Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Graficzny Interfejs Użytkownika

(1/3) > >>

carmel4a:
Od pewnego czasu trwają prace nad przepisaniem starego interfejsu. Uściślając, wychodzi na to, że w najbliższym czasie zostaną dołączone 2 nowe systemy UI, oparte na dwóch innych bibliotekach. Celem nie jest tylko przepisanie starego kodu — przepchniecie go w inne miejsce i zmiana nazw, a przemyślenie całego UI na nowo.

Będę tutaj aktualizował obecny stan prac, jak i w przyszłości umieszczę testowy plik wykonywalny.
Podkreśleniami będę zanzaczał zmiany od ostatniej aktualizacji.
Zrobione: tooltip, okienko wyjścia z symulatora, panel z pauzą, panel reprezentujący stan SHP/CA. Stary ekran wczytywania.
Do przemyślenia: sposób przedstawienia informacji zawartych pod klawiszami F1-F12. W moim mniemaniu jest tam spory nieporządek.
Do zrobienia: panel z translacją tekstu z radia.
Czego oczekuje? Waszych pomysłów, szkiców. Tego, jak mogłoby wyglądać nowe UI. Jakie informacje powinny być zawarte. Jak powinna wyglądać interakcja z użytkownikiem (UX)? UI włączane 'alt''em? Innym przyciskiem? Cały czas widoczne? Pojawiające się po przybliżeniu kursora do krawędzi ekranu?
Do tego nie ograniczajcie się „do tego, co było", oczekuję też propozycji dotyczących nowych „okienek", jak i np. wyglądu przyszłego edytora, startera itp. Można by rzec — idealny wątek dla oczekiwaczy, istny koncert życzeń ;)

Pomysły/TODO/do przedyskutowania
1. Pojawił się kiedyś pomysł, by podczas wczytywania dodać jakieś tipy, ciekawostki itp. Ze strony kodu nie ma problemu. Z tym że musiałby to ktoś napisać. I nie może być z nie otwartych źródeł. Najlepiej samemu zredagować, ew. otwarte źródła jak Wikipedia.
2. Mapka danej scenerii przy wczytywaniu. Dokumenty dotyczące scenerii przy wczytywaniu. Screeny tematyczne. Może mapka generowana dynamicznie ze scenerii? Albo wczytywanie svg?
3. Poprawić czytelność tooltipów.
4. (do przemyślenia, bo troche roboty) Dodać render formatu PDF.
5. Po użyciu jakiegokolwiek przyrządu(tak to się nazywa..?), mógłby być widoczny napis, typu: "nastawnik +", "włączono lewy reflektor" itp.
5. Tryb minimalnego GUI. Prędkość, czuwak.
6. Zmienne i zapisywalne pozycje/rozmiary okienek. Potencjalnie zależne od lokomotywy,

Projekty
1, 2 - @TMJ
3 - @Kermit : jak klikniemy, to można powiększyć dany dokument.

Screeny z obecnego etapu:
screen1 - ekran wczytywania. Naprawiono obie regresje.
screen2 - UI symulacji. Na razie bardzo roboczo. Log włączamy/wyłączamy F12, okienko z wyjściem F10 (tj po staremu). Okienko z SHP/CA nie będzie tak nachalne, będzie opcja do włączenia/wyłączenia go.

youBy:
Dane pod F2 i przede wszystkim w debugmode są luźnym zbiorem informacji potrzebnych aktualnie do debugowania. Tylko że z reguły jak tam coś wpada, to potem ciężko mu stamtąd wyjść. Zakładając, że każdy z nas będzie mógł sobie zrobić własny panel, ja bym się do aktualnych treści diagnostycznych nie przywiązywał.

carmel4a:
Debugmode to osobna kwestia w sumie. No właśnie. F2 jest luźnym zbiorem literek, które na pierwszy rzut oka wyglądają.. na luźny zbiór literek.

--- Cytuj ---Tylko że z reguły jak tam coś wpada, to potem ciężko mu stamtąd wyjść.
--- Koniec cytatu ---
Ee, no ja nie miałem z tym problemu, wywaliłem wszystko na razie :)

--- Cytuj ---Zakładając, że każdy z nas będzie mógł sobie zrobić własny panel
--- Koniec cytatu ---
"Każdy z nas", tj programiści, tak? To wtedy się zgadza, od tego będzie ta druga biblioteka (Imgui).

jakubg1:
Na początek koncepcja ekranu ładowania.
http://eu07.pl/userfiles/22592/priv-ladowanie.png
Czas opisać trochę różnych proponowanych w w/w ekranie ładowania rzeczy, w dwóch aspektach, end-usera i technicznych.

1. Obrazek w tle.
Ze strony end-usera proponuję, żeby obrazek w tle był kilka-kilkanaście sekund, po czym zmieniał się (tu do przedyskutowania, czy kolejność będzie ustawiona, czy losowa) z łagodnym przejściem.
Ze strony technicznej proponuję, by umieścić w folderze textures/logo po kilka(naście - im więcej, tym lepiej) zdjęć z danej konkretnej misji oraz plik tekstowy o nazwie pliku scenerii, w którym zapisane byłyby nazwy plików odpowiadające konkretnej misji. Można również zrezygnować z plików tekstowych na 3 sposoby, a) umieścić obrazki w folderze o danej nazwie, b) nazwać obrazki:

--- Kod: ---[nazwamisji]_[numer].png

--- Koniec kodu ---
c) wpisać nazwy obrazków bezpośrednio w pliku scenerii, np.

--- Kod: ---//$li logo1.png
//$li logo23.png
//$li logo456.png

--- Koniec kodu ---

2. Nazwy wyświetlane (tytuł, podtytuł, opis misji).
Proponuję znaczniki w scenery, np. takie:

--- Kod: ---//$ln Linia 053
//$ls Scenariusz TLK 83202
trainset (cośtam)
//$o opis w starterze wraz z komentarzami typu "szczegółowy opis misji w pliku xxx.pdf"
//$lo skrócony opis misji podczas ładowania

--- Koniec kodu ---

3. Ciekawostki.
Tutaj propozycja jest w miarę prosta, żeby było ciekawiej, to można dodać jakieś easter-eggi pośród tych ciekawostek, ale kwestia jest tu do przedyskutowania. Ciekawostki byłyby brane z pliku "trivia.txt" umieszczonego w głównym katalogu symulatora.

Gorąco zachęcam do dyskusji, bowiem to, jak symulator będzie wyglądał w przyszłości, zależy od Was!

Cookie:
Z pozycji zwykłego usera dla mnie najwygodniej by było gdyby interfejs, ten w symulacji był dosyć zgrabny, mały. Ten na screenach jest zbyt ogromny. Nie jestem też zwolennikiem kolorów w takich interfejsach. A jak już to każdy oprócz czerwonego. Ten jest słabo widoczny i nie czytelny. Fajnie gdyby w tym interfejsie było coś takiego jak jest aktualnie wyświetlane pod napisami F1. Czyli prędkość aktualna, ograniczenia. Fajnie gdyby rozkład był ładnie pokazany np. w postaci jakiejś tablicy (takiej przenośnej) właśnie z rozkładem. Tak samo WOS i rozkaz O (jeśli są dostępne w danej scenerii). Tak samo informacje o stanie urządzeń (przetwornica, pantografy itp.) czyli to co widzimy aktualnie pod F3. Można by też zrobić ekran danych zaawansowanych typu aktualne obroty silnika spalinowego, ładowanie przez przetwornicę, aktualne napięcie akumulatorów itp. itd..Spodobał mi się motyw ze zmiennymi ekranami ładowania, ale trochę to dla mnie bez sensu żeby były wyświetlane tylko screeny z danej misji. Pozdrawiam!

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod