Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Drawinowo do końca

<< < (13/21) > >>

Stele:
Samochody ignorują czerwone, bo przez ilość skrzyżowań im skanowanie świruje, czy sygnalizatory nie są przypisane do dróg? Jak robiłem te światła lata temu, to zrobiłem sobie cztery kwadraty ulic ze światłami na środku i jakoś to działało.

mati222:
Tego nie wiem, czy są przypisane  (to pytanie do @Transkeia), ale zastanawia mnie jedna kwestia, o której już kiedyś wspominałem na forum.  Samochody poruszają się w trybie manewrowym do max. 40 km/h, z wyj. autobusów. Zastanawia mnie dlaczego tak jest i czy jest możliwość (bez tworzenia "trainsetów"), żeby pozostałe samochody (tak jak autobusy) poruszały się z prędkością ok. 50 km/h?

Transkei:

--- Cytat: kRZYSZTOF w 08 Lipca 2022, 17:15:13 ---Sceneria przetestowana i nie stwierdzam żadnych problemów.
Wszystkie trasy przejechane.

--- Koniec cytatu ---
Gratuluję, bo ja nie przejechałem osobiście ani jednej misji. Wszystkie testy wykonywało AI. Ale to nie jest w sumie nic nowego. Jako ciekawostkę podam, że nie przejechałem nawet połowy ze wszystkich w ogóle scenariuszy napisanych przeze mnie do MaSzyny.


--- Cytat: mati222 w 09 Lipca 2022, 15:00:58 ---Kilka uwag:
1. Ruch pojazdów obejmuje odcinki dróg od Włodowic do Włodowic Zach., Grabówek i Drawinowo, oraz na wiaduktach we Włodowicach, Grabówku, Drawinowie, i Zarzeczu. Nie obejmuje natomiast dróg przebiegających przez przejazdy kolejowe i ruchu pojazdów na tychże przejazdach  (to wymaga uzupełnienia).
2. Ruch samochodów jest uproszczony i odbywa się wyłącznie w trybie manewrowym, i bez definiowania "trainsetów" , oraz tworzenia eventów.
3. Ruch pojazdów był tworzony i testowany na scenariuszu, i plikach z wątku Drawinowo_od_nowa , oraz na exe @tmj. Po zmianach w exe i dodaniu nowego scenariusza dokonałem niewielkich zmian (m. in. ruch pojazdów teraz odbywa się od Drawinowa do Kruszewa) i sprawdziłem na nowym exe i nowym scenariuszu z tego wątku (u mnie działa).
4.  Nie porównywałem plików z paczki z wątku Drawinowo_od_nowa (na których pracowałem) z paczką z tego wątku i nie wiem, czy pliki w zał. archiwum były zmieniane przez autora, przy tworzeniu nowego wątku. Szereg zmian wprowadzonych w plikach .scm (dekoracje_nowe, dekoracje2, dekoracje3) stworzonych pierwotnie przez @Transkeia polegało na: zdefiniowaniu dróg, nakładaniu dróg na wiadukty i skrzyżowania, obracaniu niektórych dróg o 180 stopni, i inne zmiany. Wszystkie te zmiany miały na celu umożliwienie bezkolizyjnego ruchu samochodowego AI, która zasadniczo nie radzi sobie z przestrzeganiem przepisów ruchu drogowego na skrzyżowaniach dróg (o czym już wspominałem w wątku drawinowo_od_nowa). Nie usuwałem działających sygnalizatorów świetlnych we Włodowicach Zach., ale co oczywiste AI za nic ma światło czerwone.
5. W pliku tory.scm zostały dokonane tylko dwie poprawki: podmiana wiaduktu we Włodowicach oraz rogatki w Grabówku (poprawki te zostały opatrzone komentarzem:
--- Kod: ---//poprawka @mati222
--- Koniec kodu ---
.
6. Stworzony ruch samochodów na scenerii stanowi swego rodzaju eksperyment (zwłaszcza ruch samochodów we Włodowicach Zachodnich, w których próbowałem stworzyć namiastkę ruchu aglomeracyjnego, co wiązało się ze znaczną ilością pojazdów poruszających się jednocześnie) i niewątpliwie wpływa na wspomnianą przez @Transkeia optymalizację. Z tych względów, to autorowi pozostawiam decyzję, czy w takiej postaci w ogóle trafi do paczki zawierającej przygotowane przez niego scenariusze? 

--- Koniec cytatu ---
Ad.1-3 i 5: Ok.
Ad.4. Podczas prac kompletnie nie ruszałem dekoracji na odcinku Włodowickim. Zrobiłeś zmiany - mogą być, bo w niczym nie przeszkadzają.
Ad.6. Tu trzeba się nieźle zastanowić, bo ilość samochodów jest naprawdę imponująca. No i faktycznie jestem zdania, że na wydajność symulacji wpływają przede wszystkim wszelkie pociągi i pojazdy. Dekoracje scenerii mają raczej niewielkie znaczenie, ilość eventów tym bardziej.

Sygnalizacji świetlnej we Włodowicach nie przypisywałem do dróg, po prostu nie zakładałem, że będzie tam prowadzony ruch.

Odnośnie jeszcze pytania do ścian lasu z wątku z Drawinowem od rana: jak dla mnie ściany lasu można dalej wstawiać, choć trzeba to robić z głową. Ściana wstawiona w większości zasłoniętym tle lub w sporym oddaleniu wygląda naprawdę dobrze.
Ściany lasu tworzyłem za pomocą własnego arkusza kalkulacyjnego, wystarczy w nim podać punkty XY, a następnie skopiować do scm formuły trójkątów. Nie opublikowałem tego arkusza, bo nie mam do niego żadnego helpa, ale gdyby był ktoś zainteresowany wstawianiem w ten sposób ścian lasów, to zapraszam do kontaktu na priv. Za pomocą tego arkusza właściwie zrobiłem właściwie wszystkie nowe dekoracje, od Wrzeszczyny po przedmieścia Drawinowa. Jedynie drogi wstawiałem za pomocą Rainsted.

mati222:
Zamiast usuniętych ścian lasów, tam gdzie to możliwe (teren jest w miarę płaski) wstawiam (tworzone w arkuszu kalkulacyjnym) rozległe pola, a ostatnio nawet część traw na scenerii tworzę w arkuszu. W miejscach pagórkowatych wstawiam drzewa i krzewy (zakładam, że do tworzenia pól w terenach pagórkowatych niezbędny byłby jakiś edytor 3d, ale ja z takiego nie korzystam).
To czego wyraźnie brakuje w tworzonym przeze mnie otoczeniu, to linie wysokiego napięcia. Zakładam, że słupy połączone siecią wysokiego napięcia, także są tworzone w arkuszu, ale w tym zakresie nie mam pojęcia jak stworzyć odpowiednie formuły.   

Stele:
Do wieszania drutów masz gotowy program od Mariusza. Sam tylko nody słupów musisz rozstawić, najlepiej w osobnym scmie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod