Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
ST44 Nowy model
Sawi:
Odgrzew kotleta, bo mam juz dość tego zapytania i ciskania po mnie za ten model. Dzięki Mati za otwarcie. Do rzeczy jakiś czas temu był powrót do tego projektu i w między czasie się okazało, że okna, drzwi do kabin jak i wnęki trzeba było usunąć by skleić od zera oba boki. Boki póki co zatem są płaskie dopóki nie sklei się kilku tex. Co do czoła tajemnicą nie jest, że jakiś czas temu zrobione zostało od zera. Proszę sobie darować teksty typu znowu bo osoby, które były w posiadaniu plików widzłały jak siatka była zepsuta do tego stopnia, że trzeba było je zrobić od zera. Nie wiem jakim sposobem się to tak powyginało bo w 3dsie siatka wyglądała całkiem spoko, ale po zaimportowaniu tego do blendera było to już powyginane do tego stopnia, że postanowiłiśmy zrobić to od nowa. To nie było moje widzimisię tylko takie są fakty. Co z tym będzie dalej się okaże, ale póki co dzięki aferkom i ciskaniu nie mam kompletnie ochoty przy tym dłubać, skoro wy i tak wiecie lepiej. Jednak nie ukrywam dalszym ciągu potrzebne są wymiary okna bocznego kab, okna boku (bo jak mniemam wszystkie pozostałe są raczej symetryczne), drzwi kabiny oraz wnęki na poręcze. Zarzuty typu, ze jestem atencjuszem na początku dośc mocno mnie wkurzyły, ale teraz gdy nabieram już do tego dystansu mnie działają jak płachta na byka. Być może i faktycznie błędem było pokazywanie tutaj screenow etapu prac, ale nie było to robione w celu patrzcie co ja mam, tylko by pokazać etapy tego modelu i jego jakiś tam stan. Póki co to tyle ode mnie w tym temacie.
Sawi:
Wymiarów nadal nie otrzymałem troszkę czasu minęło, ale coś się tam robi. Pudło pozbawione czyde by było przyjemnie lepić tex, docelowo zostanie ono dodane na samym końcu. Głównym powodem jego usunięcia była znaczna różnica pomiędzy rysunkiem a tex zrobioną na płasko. Mówiąc w skrócie niezbyt się to pokrywało. Zatem wraz z Szymkiem ustaliliśmy, że zrobi się to na podstawie właśnie tex. To dzięki niemu ten projekt nie został totalnie porzucony.
Sawi:
Nastała długo oczekiwana pora aby gagar dostał podwozie. Od paru dni gdy trafi się wolna chwila se pomału je dłubię. Pierwotnie było tam jakieś z konwertu, ale się okazało, że jest z jakieś innej wersjii i do tego mocno kanciate. Oczywiście te dłubane robione na oko i pewnie raczej tak zostanie do czasu aż ktoś nie pomierzy. Wózek autorstwa @chrzan. Przygotował on również jego mapowanie. Częściowo coś już tam Szymek miał zmapowane, ale w między czasie się okazało, że trzeba będzie nanieść kilka poprawek, więc jest bez materiału. Schodek dolny widoczny na screenie to przerobiona wersja tego, który był wcześniej już przeze mnie zrobiony. Dzięki @skonek93, który jakiś czas temu wysłał mnie wymiary naniosłem poprawki i tak się obecnie prezentuje. Ten górny też mam pomierzony także na pewno też będzie.
mareczek:
Sorki że się wcinam w wątek, ale coraz częściej widzę zdanie "i tak to zaraz pójdzie do kosza, bo jest o milimetr przesunięte niż w oryginale". Z takim podejściem nic nigdy nie będzie. Ja rozumiem próbę dojścia do perfekcji, ale przy tak zaawansowanych projektach i z takim a nie innym dostępem do materiałów, trzeba pójść na kompromis i trochę improwizować (robić na oko).
Ja też do Maszyny robię różne dodatki (głównie dźwiękowe) i to co było kiedyś a jest teraz - niebo a ziemia - bo pojawiły się materiały. A co było 6 lat temu? W stosunku do dziś było prawie nic. A mimo wszystko udało się stworzyć modyfikacje, one też zaczęły wymuszać zmiany w EXE, które w głównej mierze wprowadzał @tmj i teraz to pączkuje. EXE daje już duże możliwości, a nowe materiały stwarzają kolejne szanse na produkowanie coraz to lepszych dodatków, co przekłada się na fajniejszą zabawę. Warto zobaczyć na to co tworzy @youby z @turbokiblem i wielu innych autorów.
Stąd też @Sawi nie przejmuj się tymi milimetrami, nie przejmuj się brakiem materiałów. Sam pamiętasz kiedy wysłałem Ci rysunki, były jakie były, udało się to fartem wyciągnąć, coś już jest. Uda się stworzyć model, potem ktoś dojdzie do innych rysunków i nic nie będzie przekreślało Twojej pracy, a poprawki zawsze będzie można wprowadzić. A użytkownicy Maszyny czekają na dobrą zabawę :-)
Sawi:
Nie wiem czy zauważyłeś, ale od paru dobrych miesięcy sporo elementów robię na te tzw oko właśnie dlatego by coś było. Fakt faktem chciałbym robić stricte pod wymiar gdy go posiadam, bo wtedy mogę coś zrobić co przypomina daną rzecz w rzeczywistości (to, że nie raz luźno wspominam o tym modelowaniu na oko i wymiarach to jedynie informacja jak coś w danej chwili jesr zrobione). Fakt EXE poszło do przodu i oby tak dalej. @turbokibel nie jest dla mnie żadnym wyznacznikiem i ostatnio bardzo się panoszy i mam nadzieję iż ktoś to w końcu ukróci, ale to już jest inna para kaloszy i nie będę tutaj wchodził w szczegóły, bo nie o tym jest ten wątek. Co do mojego dziabania jak wspominałem dużą przeszkodą było dla mnie przeskoczenie z 3ds maxa na blendera, ale po czasie jak opanowałem kilka podstaw tego programu wraca chęć modelowania. Staram się właśnie zmienić myslenie co do perfekcjii jak wspomniałeś by nie zabić w sobie tego funnu, który możesz dać innym. Ano to prawda sam bym się nie spodziewał, że coś z nich będzie ;).
Nawigacja
Idź do wersji pełnej