Autor Wątek:  Własny plik NMT  (Przeczytany 1175 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KoichiFirst

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Własny plik NMT
« dnia: 08 Listopada 2023, 13:44:36 »
Przepraszam, ale jak stworzyć własny plik NMT (czyli wpisać współrzędne)? Pytam to, bo mój kolega chce wiedzieć o tym.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 493
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1450
Odp: Własny plik NMT
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Listopada 2023, 14:28:00 »
Co rozumiesz przez własny plik NMT? Jakie współrzędne i gdzie je chcesz wpisać?
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
Odp: Własny plik NMT
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Listopada 2023, 14:39:55 »
Zasadniczo pliki NMT się pobiera z Geoportalu, algorytm wczytywania jest dostosowany do użytego tam formatu. Jest to prosty plik tekstowy, w którym każda linijka opisuje jeden punkt. W linijce, oddzielone spacjami, kolejno podane są współrzędne: wschód->zachód, południe->północ, wysokość. Sens tych współrzędnych znany jest pod nazwą PUWG 1992 albo EPSG 2180 — Układ współrzędnych 1992.

Ponieważ układ współrzędnych dla NMT obejmuje obszar 1000km × 1000km (albo nawet większy), a Rainsted obsługuje obszar 524km × 524km, przy tworzeniu scenerii w Rainsted należy określić środek scenerii, czyli wektor przesunięcia. Wektor ten jest wielokrotnością 1km, a przy ustalaniu środka scenerii przy użyciu mapy — 8km.

W przypadku scenerii fikcyjnych zaproponowałem użycie obszaru o nazwie "EU07-424" (w odróżnieniu od "PUWG1992"), dzięki czemu można by połączyć scenerie fikcyjne w sieć kolejową i mieć bardzo długie, urozmaicone trasy już 10 czy 15 lat temu. Do Quarka przyłączyłem scenerie Tarniowo (2), SDR, MZD, Zwierzyniec i planowałem podłączyć kolejne (Drawinowo, Całkowo, Linia 546, Linia 053, Krzyżowa, Moczniki). Jednak stworzenie sieci kolejowej z dostępnych tras nie spotkało się z zainteresowaniem... W każdym razie, w przypadku scenerii fikcyjnych również istnieje wektor przesunięcia środka scenerii, który będzie uwzględniany podczas wczytywania pliku NMT.

Przykładowo, plik NMT wygląda tak (9 linijek z 1516672 wszystkich):
578300.00 146300.00 1936.93
578400.00 146300.00 2007.97
578500.00 146300.00 2024.30
578600.00 146300.00 2026.74
578700.00 146300.00 2049.03
578800.00 146300.00 2151.36
578200.00 146400.00 2256.69
578300.00 146400.00 2213.72
578400.00 146400.00 2097.56

No i dalej pytanie jest, skąd wziąć te współrzędne? Można np. wymodelować obiekt w edytorze 3D i zapisać w formacie OBJ. Następnie otworzyć plik OBJ w edytorze tekstowym i usunąć wszystkie linijki, które nie zaczynają się od "v". Z pozostałych usunąć początkowe "v" razem ze spacją i już w sumie jest jakby format NMT, jedynie upewnić się trzeba co do kierunku i kolejności współrzędnych.

Przykład zawartości pliku OBJ (kilka linijek):
v 32.00016 -423.3463 -8.192673
v 31.23879 -423.348 -8.192677
v 30.47742 -423.3499 -8.192682
v 29.71605 -423.3517 -8.192686
v 28.95468 -423.3536 -8.192691
v 28.19331 -423.3555 -8.192695
v 27.43194 -423.3574 -8.192698
« Ostatnia zmiana: 08 Listopada 2023, 15:32:04 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni