W przypadku gdy sterowniki hamowania ED stwierdzą, że sieć nie jest w stanie przyjąć odpowiedniego prądu, załącza się hamowanie rezystorowe. We-8 wzkazuje umiejscowienie izolatora, który mógłby się spalić(stare izolatory ceramiczne) w czasie jazdy pod prądem lub w jakiś sposób uszkodzić sam pojazd. Izolator nie jest w stanie przyjąć prądu, bo jest izolatorem, ale w przypadku izolowanych przęseł naprężania, czy przerw powietrznych, gdy sieć jest w stanie przyjąć energię, to nie ma problemu. Sprawa w Polsce wygląda tak, że sieć gdy jest wstanie przyjąć energię to ją przyjmie, ale w przypadku gdy sieć nie jest w stanie, to nie przyjmie i izolatory sekcji nie mają nic do tego. Nie wiem dokładnie jak sprawa wygląda z izolatorami sztucznymi, ale myślę, że te elementy nie są w stanie przyjąć prądu i tu hamowanie musi się wył., ale na 100% nie jestem pewien. ;)