Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 MD Zajączkowo

<< < (11/24) > >>

guest23436:
Co ciekawe, pan który prowadzi skansen w Karsznicach twierdzi, że ten ET21-1 jest ex PKP i jeździł między innymi na łódzkim Olechowie. Ciekaw jestem, jaka jest prawda.

Jaco:
@Stapox: wiesz, że stwierdzenie "pan twierdzi" jest mało przekonujące, ale widocznie ów panu jest tak wygodnie, aby ta maszynka miała duży prestiż. Wiele jest takich zakłamań w historii kolei w PL i na prawdę trzeba być dość czujnym i śledzić niektóre tematy przez wiele, wiele lat, aby się zorientować, co jest prawdą, a co fałszem. Ciekawe, czy poza info o pracy na Olechowie oryginalnej ET21-01 ów pan zna dłuższą historię tego wozu? Przypuszczam, że nie i na pewno nikt się nie przyzna, że to nie jest ET21-01, którą widziałem w ZNTK Lubań, a może wszyscy miejscowi wierzą w to, że to "01", bo nikt im nigdy nie powiedział, że to maszynka z Kolei Piaskowych...

guest23436:
O ile pamiętam, było powiedziane, że ona jest ex PKP, ale numer jest zmieniony. Nie jestem pewny. Jak będę tam jeszcze kiedyś to pomierzę te garnki i popytam się o dokładną historię tego ET21.

Jaco:
Zobacz ET21-01 w ZNTK Lubań Śląski, krótko przed pocięciem w 1990:
http://archeo.kolej.pl/tabor/ET21/zdjecia/et21-01.jpg
Poza tym, żadna ET21 z PKP nie miała w latach 90 (wtedy powstał skansen w Karsznicach) takich lamp jak ta na ekspozycji, natomiast na Kolejach Piaskowych tak.

Dróżnik Wiór:
Co do reflektorów, maszyny jakie robię miały już te zwykłe, nie przedłużone. Nawet ET21-375 za czasów stacjonowania w Krakowie Prokocimiu miał reflektory takie jakie ma w symulatorze. Przybył tam w 1966. Wysnuć trzeba więc wniosek, że model reflektorów w ET21 zmienił się w toku produkcji i przedłużane pojawiać się musiały do pewnego numeru, który będzie pewnie trudny do ustalenia.

W kwestii zbyt sztucznego wyglądu lokomotyw, dla numeru 375 założyłem, że ma obrazować pojazd nowy, z niewielką ilością przejechanych km. Detale pojazdu i kolory wzięte z filmu, w jakim wystąpiła. Kolor wzorowany na kadrze, w którym maszyna jest jeszcze na zewnątrz hali szopy w Prokocimiu. Ujęcia z wnętrza są ciemne i kolor jest zmieniony na zbyt ciemny. Kadr w w 2,14 s tego filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=C7TzESRreh4
Dla 367 przyjąłem rok 1994, czyli dwa lata postoju w skansenie w Kościerzynie, po przygotowaniu jej w Zajączkowie, według zdjęcia z załączenia. Pojazd wygląda na nim na dość świeży.
Wątpliwie mogą wyglądać dwie pozostałe (261 i 393), bo zdjęcia wzory przedstawiały pojazdy w ruchu z bieżącej eksploatacji. Poprawienie tych dwu zajmie dużo czasu, właściwie by wyglądały na bardziej zmęczone trzeba by je robić od nowa.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod