Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Shader paralaksy

(1/2) > >>

Stele:
Shader efektu paralaksy zgodnie z tutorialem: https://learnopengl.com/Advanced-Lighting/Parallax-Mapping
Wypakować i nadpisać na aktualne exe i shadery Milka: https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/artifacts

https://eu07.pl/userfiles/23180/parallex_shader.7z Poprawione pliki na repozytoriach.
W paczce td ze skopanymi torami, z podpiętą depthmapą używaną do generowania normalmapy, średnio spasowaną z diffuse, na ziemi tekstura kostki brukowej a w powietrzu kostka z tutoriala.
Ilość plastrów należy uzależnić od odległości od kamery/używanej mipmapy, ale glsl 3.3 nie posiada potrzebnej funkcji w jądrze a próba użycia rozszerzenia z poziomu shadera spowodowała jedynie crash sterownika gpu.
Jakby ktoś mądrzejszy zajrzał, się nie obrażę. Zachęcam spróbować namalować sobie materiał i zobaczyć jakie efekty da się uzyskać w różnych sytuacjach.
Składnia materiału:

--- Kod: ---shader: parallax //przypisanie shadera
texture_diffuse: roadcobblestonegray1 //przypisanie tekstury diffuse+alfa
texture_normalmap: roadcobblestonegray1-normal //przypisanie tekstury normal x+y, depth, reflection
param_height_scale: 0.03 //pozorna wysokość efektu
param_height_offset: 0.015 //przesuniecie zera dla prostego trybu rysowania; połowa wysokości
--- Koniec kodu ---

W teksturze w kanałach RG umieszczamy zwykłą normalmapę XY pod opengl, w kanale B depthmapę gdzie 0=poziom wyjściowy 255=max zagłębienie, w kanale A reflectionmapę gdzie 0=brak odbicia 255=pełne odbicie.

firleju:
No i wyszła zbyt mała rozdzielczość podsypki.

tmj:
To nie rozdzielczosc podsypki a indywidualne kamyki sa :>

Stele:
W wersji finalnej wygląda to lepiej. Tu były źle wyliczone któreś wektory i źle cieniowało.

Cesky Kretek:
Kamyki wyglądają super, co do śniegu - możesz pokazać jak to wygląda patrząc wzdłuż osi toru z wyższej perspektywy?
Czy dla tekstury z trawą pomiędzy tłuczniem próbowałeś wygenerować większe wysokości tam gdzie przebija się zielony kolor? Jestem ciekaw czy da się uzyskać w ten sposób dobrze wyglądający efekt wyrastających małych kęp trawy. ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod