Autor Wątek:  Ustawienia grafiki w nowym Starterze wpływające na wydajność symulacji  (Przeczytany 3383 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marys01

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Jako, że nie znalazłem takowego wątku, to zakładam.
Temat wyniknął ze znanego niektórym użytkownikom Maszyny problemu przycinania symulacji na shaderowym trybie renderowania. Tryb uproszczony (wydajniejszy) w moim odczuciu daje ładny efekt realizmu pogodowego ale cienie są kanciaste, a jazda nocą to okropne rozświetlanie kolejnych kawałków terenu skokowo co kilkadziesiąt metrów. Z wielką radością przyjąłem przeto rozwój renderowania, aczkolwiek ubolewając, że moja karta tego nie może uciągnąć. Aż tu pojawił się nowy starter, z poziomu którego można ustawić opcje grafiki nie ingerując w plik ini symulatora. Czyli taki fajny bajerek dla laików, gdyby... No właśnie, został opisany. Zatem opisuję ja.
Testy robiłem na sprzęcie z kartą NVIDIA GeForce 940MX 2GB RAM, procesor Intel Core i5-7200U, 2,5GHz do 3,1 GHz, RAM 8GB. Misja testowa: baltyk_skm1, maszyna EN62 (wybrałem sprzęt z wieloma wyświetlaczami gdyż są w stanie mocno spowolnić symulację). Poniżej podaję wyniki testu w postaci różnic w wartości liczby klatek na sekundę (FPS) na danym ustawieniu względem ustawienia bazowego. Wartości ujemne oznaczają spadek, wartości dodatnie wzrost. Podałem tylko te ustawienia, przy których była zmiana FPS.

Na ustawieniu trybu renderowania uproszczony shaderowy:
Rozdzielczości nie testowałem.
Skalowanie tekstur: baza = 4096. Ustawienie: 8192 (-2 FPS), 16384 (-3 FPS).
Jakość łuków: baza = niska. Ustawienie: bardzo niska (-3 FPS), bardzo wysoka (-3 FPS). Brak różnic w ustawieniu 'wysoka'.
Jakość filtrowania tekstur: baza = bardzo niska. Ustawienia: niska (-1 FPS), normalna (-2 FPS), wysoka (-2 FPS), bardzo wysoka (-3 FPS).
Multisampling: baza = x2. Ustawienia: x4 (-2 FPS), x8 (-2 FPS).
Częstotliwość odświeżania ekranów dodatkowych: baza = standardowa. Ustawienia: brak (-5 FPS).
 Odbicia jako cubemapa. Odświeżanie odbić: baza = bardzo niska. Ustawienia: niskia (-6 FPS), wysoka: (-10 FPS), bardzo wysoka (-15 FPS).
                                    Rozdzielczość cieni: baza = niska. Ustawienia: Umiarkowana (-2 FPS), wysoka (-10 FPS).
Cienie (shadery): baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+15 FPS) - ale brak cieni.
Skalowanie składowej: baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+5 FPS).
Ekrany w osobnym wątku: baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+15 FPS).

I wpływ trybu renderowania: baza = uproszczony shederowy. Ustawienia: pełny (-15 FPS), uproszczony (+8 FPS), stary (+25 FPS).

Podsumowanie: na wydajność (płynność) gry mają największy wpływ ustawienia trybu renderowania. Jeśli chcemy mieć ładną grafikę wybieramy shaderowy uproszczony. Warto wyłączać cienie na misjach nocnych (checkbox cienie). Wyłączone skalowanie składowej oraz ekrany w osobnym wątku też daje dużą różnicę. Nie warto ustawiać wysokich jakości odbić oraz wysokiej rozdzielczości cieni (jeśli włączone).
Na koniec ważna uwaga: na niektórych sprzętach warto przetestować ograniczenie liczby FPS. Pozwala płynniej działać symulacji bez nagłego przechodzenia z dużych wartości na małe co powoduje przycięcia. Załączam moje ustawienia grafiki w Starterze oraz karty graficznej.