Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Obsługa renderera ANGLE
Milek7:
Było kiedyś opisane, ale przez jakiś czas nie działało, teraz znowu działa, więc przypominam i przyklejam wątek:
Istnieje możliwość eksperymentalnego uruchomienia shaderowego renderera z użyciem ANGLE (https://github.com/google/angle). Może to poprawić wydajność na niektórych urządzeniach.
Do uruchomienia tego potrzeba:
- posiadać najnowsze exe rozwojowe z mojego brancha
--- Cytuj ---- pobrać najnowsze exe rozwojowe z mojego brancha
(https://dev.azure.com/milek7/maszyna/_build lub https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/history, należy kliknąć najnowszy build z gałęzi sim i z zakładki Artifacts pobrać exe, oraz wypakować zaktualizowane shadery z shaders.zip)
- do uruchomienia najnowszych exe może być potrzebny dodatkowy plik dll:
32bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win32/openvr_api.dll
64bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win64/openvr_api.dll
- oraz kolejny plik dll:
32bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_32.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_64.zip
--- Koniec cytatu ---
- z instalacji Google Chrome (ze zgodnymi z exe bitami) skopiować do folderu symulatora pliki libEGL.dll oraz libGLESv2.dll.
- w ini ustawić odpowiednie istotne parametry:
--- Kod: ---compresstex no
gfx.usegles yes
gfx.shadergamma yes
python.threadedupload no
python.mipmaps no
--- Koniec kodu ---
Milek7:
Dodatkowa informacja: w najnowszym buildzie możliwe jest wybranie w ANGLE backendu Vulkan wpisem do ini:
--- Kod: ---gfx.angleplatform vulkan
--- Koniec kodu ---
(działa dla glfw3.dll 64-bit)
Antonio16622:
Czy jest szansa, żebyś wyjaśnił bardziej "po ludzku" jak to zrobić ? Jako kompletny laik w tych sprawach gubię się już na początku, nie wiem co mam pobrać :p. Z góry dzięki :)
Turbokibel:
1. Musisz pobrać exe Milka7, z tej strony : https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/builds/37877483/artifacts pobierasz pliki eu07_x64_bin.zip i shaders.zip, następnie exe (exe znajduje się w eu07_x64_bin.zip) przenosisz do głównego katalogu MaSzyny (czyli tam, gdzie zainstalowałeś MaSzynę) następnie otwierasz shaders.zip zaznaczasz wszystkie pliki w tym archiwum i kopiujesz je do folderu shaders do głównego katalogu MaSzyny i akceptujesz zamianę plików.
2. Następny krok to pobranie dodatkowego pliku .dll, tutaj link: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win64/openvr_api.dll ten plik .dll przenosisz do głównego katalogu MaSzyny.
3. Następnie podobnie robisz to z kolejnym plikiem .dll https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_64.zip tym razem jest archiwum, więc otwórz je i przenieś lub skopiuj ten plik .dll do głównego katalogu MaSzyny.
4. Teraz trudniejszy krok, do tego kroku potrzebujesz przeglądarkę Google Chrome, by wziąć dwa pliki z katalogu instalacyjnego, katalog instalacyjny Chrome to C:/Program Files/Google/Chrome/88.0.4324.182/ i w tym folderze będą te dwa pliki (libEGL.dll oraz libGLESv2.dll), gdy je znajdziesz będziesz musiał je skopiować (zaznacz sobie jeden i potem zaznacz drugi z CTRLem, w ten sposób zaznaczysz dwa pliki) do głównego katalogu MaSzyny.
5. Następnie wejdź do głównego katalogu MaSzyny i znajdź plik konfiguracyjny eu07.ini (jeżeli nie widzisz rozszerzeń plików, wejdź w wyszukiwarkę Windowsa i wpisz "Pokaż rozszerzenia plików" i niżej będzie, z tym sobie poradzisz), i zmień lub dodaj (by sprawdzić, czy dany parametr jest, użyj narzędzia wyszukiwanai w notatniku, czy Notepadzie++, skrót klawiszowy to CTRL+F) następujące parametry:
--- Kod: ---compresstex no
gfx.usegles yes
gfx.shadergamma yes
python.threadedupload no
python.mipmaps no
--- Koniec kodu ---
6. Ostatnim krokiem jest ustawienie również w pliku konfiguracyjnym eu07.ini ANGLE na Vulkan, aby to zrobić wklej do tego pliku
--- Kod: ---gfx.angleplatform vulkan
--- Koniec kodu ---
To tyle.
malacz91:
Witam. Robiłem reinstal Maszyny i straciłem exe od Milek7 :(
Czy jest ono jeszcze gdzieś dostępne do pobrania? Te linki powyżej chyba straciły ważność. :/
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej