Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Zakręty na wzniesieniach

(1/3) > >>

Kipek von Chojna:
Znów ja ;) Znów problematyczny... Ech... Do rzeczy -> Czy robiąc trasę w maxie można jakoś bezproblemowo storzyć zakręt torów, który jednocześnie się wznosi (lub opada) ? Otóż ja robię tak: 1. wybieram sobie promień łuku (długość daję na nie więcej niż 50m - bo powyżej max dzieli mi tor na części - wie ktoś dlaczego?) 2. wstawiam w odpowiednie miejsce 3. zaznaczam tor 4. zakładka "modify" i tam "vertex" 5. wybieram koniec łuku i podnoszę na tyle ile trzeba 7. dodaję następne kawałki toru według tego samego schematu.
Niby jest fajnie - w symku działa jak powinno, tj. zakręt się wznosi (lub opada), jednakże denerwujące jest kołysanie lokomotywą. Wygląda to tak jakbym jechał po schodkach -> spadek, prosta, spadek, prosta, spadek... Choroby morskiej można dostać! A przecież to symulator lokomotywy a nie okrętu ;)
Czy można jakoś połaczyć ze sobą te mniejsze fragmenty (50 metrowe) w jeden konkretny kawał toru ? Coś jak spawanie? ;) Wtedy nie byłoby problemu :) Jeżeli tak, to proszę kogoś, żeby "łopatologicznie" wytłumaczył co mam nacisnąć ;) Byłbym niezmiernie wdzięczny.
Dodam jeszcze że znalazłem inne rozwiązanie. Otóż zaznaczam cały interesujący mnie łuk i po prostu obracam go leciutko wzdględem osi x (dobrze mówię ? ), potem go podnoszę na odpowiednią wysokość i traktuję go flexem z poprzednim torem. Wadą jest to, że oś obrotu znajduje się w połowie zaznaczonego toru i gdy jeden koniec się podnosi drugi siłą rzeczy opada i ciężko dobrać kąt obrotu. Chyba że ktoś zna jakiś prosty wzór matematyczny i go przedstawi ;) - z matmy jestem noga :]

youBy:
a ile jedziesz po tym łuku? bo maksimum to 30km/h.

A tak poważnie. Musiałbyś jeszcze przeliczyć wektory, tak, żeby były pod kątem w górę. Tak więc radzę sobie dać spokój z tym. A co do dzielenia. To dobrze,że tory się dzielą. Bo skrypty mają ustawioną maksymalną długość toru na 100 metrów. Gdyby nie to, to tory by się mocno "wygły" (powinno być wygięły, ale tak fajniej brzmi :), czyli były by schodkowane w poziomie. Tak więc moim zdaniem nie opłaca się tego robić.

Kipek von Chojna:
Przepraszam najmocniej źle napisałem. Napisałem o promieniu łuku 50 metrów, miałem na mysli długość 50 metrów a promień różnie 500 lub 600 metrów. Źle się zrozumieliśmy z mojej winy. Jeszcze raz przepraszam. A ograniczenie mam do prędkości 60 km/h oczywiście mogę jeszcze zmniejszyć :] Coś pokombinuje. Nie będzie to niestety hiperrealistyczne... Trasa "górska" z prostymi kawałkami toru jest trochę monotonna ;) Nie uważacie?

youBy:
No wiesz, zawsze możesz używać flex'ów.
A co do szybkości, to oblicza się ją ze wzoru pierwiastek ze wzoru : . A długość maksymalna odcinka jest zapisana w skryptach na 100m, żeby szyny nie znikały i tory były realistycznie łukowate

Kipek von Chojna:
Ale wydaje mi się że flex też ma jakąś długość graniczną, bo jak kiedyś dałem takiego dłuuuuugiego flexa to mi się symek wysypywał. Czy może się mylę ?? I poza tym o ile znów czegoś nie poknociłem, do flexa zdaje się nie można przypisać zdarzeń. Jak to jest ??

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod