Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Balaclava 3D Studio

(1/3) > >>

Balaclava:
W tym wątku będę prezentował modele, nad którymi pracuję. Wątek ma też służyć do szkolenia przyszłych pokoleń modelarzy, w związku z czym będę starał się sporadycznie pisać jakieś mini-felietony na temat teksturowania, optymalizacji oraz innych zagadnień z zakresu modelowania. Proszę także śmiało zadawać pytania w tym wątku.

Po dłuższej przerwie okołomaturalnej powoli staram się przyzwyczajać do nowego Blendera 2.80. Na początek dwa modele.

1. Posterunek nr 57 (Kotulin, linia 132). Piętrowy, murowany budynek poniemiecki z piękną, drewnianą klatką schodową.
Autor zdjęć: @krzysiuup

2. Wieża wodna z Jaworzyny Śląskiej. Dość uniwersalny model, zważając na pospolitość tej konstrukcji na polskich stacjach.
Autor zdjęć: @fuji8

Balaclava:
Naszła mnie ochota na odrestaurowywanie starych modeli. Na pierwszy ogień idzie ponad 16-letni model budynku dworca z Bruchniewa.

Ponieważ nie miałem współczesnych zdjęć obiektu, byłem zmuszony namalować teksturę na własną rękę.

Na początku wyciąłem ze starego układu tekstury każdą ścianę do osobnego pliku i przeskalowałem do wyższej rozdzielczości.
Następnie na taki obraz nakładałem kolejne warstwy. Na początku czystą teksturę betonu, a na nią nanosiłem zabrudzenia, zacieki i dziury po odpadniętym tynku, sugerując się wyglądem pierwotnej tekstury oraz zdjęciami poglądowymi.

W efekcie powstała całkiem fotorealistyczna tekstura w dość dużym stopniu wierna oryginałowi.

Balaclava:
Odnawianie modeli c.d.
Po raz kolejny wziąłem się za stary model sprzed co najmniej 16 lat. Tym razem jest to dworzec ze Skoczowa.

Balaclava:
Kolejne modele do projektu "Linia 62".

1. Budynek dworca ze stacji Tunel.
2. Budynek dworca ze stacji Kozłów.

W obu przypadkach tekstury zostały namalowane ręcznie, bo nie posiadałem dobrych materiałów na fototekstury.

Balaclava:
Nowy ficzer w blenderowym edytorze terenu: podkład ortofotomapy. Na screenie widoczna siatka terenu w okolicy KWK Staszic na scenerii "Linia 62". Siatka została wygenerowana z zakupionych danych NMT o gęstości 1m przez specjalnie przygotowany do tego celu program (napisał go @Żabek). Teraz w blenderze muszę ją uprościć i oteksturować, zszyć dziury, dodać ściany lasu, wykopać rzeki, poprawić przyczółki mostów i wiaduktów itp...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod