Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Sygnalizator sygnału zastępczego

<< < (2/2)

Sosna00:

--- Cytat: MaciejM w 28 Grudnia 2021, 00:37:57 ---Nie używajmy określeń "niewłaściwy", ono już nie funkcjonuje. Tor lewy lub przeciwny do zasadniczego. Innych określeń jak "tor lewy" lub "tor przeciwny do zasadniczego" w Ir-1 nie znajdziemy.

--- Koniec cytatu ---

Oj akurat z tym co znajdziemy w Ir-1 bym tak nie wyskakiwał. PLK znana jest z tego, że często zmienia określenia w instrukcjach. Przykładem jest SSP. Także na dzień dzisiejszy w instrukcji nic o torze "niewłaściwym" nie ma, ale w następnym wydaniu może nie być nic o "torze lewym".

MaciejM:
No ale rozmawiamy o obecnych zapisach. Jutro mogą sobie nazwać "tor purpurowego zająca" i będziemy mówić "tor purpurowego zająca". Dziś mamy zapisy "przeciwny do zasadniczego" oraz "lewy" i tego się trzymajmy.

Ensifer:
Tylko nadal mówimy o teorii (w dodatku stworzonej przez PLK-ę), a nie o praktyce. Instrukcja niepotrzebnie komplikuje rzeczy proste, zamiast je ułatwiać.

MaciejM:
W praktyce: nie słyszę w korespondencji radiowej określeń "niewłaściwy", a jeżdżę po liniach w modernizacji i remontach w całej PL gdzie tory zmieniamy z lewego na prawy jak chorągiewka na wietrze. Wszyscy się pilnują i używają określeń z aktualnej instrukcji, bo wszystko jest nagrywane, zarówno na posterunkach jak i radiotelefonach na pojazdach. Potocznie, między sobą kolejarze mówią pewnie "po staremu", ale w codziennej pracy jest to wyeliminowane.

Ensifer:
To może na towarowych sobie pozwalają na więcej lub po prostu nie trafiam na takich służbistów (zresztą słownictwo to jest pikuś). Nagrywaniem jakoś też się nie przejmują, czasami człowiek sobie pożartuje.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod