Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Nowy zewnęrzny edytor ?

(1/4) > >>

skorakora:
Wątek powiązany z https://td2.info.pl/inna-tworczosc/nowy-zewnetrzny-edytor-do-td2/msg62058/?topicseen#msg62058

Witam.
Na wstępie powiem że obecną wersję programu raczej należy traktować jako ciekawostkę niżeli coś przydatnego.
Nie jest to raczej edytor (przynajmniej w obecnej wersji) lecz program przeznaczony do generowania terenu na podstawie heightmap.
Program pozwala wyeksportować gotowy plik SCN.
Przykładowy teren wygenerowany za pomocą programu:
https://eu07.pl/userfiles/23716/image76dc224ff8799a61.png

i wygenerowany plik SCN otwarty w Maszynie
https://eu07.pl/userfiles/23716/image.png

Instrukcja obsługi programu:
Poruszanie kamerą za pomocą klawiatury (WSADQE i strzałki)
Wybieramy rozmiary siatki - muszą być takie same jak rozdzielczość heightmapy.
Ustawiamy mnożnik (zalecane 30)
Podajemy pełną ścieżkę dostępu do naszej heightmapy
Generujemy podgląd...
Jak nam się spodoba to możemy wygenerować plik SCN, podajemy w polu poniżej tekstu "wyjściowy plik scn" dokładną ścieżkę naszego pliku np:

--- Kod: ---C:\Users\skors\Documents\test.scn
--- Koniec kodu ---
Program sam utworzy plik jeśli go nie ma w tej lokacji (program nie tworzy folderów).
Dla wygody użytkownika program generuje kawałek toru oraz ustawia tam drezynę - dzięki czemu wygenerowany plik można łatwo uruchomić z poziomu programu Rainsted (w przyszłości będzie możliwość wyłączenia tej funkcji)

Link do programu (V0.1): https://drive.google.com/file/d/1J98AkrZhdRWg__fHFKOQkDVnb_uPSr-D/view?usp=sharing

W paczce są przykładowe heightmapy.


W przyszłości planuję dodać możliwość ustawiania torów i obiektów.
Obecnie pracuję nad dodaniem algorytmu który by usuwał zbędne terrainpointy (tak w skrócie).
Ze względu na prostotę plików zapisów planuję też dodać możliwość konwersji map z Maszyny do TD2 (i Vice-versa)

Za cel postawiłem sobie stworzenie edytora który w obsłudze i działaniu będzie przypominał ten z trainza.
Możliwe jest przy takiej metodzie zapisu używanie pędzli (do edycji terenu) znanych właśnie z trainzowego edytora.


TODO:
-Możliwość ustawiania skali generowanych terrainpointów
-Wprowadzenie generowania krzywych beziera (w przyszłości pozwoli to na generowanie torów)

skorakora:
Zapraszam was do obserwowania postępu prac bezpośrednio poprzez repozytorium na githubie
https://github.com/skorakora/The_mikols_editor

skorakora:
Przedstawiam wam test interfejsu użytkownika w menu głównym
Mianowicie lista wyboru scenerii.

skorakora:
Tak się prezentuje edytor na dzień dzisiejszy - testowo załadowana linia61

PS:loader obiektów jest, ale przez swoją "Błędogenność" go wyłączyłem na razie

Hirek:
Bla bla bla ponad 120 dni martwe, w sumie to od 2021 roku. W każdym bądź razie projekt wraca do żywych. Wraz ze skorakora reaktywowaliśmy projekt. Poniżej screen zaladowanych spline na Dębicy Towarowej ;)



Wrzucam rowniez kompilacje coby mozna bylo sobie popatrzec jak to dziala itp.

Nawigacja w samym edytorze - trzymanie prawego myszki to rozglądanie, WSAD poruszanie sie lewo prawo przod tyl, pod E i Q jest jeszcze gora dol. Trzymanie shifta pozwala poruszac sie szybciej, ogolnie predkosc kamery mozna sterowac scrollem. FOV to scroll + control, czulosc myszki (do rozgladania sie) to alt + scroll. Teorytycznie powinien umiec ladowac tekstury tga i dds wiec powinien ruszyc bez problemu.

Niestety na razie nic sie nie da tutaj zrobic, ale powolii pracujemy nad tym.

https://eu07.pl/userfiles/24886/TheMikols_BUild_2.zip

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod