Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Nowe pudło do skody 71E

<< < (3/4) > >>

Miłosz Dorsz:

--- Cytat: HeroPie312 w 16 Sierpnia 2022, 09:05:42 ---zresztą.. to co pisałem wyżej - model robiony teraz będzie na pewno wyglądać ewidentnie lepiej niż jakiś z 2015 roku.

--- Koniec cytatu ---
No nie bardzo, zwłaszcza jeśli jest robiony przez kompletnego amatora i zwłaszcza gdy już na pierwszy rzut oka widać masę błędów i nieścisłości z rzeczywistym oryginałem.

matek123:
Najlepiej zacząć swoją przygodę z blenderem od filmików szkoleniowych na YT i czegoś prostszego. Z tego co widzę po historii postów, to zapał jest, tylko do zapału trzeba dołożyć naukę, żeby modele były technicznie poprawne.

HeroPie312:

--- Cytat: Miłosz Dorsz w 16 Sierpnia 2022, 10:22:59 ---
--- Cytat: HeroPie312 w 16 Sierpnia 2022, 09:05:42 ---zresztą.. to co pisałem wyżej - model robiony teraz będzie na pewno wyglądać ewidentnie lepiej niż jakiś z 2015 roku.

--- Koniec cytatu ---
No nie bardzo, zwłaszcza jeśli jest robiony przez kompletnego amatora i zwłaszcza gdy już na pierwszy rzut oka widać masę błędów i nieścisłości z rzeczywistym oryginałem.

--- Koniec cytatu ---
Od czegoś należy zacząć. Może i się rzucił na głęboką wodę ale jak się nauczy to będzie z tego pożytek.
Nadal podtrzymuję zdanie, że warto zrobić i jak zda testy to wydać. Lepszy rydz niż nic.

ASF co powstawał 11 lat to raczej nie powód do dumy. Najlepszy podobny przykład to nowy model ST44. Na forum wątek zaczęty w 2017/2018. Model miał wyjść 2019 (już nieraz udostępniany na stronie Maszyny) a do tej pory nie ma nic. Na dodatek model jest ciągle edytowany (coś źle, krzywo itd). Jakoś są modele co wychodzą dużo szybciej (EN57AKM, który ma wyjść).
Ja wiem, że robią to ludzie z dobrego serca bo tak działa ten projekt ale wartoby przemyśleć takie coś jak jakiś system wspierania finansowego projektu (patronat czy coś - dać im dostęp do zamkniętych testów i ktoś by się znalazł a jakieś "wypłaty" na pewno by zmotywowały modelerów i skrypterów (bo tekstury to jak w fabryce - wychodzą co chwilę i chwała za to). A nie jest to powód to wstydu bo dużo projektów np. w OMSI2 tak działa.

Hubertnator23:
Moim zdaniem problemem nie są pieniądze, a znalezienie czasu. No chyba że deweloperzy będą zatrudnieni na pełny etat, i dostawać wypłatę ;).

matek123:
Są inne gry gdzie deweloperzy pracują na pełen etat. Maszyna jest projektem gdzie ludzie co do zasady robią za darmo dla własnej przyjemności, już bez dzielenia pieniędzy zdarzają się różne nieporozumienia. Problemem jest to, że niektóry wpadli w pułapkę i chcą zrobić model idealny, a to jest praktycznie nie do osiągnięcia i dlatego część projektów tak się ciągnie. Po drugie różne osoby, różnie stoją z czasem, czasami może liczą, że znajdą czas w przyszłości i nie oddają modelu innym, bo liczą, że dadzą radę skończyć w przyszłości. Po trzecie jest różnica pomiędzy zrobieniem gagara od zera, a przerobieniem modelu spota na AKM.

Tekstury wychodzą szybko, bo jest więcej teksturowców od taboru, niż osób które modelują. Osoby modelujące dodatkowo dzielą się na tych co robią "domki" i tabor. Żeby było takie same tempo wychodzenia modeli, co tekstur taboru, to chyba musiało by być z 10x więcej osób, które modelują.

Jednym słowem @HeroPie312 dla chcącego nic trudnego, jak masz czas, to możesz pobrać blendera i sobie coś wybrać z wątku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.0.html i popróbować. :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod