Oczywiście, wszystko wytłumaczę. :)
Dźwięk i jego wyzwalacz mamy w scenariuszu zdefiniowany następująco
https://wiki.eu07.pl/index.php/Obiekt_node::sound :
node -1 0 najedzie_spalinowka sound -18281.6 0.2 49699.8 najedzie_spalinowka.wav endsound
event najedzie_spalinowka sound 0.0 najedzie_spalinowka 1 endevent
Pozycja node sound określa jego położenie w scenerii. Zasięg dźwięku to był zakres renderowania mapy, więc można założyć, że współrzędne mają sens. Na tej podstawie bez dociekania co to za jeden, można założyć w jakim okręgu ma być nadawany i jaki kanał tam obowiązuje.
Przypisanie go jako radiowego i nadanie mu kanału, dokonuje się poprzez dodanie dodatkowego parametru do eventu sound. Czyli by go dać przykładowo na trójkę, dajemy:
event najedzie_spalinowka sound 0.0 najedzie_spalinowka 1 3 endevent
Z rozkładu jazdy odczytujesz, jakie kanały obowiązują na danym scenariuszu. Warto to zunifikować w obrębie scenerii, jeśli są różnice. Przyjąć sensowny podział i zmienić rozkłady w razie potrzeby.
W skrypcie scenariusza przeglądasz wszystkie node sound po kolei, patrząc czy to radio czy jakieś inne dźwięki. Jak radio, to na podstawie współrzędnych patrzysz w rainstedzie/symulacji gdzie to jest i jaki tam kanał obowiązuje po czym do eventu wyzwalającego tego node dopisujesz cyferkę.
Na wielu scenariuszach całość będzie w obrębie jednego kanału i wystarczy zidentyfikować co jest radiem i przypisać je do niego.