu są tylko 3:
  • 0x80 — podstawowa sieć trakcyjna dla kolei
  • 0x8E — latarnie (zwykle bez połączenia drutami)
  • 0x8F — słupy zlikwidowane, stanowiące punkty orientacyjne albo jako przygotowane do ostatecznego usunięcia

Słupy linii telefonicznej należałoby umieścić w osobnej warstwie, aby np. wyszukiwarka błędów nie zgłaszała brakujących kotwień czy zbyt długich sekcji naprężania. Trzeba by im również ustawić odpowiednie przesunięcia, ponieważ sieć trakcyjna jest pozycjonowana na domyślnej wysokości względem torów (między 4.9m a 5.9m, zwykle 5.6m albo 5.25m), a sieci telefoniczne mogą mieć inne wysokości zawieszenia. Tak wstawiona sieć jednak wygeneruje podczas eksportowania zwykłe przęsła sieci trakcyjnej. Moją koncepcją rozwoju tego było użycie "ujemnej liczby drutów" jako wskazówki do generowania wyłącznie "liny nośnej", jako linii łańcuchowej (cosinus hiperboliczny). Typowy wpis sieci trakcyjnej wygląda tak:

node -1 0 none traction sekc_lubliniec 3590 4500 0.01 Cu 3 1
1125.672 265.979 66.75
1174.043 266.0448 115.516
1125.672 267.679 66.75
1174.043 267.7448 115.516
0.4 4 3 0.04 vis
endtraction
W przedostatnim wierszu liczba 3 określa dwa druty jezdne i jedną linę nośną. wpisując tam np. -8 można by uzyskiwać 8 drutów "telefonicznych" zwisających w typowy sposób zamiast typowego przęsła sieci trakcyjnej. Następny parametr 0.04 określa odstęp pomiędzy drutami jezdnymi (a w zasadzie ich odległość od środka, bo są od siebie w odległości 8cm) i powinien być nieco większy, aby wpasować się w izolatory (np. 0.1). Wcześniejsza liczba 4 oznacza odległość pomiędzy wieszakami i dla drutów "telefonicznych" jest kompletnie bez znaczenia — można by ją wykorzystać do określenia liczby równoległych drutów w pionie (ponieważ przęsło ma 4 punkty końcowe, można je użyć do zdefiniowania położenia drutów w pionie). Pierwsza liczba 0.4 określa odległość, na jaką linia łańcuchowa obniża się względem punktów mocowania. Ponieważ tego typu przęsła nie byłyby używane do zasilania pojazdów, a jedynie jako dekoracja wizualna, można również wykorzystać pozostałe parametry do opisania struktury, jaka by miała się wygenerować dla drutów telefonicznych, energetycznych czy innych (np. pędnie). Osobnym problemem jest kwestia kąta zakończeń równoległych drutów, które na załamaniach ułożenia sieci powinny być w płaszczyźnie słupa, a nie ułożone prostopadle do przęsła.

Rozwiązanie z dodatkowymi opcjami rysowania przęseł wydawało mi się najprostsze i najsensowniejsze, ale nie zdążyłem go wdrożyć. Pozostaje mieć nadzieję, że zrobi to ktoś inny i opisze, jak wykorzystać parametry do generowania bardziej zaawansowanych układów drutów, niż tylko sieć trakcyjna (albo może już zrobił, tylko ja nie trafiłem na opis). Jeśli nie, to pozostaje składanie drutów z linii, albo użycie programów, które kiedyś powstały do generowania takich linii. Niemniej, nie da się wtedy zrobić kołysania drutów na wietrze, czy oszronienia ich zimą (ale mogłem nie doczytać dokumentacji — w razie co proszę o wskazanie, dostosuję eksport z edytora).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2076
Odp: Linia telefoniczna w Rainstedzie
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Stycznia 2024, 21:20:16 »
Podejrzewam, że najłatwiej będzie wstawić na gotową scenerię poprzez edytor 3d, a później po obróbce wygenerować przewody narzędziem Mariusza.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
Odp: Linia telefoniczna w Rainstedzie
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Stycznia 2024, 21:45:18 »
Edytor RSF zacząłem tworzyć w 2009 roku, na bazie moich doświadczeń z naciąganiem na mapy scenerii PMPPW przez 2008 rok. Wtedy niewiele danych było dostępnych, samo rysowanie torów na ortofotomapach było dużym krokiem. Nie były dostępne informacje o profilach pionowych, filmy z kabiny były rzadkością, a nawet dopatrzenie się słupków hektometrowych na ortofotomapach bywało sporym wyzwaniem. Do tego teren był z SRTM z dokładnością wysokości rzędu ±5 metrów (pamiętam kalibrację współrzędnych SRTM w oparciu o górę śmieci pod Wrocławiem, gdzie się okazało, że trzeba o pół siatki przesunąć). Dlatego przyjąłem konwencję edytora przeliczającego, czyli odwzorowujemy, co się da na daną chwilę, z perspektywą na ewentualne poprawki, gdyby jakieś dodatkowe dane stały się dostępne. Do etapu linii telefonicznych czy energetycznych raczej nikt wcześniej nie dotarł, żeby warto było to optymalizować. Nawet wstawiania LPN jeszcze nie opracowałem. Jeśli zaś od razu można zrobić gotową scenerię, to pewnie szkoda sobie głowy zawracać narzędziami pozwalającymi na dokonywanie korekt. Jest jeszcze kwestia skali, bo wstawić 200 słupów, to można byle czym.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni