Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Drawinowo do końca

<< < (12/21) > >>

Transkei:

--- Cytat: mati222 w 23 Czerwca 2022, 23:32:41 ---Jak usunąć ze scenerii zawieszoną w powietrzu ścianę lasu (screen123) w okolicach po Grabówek Wschodni?   

--- Koniec cytatu ---

* Uruchomić Rainsted, wybrać w ustawieniach tryb pracy specjalny - dla trasopisarzy. Wybrać żądany scenariusz (Drawinowo od/do)
* Przejść do karty Debugger, kliknąć "Podgląd terenu (edytor SCM)".
* Po dłuższym oczekiwaniu pokaże się mapa. Odnaleźć miejsce gdzie występuje owa ściana.
* Z menu "Warstwa" wybrać "Trójkąty".
* Kliknąć na jednym z trójkątów tworzących ową ścianę. Na pasku tytułowym okna pojawi się "Wybrany trójkąt: none" i dalej nazwa pliku w którym się znajduje, i w której linii się znajduje.
* Otworzyć notepada albo najlepiej notepada++, Ctrl+G, wpisać numer linii, i zakomentować trójkąt.Niestety ta metoda jest dość żmudna, gdyż każdy trójkąt trzeba namierzyć oddzielnie. W praktyce nie jest jednak tak źle, gdyż często wystarczy namierzyć trójkąt początkowy i końcowy, i wszystko co jest pomiędzy wyrzucić. Oczywiście przed uruchomieniem i sprawdzeniem musimy skasować .sbt.
I jeszcze jedna porada do punktów 1 i 2: najpierw najlepiej zakomentować w .scn wszystkie nowe dekoracje, zwiększy to czytelność mapy i przyśpieszy jej wczytywanie.

mati222:
Dzięki (metoda z Rainsted nie dla mnie), ale pomogłeś z informacją o wielu trójkątach oraz o trójkątach początkowych, i końcowych (ja szukałem jednego wpisu). Po Twojej wiadomości udało mi się szybko odnaleźć wpisy w pliku teren.scm:


--- Kod: ---node -1 0 none triangles forest03-top
10264.0 15.0 1677.56 0.174684 2.31436 -0.424178 4.79543 3.05817 end
9990.37 15.0 1584.08 0.0415192 0.981136 -0.188807 7.81796 1.2468 end
10036.1 45.0 1747.39 0.0458905 0.988637 -0.143147 7.31283 4.41126
endtri
--- Koniec kodu ---
(linia od 687 do 1285).

Edit: Dodatkowo odnośnie terenu, to przy wyjeździe z bazy we Włodowicach brak jest poprawki z tej wiadomości (str. 16 wątku Drawinowo od nowa):

--- Cytat: youBy w 15 Marca 2022, 21:14:09 ---Z tego co widzę, to nie ten teren, bo dalej wychodzi na tory bocznicy.

--- Koniec cytatu ---

EP08_015:
MIsja numer 4 zakonczona powodzeniem.

EP08_015:
Podczas trwania misji z su45 lokomotywa eu07-373 podjechala pod wagony ale ich nie zaczepila po czym ruszyla samotnie w peron. Po czym wyruszyla luzem na szlak. To pierwszy taki przypadek. Loga nie moge teraz zalaczyc w trakcie trwania scenariusza.

MIsja nr10 ukonczona w 99%. Na koniec nie dostalismy zjazdu na bocznice poniewaz rozjazdy blokowal inny sklad, ktory tez nie mogl wjechac na bocznice gdyz tory blokowaly wagony, ktorych nie zabrala wczesniej eu07-373.

MIsja numer 11 zakonczona powodzeniem.
MIsja numer 12 zakonczona powodzeniem.
Misja numer 17 zakonczona powodzeniem.
Misja numer 18 zakonczona powodzeniem.

mati222:
W zał. archiwum: sześć plików, które nadpisujemy - zawierające ruch samochodów AI na scenerii.

Po nadpisaniu nowych plików, przed pierwszym uruchomieniem scenariusza należy usunąć z katalogu scenery trzy pliki .sbt: drawinowo_od_rana. sbt, drawinowo_od_rana_lite.sbt i drawinowo_do_wieczora.sbt.

Kilka uwag:
1. Ruch pojazdów obejmuje odcinki dróg od Włodowic do Włodowic Zach., Grabówek i Drawinowo, oraz na wiaduktach we Włodowicach, Grabówku, Drawinowie, i Zarzeczu. Nie obejmuje natomiast dróg przebiegających przez przejazdy kolejowe i ruchu pojazdów na tychże przejazdach  (to wymaga uzupełnienia).
2. Ruch samochodów jest uproszczony i odbywa się wyłącznie w trybie manewrowym, i bez definiowania "trainsetów" , oraz tworzenia eventów.
3. Ruch pojazdów był tworzony i testowany na scenariuszu, i plikach z wątku Drawinowo_od_nowa , oraz na exe @tmj. Po zmianach w exe i dodaniu nowego scenariusza dokonałem niewielkich zmian (m. in. ruch pojazdów teraz odbywa się od Drawinowa do Kruszewa) i sprawdziłem na nowym exe i nowym scenariuszu z tego wątku (u mnie działa).
4.  Nie porównywałem plików z paczki z wątku Drawinowo_od_nowa (na których pracowałem) z paczką z tego wątku i nie wiem, czy pliki w zał. archiwum były zmieniane przez autora, przy tworzeniu nowego wątku. Szereg zmian wprowadzonych w plikach .scm (dekoracje_nowe, dekoracje2, dekoracje3) stworzonych pierwotnie przez @Transkeia polegało na: zdefiniowaniu dróg, nakładaniu dróg na wiadukty i skrzyżowania, obracaniu niektórych dróg o 180 stopni, i inne zmiany. Wszystkie te zmiany miały na celu umożliwienie bezkolizyjnego ruchu samochodowego AI, która zasadniczo nie radzi sobie z przestrzeganiem przepisów ruchu drogowego na skrzyżowaniach dróg (o czym już wspominałem w wątku drawinowo_od_nowa). Nie usuwałem działających sygnalizatorów świetlnych we Włodowicach Zach., ale co oczywiste AI za nic ma światło czerwone.
5. W pliku tory.scm zostały dokonane tylko dwie poprawki: podmiana wiaduktu we Włodowicach oraz rogatki w Grabówku (poprawki te zostały opatrzone komentarzem:
--- Kod: ---//poprawka @mati222
--- Koniec kodu ---
.
6. Stworzony ruch samochodów na scenerii stanowi swego rodzaju eksperyment (zwłaszcza ruch samochodów we Włodowicach Zachodnich, w których próbowałem stworzyć namiastkę ruchu aglomeracyjnego, co wiązało się ze znaczną ilością pojazdów poruszających się jednocześnie) i niewątpliwie wpływa na wspomnianą przez @Transkeia optymalizację. Z tych względów, to autorowi pozostawiam decyzję, czy w takiej postaci w ogóle trafi do paczki zawierającej przygotowane przez niego scenariusze? 

Edit: W zał. poprawka w sotsunku do pierwotnego archiwum z poprawionym plikiem drogi.scm. Z pliku drogi dołączonego do pierwotnego archiwum usunięte ("zakomentowane") zostały zbędne wpisy od linii 7894 do linii 8180.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod