To nie jest trudne, w 2014 roku miałem koncepcję zapisywania stanu symulacji i zacząłem przygotowywać obiekty pod tym kątem. Pamiętam, że się zastanawiałem nad tym, że dzięki temu będzie można udostępniać scenerie testowe w postaci pliku z zapamiętanym stanem. Tylko chyba mi ta koncepcja kolidowała z koncepcją dynamicznego wczytywania fragmentów scenerii (w miarę przemieszczania się trasą), które by należało przygotować najpierw (wraz z przełączaniem na kolejne fragmenty). Poza tym była kwestia, w jakim formacie zapisywać obiekty — bo gdyby zrobić wczytywanie scenerii z RSF, to wielu rzeczy nie trzeba by zapisywać, jeśli tylko byłoby wiadome, z jakiego pliku zostały wczytane. Rozważałem też kwestię przechowywania stanu symulacji w osobnym programie, który byłby w stanie jednocześnie udostępniać ten stan innym użytkownikom, co dało by możliwość jazdy w multiplayerze. Tak więc, zastanawiając się nad zapisaniem stanu symulacji, trzeba wziąć pod uwagę, czy chodzi wyłącznie o wczytanie wcześniej zapisanego pliku, czy może przydatna by była funkcjonalność o znacznie szerszej użyteczności (szybsze wczytywanie, otwarte trasy, multiplayer).