Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Sygnalizator sygnału zastępczego

(1/2) > >>

jelcyn_09:
Dzień dobry!
Mam pytanie dotyczące umieszczania sygnalizatora sygnału zastępczego przy torze niewłaściwym na wysokości semafora wjazdowego. Taka sytuacja występuje np. na stacji Stalowa Wola Południe od strony stacji Nisko (z drugiej strony stacji sygnalizator Sz został zastąpiony semaforem). Ogólnie chciałbym się dowiedzieć jak wygląda prowadzenie ruchu pociągów, kiedy jeden tor jest zamknięty. Normalnie przed semaforem wjazdowym jest tarcza ostrzegawcza w odległości drogi hamowania i w takim przypadku sytuacja jest dla mnie jasna. Jak to wygląda kiedy wjazd na stację odbywa się z toru niewłaściwego? Jaka prędkość obowiązuje na szlaku od poprzedniej stacji do sygnalizatora Sz? I potocznie skąd maszynista wie, że zbliża się do sygnalizatora Sz?
Pozdrawiam

Link do schematu stacji Stalowa Wola Południe (dostęp 27.12.2021):
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Stalowa_Wola_Po%C5%82udnie

matek__9292:
Takie sygnalizatory są umieszczane, gdy blokada liniowa jest przystosowana tylko do jazdy w kierunku parzystym.

Gdy zachodzi potrzeba wyprawienia pociągu po torze niewłaściwym, gdzie blokada liniowa nie jest do tego przystosowana (niezależnie czy tor właściwy jest zamknięty) dyżurni ruchu wprowadzają ruch jednotorowy dwukierunkowy po torze niewłaściwym. Od tego momentu wszystkie pociągi jadące tym torem niezależnie od kierunku jazdy muszą być zapowiadane tak jak przy szlaku jednotorowym (pytanie o wolną, oznajmianie odjazdu i przyjazdu).

Pociągi jadące torem niewłaściwym są wyprawiane na rozkaz pisemny N, w którym dyktuje się działkę 1 jeśli tor sąsiedni jest zamknięty, działkę 2 zezwalającą na pominięcie sygnału stój i wyjazd torem niewłaściwym oraz działkę 4 informującą, że wjazd pociągu z toru niewłaściwego odbędzie się po otrzymaniu Sz. Opcjonalnie może być podyktowana działka 6 ostrzegająca o robotach na sąsiednim torze, jeśli takie występują.

Pociąg po minięciu rozjazdów jedzie z prędkością szlakową (rozkładową) aż do wspomnianego sygnalizatora. Po otrzymaniu Sz wjazd odbywa się z prędkością do 40 km/h. Maszynista wie, że zbliża się do stacji, bo widzi tarczę ostrzegawczą przy sąsiednim torze.

Po ustaniu potrzeby wyprawiania pociągów torem niewłaściwym dyżurni przywracają ruch dwutorowy i wszystko wraca do normy.

jelcyn_09:
Powyższa odpowiedź wyczerpuje dla mnie temat. Dziękuję.

MaciejM:
Nie używajmy określeń "niewłaściwy", ono już nie funkcjonuje. Tor lewy lub przeciwny do zasadniczego. Innych określeń jak "tor lewy" lub "tor przeciwny do zasadniczego" w Ir-1 nie znajdziemy.

Ensifer:
Na gruncie i tak mówi się o "torze lewym" - te wszystkie genialne wynalazki językowe PLK-i są martwe i tylko utrudniają życie. To właśnie określenie "przeciwny do zasadniczego" nie funkcjonuje.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod