Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 SBL czterostawna - S4 na ostatnim semaforze (W18)

<< < (2/3) > >>

Radkos07:
Co to za definicja, niestety nie mam pojęcia. Przytoczyłem powszechnie używane stwierdzenie, które także występuje w twojej pracy...


--- Cytat: "Jaras" ---to na czterostawnej semki stoją w odległościach dwa razy krótszych niż normalnie
--- Koniec cytatu ---

Ostatnio podróżując po CMK (mniej więcej wysokość kilometra 160-220 czyli do Zawiercia) postanowiłem policzyć odległości między semaforami, tzn. przekonać się jak to występuje w praktyce. Okazało się, że odległości pomiędzy kolejnymi sem nie są takie same. Są to odległości od ok. 1,2 km, do 1,8km. Dodam że nie zauważyłem zasadniczej reguły w rozmieszczeniu sem.
Potrafisz odpowiedzieć, dlaczego sem nie są w równych mniej więcej odległościach? Bo ja niestety nie...

jaras:

--- Cytat: "Radkos07" ---Ostatnio podróżując po CMK (mniej więcej wysokość kilometra 160-220 czyli do Zawiercia) postanowiłem policzyć odległości między semaforami, tzn. przekonać się jak to występuje w praktyce. Okazało się, że odległości pomiędzy kolejnymi sem nie są takie same. Są to odległości od ok. 1,2 km, do 1,8km. Dodam że nie zauważyłem zasadniczej reguły w rozmieszczeniu sem.
Potrafisz odpowiedzieć, dlaczego sem nie są w równych mniej więcej odległościach? Bo ja niestety nie...
--- Koniec cytatu ---
Może i to by się dało jakoś wytłumaczyć, ale musiałbym wiedzieć jakie są tam prędkosci na tej trasie. Czy jest tam stała prędkość, czy zmienia się ona?

Bowiem, kiedy piszesz, że odległości są od ok. 1,2 km do 1,8 km, to przypomina mi się to o czym kiedyś pisałem tutaj:
--- Cytat: "Autor WTB-E10" ---2. Na liniach z samoczynną blokada liniową czterostawną odległość między trzema kolejnymi semaforami (dwa odstępy blokowe) nie może być mniejsza od drogi hamowania obowiązującej na danym odcinku linii, przy czym odległość między kolejnymi semaforami nie może być mniejsza niż połowa obowiązującej drogi hamowania.

(...)

4. Uwzględniając obowiązujące na PKP długości dróg hamowania, o których mowa w ust. 3. odległości pomiędzy tarczą ostrzegawczą a semaforem lub między dwoma kolejnymi semaforami. jeżeli poprzedzający semafor spełnia dodatkowo funkcję tarczy ostrzegawczej, nie powinny być mntejsze niż:[list=1][*]1600m przy największej dozwolonej prędkości dla pociągu na danym odcinku linii, wskazanej w służbowym rozkładzie jazdy wynoszącej 160km/h,[*]1300m przy największej dozwolonej prędkości dla pociągu na danym odcinku linii, wskazanej w służbowym rozkładzie jazdy wynoszącej 140km/h,[*]1000m przy największej dozwolonej prędkości dla pociągu na danym odcinku linii, wskazanej w służbowym rozkładzie jazdy wynoszącej 120km/h,[*]700m przy największej dozwolonej prędkości dla pociągu na danym odcinku linii, wskazanej w służbowym rozkładzie jazdy wynoszącej 100km/h, z tym, że na wzniesieniu średnim powyżej 5‰ (Iśr > 5‰) wymagana odległość 700m może być skrócona do 500m,[*]500m przy największej dozwolonej prędkości dla pociągu na danym odcinku linii, wskazanej w służbowym rozkładzie jazdy wynoszącej 60km/h,[*]250m przy największej dozwolonej prędkości dla pociągu na danym odcinku linii, wskazanej w służbowym rozkładzie jazdy wynoszącej 40km/h.[/list:o]Powyższe nie dotyczy odległości pomiędzy semaforami sbl czterostawnej oraz odległości pomiędzy semaforem wyjazdowym a grupowym semaforem wyjazdowym.
--- Koniec cytatu ---

Zaś w przepisach widzę też i taki zapis:
--- Cytat: "Autor WTB-E10" ---1. Odległość między tarczą ostrzegawczą a semaforem oraz między dwoma kolejnymi semaforami. obok których pociągi mogą przejeżdzać z maksymalną dla danego odcinka linii prędkością nie powinna być mniejsza od drogi hamowania obowiązującej dla tego odcinka linii. Nie dotyczy to śemaforow samoczynnej blokady liniowej czterostawnej oraz odległości pomiędzy semaforem- wyjazdowym i grupowym semaforem wyjazdowym, między którymi jest kolejność nastawiania.
Jeżeli nie można uzyskać tej odległości to należy postąpić zgodnie z postanowieniami ust. 5.
W obrębie tego samego posterunku ruchu wymieniona na wstępie odległość nie powinna być większa niż 2-krotna obowiązująca na danym odcinku linii droga hamowania. Jeżeli odległość ta jest większa, to w zależności od miejscowych warunków techniczno - ruchowych, należy umieścić między nimi tarczę ostrzegawczą lub dodatkowy semafor (rys 2.13).
W uzasadnionych przypadkach naczelny dyrektor okręgu kolei państwowych może wyrazić zgodę na zastosowanie odległości między kolejnymi semaforami tego samego posterunku ruchu większej niż podwójna obowiązująca droga hamowania bez zastosowania między nimi tarczy ostrzegawczej lub dodatkowego semafora.

(...)

5. Podane w ust. 4 odległości mogą być inne dla konkretnej linii (odcinka), jeżeli wynika to z właściwości kursującego taboru i ustalonej dla niego drogi hamowania.
--- Koniec cytatu ---

Zatem, w pewnych marginesach, ta odległość może być regulowana dowolnie. Byleby tylko mieściła się w granicy od normalnej długości drogi hamowania do podwójnej długości drogi hamowania. Podane przez Ciebie liczby mogą właśnie na to wskazywać.

Napisz mi jednak odpowiedź na moje pytanie (o stałość lub zmienność prędkości na tym szlaku), bo wtedy to może też być decydujące.

Chociaż... odległości 1,8 km nie ma nawet dla największej dozwolonej na kolei prędkości. Zatem to może być po prostu interpreatacja powyżej zacytowanych przeze mnie przepisów.


--- Cytat: "Radkos07" ---Co to za definicja, niestety nie mam pojęcia. Przytoczyłem powszechnie używane stwierdzenie, które także występuje w twojej pracy...
--- Koniec cytatu ---
No właśnie... ja tych definicji nazw nie robiłem akurat z E1, tylko według tej strony. Więc właściwie nie wiem dalej, skąd są te "w przodzie dwa wolne odstępy blokowe". Jakbym zaś nie napisał tych definicji, to każdy by się przyczepił, że te sygnały na SBL inaczej się nazywają, niż na normalnych semkach :-/. Dlatego wciąż jestem w kropce. Oczywiście te definicje zostaną, ale wolałbym znać ich źródło. Poszukam jeszcze w... R1 - może się znajdzie coś tam.

Pozdrawiam Cię.

maly:
Witam
 Kolego @jaras odnośnie (w przodzie dwa odstępy wolne) instrukcja
sygnalizacji E1 Zarządzenie Nr 157 Zarządu PKP z dnia 20 lipca 1998r.
w sprawie ustalenia "Instrukcji sygnalizacji na PKP"-E1
rozdzial II par.3 strona 15
Sygnał S3 "Jazda z najwiekszą dozwoloną prędkością,nie wiekszą niż 160km/h-w przodzie dwa odstępy blokowe wolne-a przy następnym semaforze z prędościa nie przekraczającą 100km/h"
nic z kosmosu a co do tego ze na SBL cztero stawnej semafory są w odległości dwa razy krótszej niż w 3 staw..SBL to sie mylisz np:
3staw.SBL droga hamowania to 1200m dla v-120km/h czyli
np: S5 1200m S1
4staw.SBL droga hamowania to 1600m dla v-160km/h czyli jak napisałeś
(dwa razy któtsza) to ma to tak wyglądać?
np: S3 600m S4,S5 600m S1 to kolego wychodzi na to ze pociąg ma taka samą droge hamowania jak przy 120km/h na blokadzie 3 stawnej
Dla maszynisty nie ma znaczenia czy to jest semafor z W1 czy z W18
maszynista widząc S3 musi tak hamowac by następny semafor minać z v nie większą niż 100km/h "E1" i zatrzymać sie przy kolejnym, mowa cały czas o SBL 4 stawnej

P.S
odcinek CMK od Knapówki do Zawiercia jest przystosowany do v=250 km/h

Pozdrawiam

Radkos07:

--- Cytuj ---odcinek CMK od Knapówki do Zawiercia jest przystosowany do v=250 km/h
--- Koniec cytatu ---

Do 200km przynajmniej tak wskazują znaki.

Pytanie jeszcze do Małego:

--- Cytuj ---maszynista widząc S3 musi tak hamowac by następny semafor minać z v nie większą niż 100km/h "E1" i zatrzymać sie przy kolejnym, mowa cały czas o SBL 4 stawnej
--- Koniec cytatu ---

Czyli jeśli jest S3, to dwa semafory naprzód w tym samym czasie może być tylko STÓJ czy także S4?

maly:
Witam Cie
 tak jest na gruncie a 250 km/h jest dla EZT
Pozdrawiam serdecznie

juz pisze
 
jeśli to jest ostatni samoczynny to może być S4 jesli nie jest to ostatni to S1 ale to może się zmieniac, możesz poprostu coś dogonic :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod