Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Edytorski koncert życzeń

(1/5) > >>

Balaclava:
Ponieważ skrypty do modeli są już jako-tako bezawaryjne to nieuchronnie zbliża się czas żeby wziąć się porządnie za skrypty do edycji scenerii.
Ponieważ moje doświadczenia z innymi symulatorami które posiadają edytor są totalnie zerowe, to nie orientuje się w tym, jakie metodologie są stosowane i jaka idea stoi za ichniejszymi narzędziami edycyjnymi.
Proszę w wątku napisać jak wyobrażacie sobie edycję scenerii w aspektach:
- terenu
- torów
- zalesiania
- sadzenia trawy

Mile widziane przykłady, np. filmy z edytorów trainza czy innych (niekoniecznie nawet kolejowych).

Od razu zaznaczę że w założeniach edytor ma być na tyle What You See Is What You Get na ile technicznie pozwoli Blender. Bawiąc się tematem rok temu wyszło na to, że całkiem dużo z tej cytrynki można wycisnąć.





Pozdrawiam i liczę na duży odzew, bo scenerie to bezdyskusyjnie najmniej przyjazny aspekt rozwoju symulatora.

Celuś:
Koncert życzeń, część 1.
Myślę że należy działać w kierunku jak największego ułatwienia pracy z NMT. Z usprawnień, to przychodzi mi do głowy forma automatycznego dopasowywania kwadratów do siebie i torów (po widocznych zarysach nasypów/przekopów?). Na pewno usprawnienie poprawiania terenu pod torami (czasami ze względu na błędy w poziomowaniu, bądź utratę jakości terenu na skutek optymalizacji miejscami lewituje/tonie). Ja osobiście widziałabym to, jako narzędzie do generowania przekrojów poprzecznych od torów, które następnie automatycznie zaszywało się do terenu. Bardzo ułatwiłoby to pracę.

Koncert życzeń, część 2.
Drogi. Układanie w rainstedzie jest zbyt czasochłonne, i nie przyjemne. Kładzenie w miarę możliwości w formie spline. To samo chodniki, płotki.

Koncert życzeń, część 3.
Informacja o oddaleniu obiektu/elementu edytowanego obiektu od osi najbliższego toru. Pomoże przy zachowywaniu 15m na liniach zmodernizowanych, pomoże przy kładzeniu obiektów blisko torów, pomoże przy modelowaniu costumowych modeli peronów.

Koncert życzeń, część 4.
Narzędzie do zaznaczania mesha terenu w zależności od osi toru, a o ile możliwe, od razu decimejtowania.

RoboBatman:
Ja powiem w skrócie: edytor ma być prosty i przyjazny w obsłudze. A skoro życzysz sobie wishlistę, to proszę Bardzo:
1) Po położeniu torów w Rainsted, możliwość wczytywania położonych torów z Rainsted;
2) definiowania gdzie urywa się teren  (np 1 km w bok od toru);
3) Możliwość save-owania postępów na scenerii i łatwego przywracania postępu;
4) Możliwość definiowania długości żądanej podsypki, że np od km 1+000 do km 1+549 jest podsypka nowo ułożonego toru a np od km 10+539 do 11+342 jest podsypka toru zdezelowanego po którym jest ograniczenie do "30";
5) Możliwość prostego definiowania szerokości i długości pola ze zbożami;
6) Możliwość prostego kładzenia dróg i chodników - w tym również zatok autobusowych;
7) Możliwość prostego definiowania postojów na przystankach pomiędzy W4. Jak dla mnie to mało osób wie i mało osób się chce tym podzielić jak to robić w notatniku;
8) Skoro mamy drogi i zatoki autobusowe - możliwość definiowania tras przejazdów samochodów, żeby nie trzeba było się bawić wpisami w notatniku;
9) Możliwość tworzenia prostych scenariuszy;
10) Możliwość zmieniania w obiektach tabliczek z nazwami w programie bez wpisywania tego w includach czy gdzie się tam to robi;
11) Możliwość łatwego przypisywania torów do semaforów;
12) Możliwość łatwego eksportu gotowej scenerii do MaSzyny.
Jak przyjdzie mi coś do głowy, będę dopisywał.

Toprus:
Od siebie dorzucam najupierdliwszy aspekt zabawy, z którym dane mi było się zmierzyć - poziomowanie dróg i torów. Nie oczekuję czegoś w stylu guzika "dociągnij wszystkie ulice/tory do ziemi", ale może przynajmniej opcję ciągnięcia punktu styku dwóch linii w taki sposób, żeby nie powstawały załamania na tymże styku (co widać na załączonym w pierwszym poście filmie). Niesamowicie usprawniłoby to pracę, bo poziomowanie (zwłaszcza dróg, bo jednak przy torach system niwelet dostaje bonusowe punkty za precyzję) jest moim zdaniem najbardziej czasochłonnym i najmniej idiotoodpornym elementem zabawy z samym Rainstedem.
Taki system, który właśnie opisuję, pamiętam z Trainza 2004. Tam robienie różnych scenerii było samą przyjemnością ;).

JAN21:
Na początek proponował bym skupić się jedynie na kwestii drobnej edycji dróg. Od torów jest Rainsted i wątpię że blenderze położymy coś równie zgodnego z rzeczywistością i wszelkimi normami. Za to o wiele bardziej przydatna była by obsługa kładzenia skrzyżowań drogowych i edycji dróg. Rainsted jest pod tym względem czasochłonny, a i niekiedy człowiek się męczy godzinę ze 100m drogi bo niema podglądu na żywo.

Następnie zajął bym się terenem i kwestią dopasowywania podtorza do wypoziomowanych już torów. Samo generowanie nasypów/wykopów mnie jakoś nie przekonuje, chociaż to wszystko jest do przedyskutowania. Co do ustawiania kwadratów - to na 100% można precyzyjnie wyliczyć, kwestia jest taka, żeby skrypty czytały przesunięcie torów z nagłówka pliku wygenerowanego przez Rainsteda i potem elegancko przeliczyć punkt środkowy kwadratu NMT.

W kolejnym rzucie należało by ogarnąć kwestie rozwieszania sieci. Rainsted może i ładnie sobie z tym radzi na obecnych manelach, ale jak bedziemy mieli nową sieć, to nie wyobrażam sobie pasować tego wszystkiego bez podglądu w czasie rzeczywistym.

Nie wiem na jakim etapie jest podkład z map satelitarnych, ale to by się przydało mocno do "malowania" terenu czy odtwarzania peronów, lub innych rozległych obiektów dedykowanych.. Co do usprawnień zalesiania i zatrawiania, się nie wypowiem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod