Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Balaclava 3D Studio
Balaclava:
W tym wątku będę prezentował modele, nad którymi pracuję. Wątek ma też służyć do szkolenia przyszłych pokoleń modelarzy, w związku z czym będę starał się sporadycznie pisać jakieś mini-felietony na temat teksturowania, optymalizacji oraz innych zagadnień z zakresu modelowania. Proszę także śmiało zadawać pytania w tym wątku.
Po dłuższej przerwie okołomaturalnej powoli staram się przyzwyczajać do nowego Blendera 2.80. Na początek dwa modele.
1. Posterunek nr 57 (Kotulin, linia 132). Piętrowy, murowany budynek poniemiecki z piękną, drewnianą klatką schodową.
Autor zdjęć: @krzysiuup
2. Wieża wodna z Jaworzyny Śląskiej. Dość uniwersalny model, zważając na pospolitość tej konstrukcji na polskich stacjach.
Autor zdjęć: @fuji8
Balaclava:
Naszła mnie ochota na odrestaurowywanie starych modeli. Na pierwszy ogień idzie ponad 16-letni model budynku dworca z Bruchniewa.
Ponieważ nie miałem współczesnych zdjęć obiektu, byłem zmuszony namalować teksturę na własną rękę.
Na początku wyciąłem ze starego układu tekstury każdą ścianę do osobnego pliku i przeskalowałem do wyższej rozdzielczości.
Następnie na taki obraz nakładałem kolejne warstwy. Na początku czystą teksturę betonu, a na nią nanosiłem zabrudzenia, zacieki i dziury po odpadniętym tynku, sugerując się wyglądem pierwotnej tekstury oraz zdjęciami poglądowymi.
W efekcie powstała całkiem fotorealistyczna tekstura w dość dużym stopniu wierna oryginałowi.
Balaclava:
Odnawianie modeli c.d.
Po raz kolejny wziąłem się za stary model sprzed co najmniej 16 lat. Tym razem jest to dworzec ze Skoczowa.
Balaclava:
Kolejne modele do projektu "Linia 62".
1. Budynek dworca ze stacji Tunel.
2. Budynek dworca ze stacji Kozłów.
W obu przypadkach tekstury zostały namalowane ręcznie, bo nie posiadałem dobrych materiałów na fototekstury.
Balaclava:
Nowy ficzer w blenderowym edytorze terenu: podkład ortofotomapy. Na screenie widoczna siatka terenu w okolicy KWK Staszic na scenerii "Linia 62". Siatka została wygenerowana z zakupionych danych NMT o gęstości 1m przez specjalnie przygotowany do tego celu program (napisał go @Żabek). Teraz w blenderze muszę ją uprościć i oteksturować, zszyć dziury, dodać ściany lasu, wykopać rzeki, poprawić przyczółki mostów i wiaduktów itp...
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej