Symulator EU07 (i nie tylko) > Wydział zamówień
Materiały na kocioł Vapor z SP45
Rudzik:
Cześć.
Moglibyście mi pomóc w znalezieniu materiałów na wymodelowanie kotła Vapor stosowanego w lokomotywach SP45? Chodzi głównie o schematy, rysunki, instrukcje obsługi itp.
Z góry dziękuję.
Stele:
Lokomotywy spalinowe serii SP45 Piątka, Węclewskiego i Żałopy zapewne masz. Trzy strony opisu, jedno zdjęcie i tabelka ustawienia zaworów na poszczególnych etapach pracy.
Rudzik:
Mam ją na kompie. Czytałem, tabelkę analizowałem ale dalej nie wiem jak wymodelować jakie kolwiek elementy interaktywne sterujące kotłem. Dodatkowo jest szereg zmian w tej części przedziału maszynowego względem SU. Urządzenie zmiękczające wodę wiszące na ścianie, pompa wody leżąca na podłodze, orurowanie... Dodatkowo wiecie, że podgrzewacz wstępny układu chłodzenia jest zupełnie inny i znajduje się w innym miejscu maszynowni? Trzeba dokładnie też wymierzyć całą szafę elektryczną, gaśnice bo te w maszynowni SU Adama wydają się zbyt duże względem przejścia jakie zostawiają dla maszynisty. Najlepiej było by, gdyby zarządcy skansenu w Kościerzynie (nawet jestem gotów uiścić opłatę) wypuścili na pokład stojącej tam SP45. Oprócz Vapora aby maszynownia była zgodna z oryginałem trzeba obfotografować praktycznie całą maszynownię zarówno poglądowo jak i urzytkowo.
Na domiar złego wczoraj spalił mi się albo procesor albo płyta główna w laptopie i jestem bez 3Ds maxa do połowy października conajmniej dopuki nie wrócę do PL i nie kupię jakieś stacjonarki.
adamst:
Rozmiary i rozmieszczenie elementów w maszynowni jest wg planów z książki. Tam jest ciasno, w sumie po filmach to widać. Zobacz sobie ten film z SU45-064:
1:25 Bardzo mało miejsca na przejście między gaśnicami a szafą. Na fiacie w maszynowni nie byłem, tylko w kabinie (ale też jest ciasna, swoją drogą) - ale na siódemce jest podobnie - wsiadając prawymi drzwiami trzeba się przeciskać między ścianą a przetwornicą i stojakiem z szafką NN.
W SP45 podgrzewacz to wymiennik ciepła korzystający z ciepła wytwarzanego przez Vapora właśnie.
Brak pomysłu jak rozwiązać podgrzewacz (bo jest gdzie indziej i inne orurowanie) blokuje mnie także z moim projektem SP45.
Rudzik:
Adamie ale gaśnice w Twojej SU są jak najbardziej OK. W SP są w zupełnie innym miejscu i chyba mniejsze. W ogóle jest jeszcze jedna ścianka działowa. W sumie właśnie z tych gaśnic. I przejście pod drugą burtę lokomotywy jest w innym miejscu. No i właśnie gaśnice z SU wydają się zbyt duże bo zostaje może z 40cm między gasnicami a obudową przekładni prasowej silnika.
Fajnie było by, ale z moim udziałem dopiero na początku 2019, zgadać się, pogadać z zarządem Kościerzyny i obrobić od szyny po kominek całą SP od środka też.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej