Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 LEW EL2 - kolej kopalniana

<< < (14/22) > >>

przecicinek:
Cóż, trochę to minęło czasu... ale lepiej późno niż wcale ;D
Z racji, że koleje KWB Konin są zagrożone wyginięciem w nie tak odległym czasie (mówi się o dwóch latach), fajnie byłoby zachować to, bądź co bądź, unikatowe dziedzictwo konińskich kolei w choćby cyfrowej formie. Przechodząc do sedna, postanowiłem wrócić do tej inicjatywy w czysto hobbystyczny sposób, traktując ją jako poboczny projekt z podstawowym i jak na razie jedynym celem — stworzenia modelu LEW EL2 do MaSzyny.

Prace nad modelem, a przynajmniej jego zewnętrzną częścią, z czego pamiętam, skończyły się na ramie wózka, z której nie jestem przesadnie zadowolony. Tak więc, mając zgromadzone trochę więcej materiałów niż na starcie tego projektu, spróbuję skonstruować model od nowa, mając na uwadze rozwiązania konstrukcyjne, o których nie miałem pojęcia, korzystając tylko z jednego marnego blueprint'u.

Postaram się informować o postępach co jakiś czas tutaj i spróbuję nie zniknąć na kolejne dwa lata ;D
Mimo że baza planów materiałów, zdjęć, referencji i informacji powiększyła się znacząco (choćby przez ubiegłoroczne zwiedzanie zakładów kolei KWB), to jednak cały czas, gdyby ktoś wchodził w posiadanie planów/rysunków technicznych (wcześniej tu niewysyłanych), bądź zdjęć w dobrej jakości, które nadałyby się jako referencja przy modelowaniu bardziej zawiłych elementów konstrukcji, to zapraszam do podzielenia się nimi w odpowiedzi lub wiadomości prywatnej. Przy okazji, dziękuję bardzo serdecznie za wszystkie dotychczas wysłane materiały!

Jaco:
Może warto na początek podsumować co już masz i czego potrzebujesz. Taka lista dużo daje.

przecicinek:

--- Cytat: Jaco w 20 Lutego 2023, 19:43:01 ---Może warto na początek podsumować co już masz i czego potrzebujesz. Taka lista dużo daje.

--- Koniec cytatu ---

Fakt, choć pominę nieco samą listę rzeczy które posiadam, a przejdę do tego co potrzebuje na chwilę obecną; Są to przede wszystkim:

* close-up'y wózków, które przydadzą się przy ich modelowaniu i nadawaniu detali (mowa tu o zarówno bokach, jak i przodzie wraz ze zderzakami)
* Zdjęcia samych zestawów kołowych
* Zdjęcia silników trakcyjnych (nie chcę się bawić w nie wiadomo jak drobne szczegóły, ale sam zarys bryły fajnie byłoby umieścić)
* Generalnie, wszystkie zdjęcia elementów podwozia są mile widziane ;DA uciekając nieco od tematu...
Potrzebuję informacji od maszynowego modelarza, czy innego magika ;-), którą strategię obrać przy tworzeniu map UV i tekstur; Czy coś się zmieniło w tej kwestii? Co będzie bardziej odpowiednie dla ekosystemu MaSzyny, jeden duży zbiorczy atlas, czy podział na poszczególne 'materiały' (na przykład osobno wózki, pudło, detale etc.)?

matek123:
Ogólnie jest max 4 tekstury wymienne, jednak myślę, że na pojazd bez wyświetlaczy relacyjnych śmiało na 2 teksturach max się wyrobisz. Możesz podejrzeć jak tu Dizel zrobił. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34536.0.html Ostatnio nikt nie robił mapowania manewrówki które można podejrzeć.

JAN21:

--- Cytat: przecicinek w 20 Lutego 2023, 20:44:38 ---Potrzebuję informacji od maszynowego modelarza, czy innego magika ;-), którą strategię obrać przy tworzeniu map UV i tekstur; Czy coś się zmieniło w tej kwestii? Co będzie bardziej odpowiednie dla ekosystemu MaSzyny, jeden duży zbiorczy atlas, czy podział na poszczególne 'materiały' (na przykład osobno wózki, pudło, detale etc.)?

--- Koniec cytatu ---
Zasada jest taka, że im mniej tekstur tym lepiej, ale nie ma też co się ograniczać. Nowy Gagar ma trzy tekstury na model zewnętrzny (pudło, dach, wózki) i czwartą teksturę na wnętrze lowpoly. Przyszłościowo mile widziane byłyby mapki pod PBRa :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod