Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 'Bad token' podczas dodawania obiektu do scenerii

(1/4) > >>

Hubertnator23:
Dzień Dobry,

Ostatnio chciałem dodać obiekt do scenerii 'td' koło przejazdu kolejowego przed dodaniem do testów. Niestety, obiekt się nie pokazuje na scenerii, a w logu wyskakiwał błąd 'bad token'. Chciałbym wiedzieć co to znaczy 'bad token' i co jest nie tak - model, tekstura czy coś innego.

Stele:
Podajesz mu parametr tekstur wymiennych oddzielony spacjami, przez co rozdziela go na kilka tokenów, wychodząc za zakres składi node model i się sypie. Powinno być:

--- Kod: ---node -1 0 hz10 model 1180 1.65 1147 -60 przejazdy/sygnalizator_hz10.t3d przejazdy/hz10_sygnalizator.dds|przejazdy/hz10_daszek.dds|przejazdy/hz10_komora.dds endmodel
--- Koniec kodu ---
Po drugie ten model nie ma tekstur wymiennych. Wszystkie są na sztywno zdefiniowane w pliku modelu. Więc całość ma brzmieć:

--- Kod: ---node -1 0 hz10 model 1180 1.65 1147 -60 przejazdy/sygnalizator_hz10.t3d none endmodel
--- Koniec kodu ---
Po trzecie nie robimy na teksturach dds tylko tga. Ddsy to skompresowana wersja w paczce użytkowej.

Hubertnator23:
Dzięki! Teraz model się wczytuję, tylko że tekstura nie odpowiednia. Jak to rozwiązać?

Limit wagi grafiki to 250kB. Proszę zapisywać w odpowiednio skompresowanym jpg. @Stele

(Poprawione)

Stele:
Ale przecież to jest tekstura jakiegoś izolatora sieci trakcyjnej a nie twojego sygnalizatora. W modelu podpięta jest dobra. Pokaż aktualny log, bo pewnie dalej masz coś posypane ze składnią i się texture id w pamięci rozjeżdża.
Co do modelu, to jeszcze wiele mu brakuje do zgodności ze standardami, ale nie wiem czy już wypisywać, by nie zasypać krytyką, gdy tylko próbujesz cokolwiek wstawić w scenę. Może najpierw sam przeanalizuj wytyczne dla twórców i zastanów się czego nie spełniasz.

Hubertnator23:

--- Cytuj ---Co do modelu, to jeszcze wiele mu brakuje do zgodności ze standardami
--- Koniec cytatu ---

Rozumiem że:

* tekstury nie są w .tga (już naprawione)
* nie respektowanie hierarchii obiektów (mam trzy obiekty a nie jeden z trzema subobiektami)
* maszt niedorobiony (w blenderze mam prowizorkę)
* Nakładające się płaszczyzny (daszek i sygnalizator)
Zmieniłem tekstury z .dds do .tga, i się problem z teksurą izolatora trakcji rozwiązał się! Pewnie coś z eksportowaniem modelu lub wczytywaniu tekstury. Jedyny problem jaki teraz mam jest z daszkiem. Nie jest widoczny pod niektórymi kątami. Wina modelu, czy dodawanie obiektu do scenerii?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod