Witam. Chciałbym odnieść się do rozjazdów krzyżowych podwójnych zwanych dalej anglikami. Niestety w 100% scenerii rozjazdy takowe są źle ułożone. W rozjeździe krzyżowym występują cztery zwrotnice "a", "b","c" i "d" Występują one parami "ab" i "cd" . W przypadku anglików np. zwrotnica "a" jest na wprost to "b" jest na bok "c" na wprost to "d" na bok. Kłania się tutaj pierwsze przyzwyczajenie - ułożenie zwrotnicy w (+) nie stanowi że ona jest na prosto, może być na bok. Znak (+) mówi o położeniu zasadniczym . Poniżej dwa screeny z źle ustawionymi anglikami.
http://eu07.pl/userfiles/10233/foto-anglik_zly_1.jpghttp://eu07.pl/userfiles/10233/foto-anglik_zly_2.jpgW związku z tym postanowiłem coś z tym zrobić. Okazało się to bardzo proste. Mając cztery zwrotnice w scenerii ułożyłem inaczej. Poniżej cztery zwrotnice ANGLIKA najpierw źle które są ustawione w sceneriach. W przykładzie nie ma odcinków łączących (u mnie po 0.2m). Zwrotnica ST1_51
node -1 0 ST1_51a track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
4.783 0.0 1476.263 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
4.783 0.0 1486.686 0.0 // Point 2
0.0
4.783 0.0 1476.263 0.1 // Point 3
0.0 0.0 3.476 // Control vector 3
0.191 0.0 -3.469 // Control vector 4
4.497 0.0 1486.681 -0.1 // Point 4
190.0
endtrack
node -1 0 ST1_51b track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
5.937 0.0 1476.348 0.0 // Point 3
0.0 0.0 0.0 // Control vector 3
0.0 0.0 0.0 // Control vector 4
4.793 0.0 1486.708 0.0 // Point 4
0.0
5.937 0.0 1476.348 0.1 // Point 1
-0.382 0.0 3.455 // Control vector 1
0.191 0.0 -3.469 // Control vector 2
5.078 0.0 1486.734 -0.1 // Point 2
190.0
endtrack
node -1 0 ST1_51c track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
4.783 0.0 1497.309 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
4.783 0.0 1486.886 0.0 // Point 2
0.0
4.783 0.0 1497.309 0.1 // Point 3
0.0 0.0 -3.476 // Control vector 3
-0.191 0.0 3.469 // Control vector 4
5.069 0.0 1486.891 -0.1 // Point 4
190.0
endtrac
node -1 0 ST1_51d track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
3.627 0.0 1497.267 0.0 // Point 3
0.0 0.0 0.0 // Control vector 3
0.0 0.0 0.0 // Control vector 4
4.771 0.0 1486.907 0.0 // Point 4
0.0
3.627 0.0 1497.267 0.1 // Point 1
0.382 0.0 -3.455 // Control vector 1
-0.191 0.0 3.469 // Control vector 2
4.486 0.0 1486.88 -0.1 // Point 2
190.0
endtrack
Teraz mała zmiana. Zwrotnice "b" i "d" najpierw ustawiam łuk a potem prostą.
Zmiany podkreślone kolorem czerwonym.node -1 0 ST1_51a track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
4.783 0.0 1476.263 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
4.783 0.0 1486.686 0.0 // Point 2
0.0
4.783 0.0 1476.263 0.1 // Point 3
0.0 0.0 3.476 // Control vector 3
0.191 0.0 -3.469 // Control vector 4
4.497 0.0 1486.681 -0.1 // Point 4
190.0
endtrack
node -1 0 ST1_51b track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
5.937 0.0 1476.348 0.1 // Point 1
-0.382 0.0 3.455 // Control vector 1
0.191 0.0 -3.469 // Control vector 2
5.078 0.0 1486.734 -0.1 // Point 2
190.0
5.937 0.0 1476.348 0.0 // Point 3
0.0 0.0 0.0 // Control vector 3
0.0 0.0 0.0 // Control vector 4
4.793 0.0 1486.708 0.0 // Point 4
0.0[/b]endtrack
node -1 0 ST1_51c track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
4.783 0.0 1497.309 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
4.783 0.0 1486.886 0.0 // Point 2
0.0
4.783 0.0 1497.309 0.1 // Point 3
0.0 0.0 -3.476 // Control vector 3
-0.191 0.0 3.469 // Control vector 4
5.069 0.0 1486.891 -0.1 // Point 4
190.0
endtrac
node -1 0 ST1_51d track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
3.627 0.0 1497.267 0.0 // Point 3
0.0 0.0 0.0 // Control vector 3
0.0 0.0 0.0 // Control vector 4
4.771 0.0 1486.907 0.0 // Point 4
0.0
3.627 0.0 1497.267 0.1 // Point 1
0.382 0.0 -3.455 // Control vector 1
-0.191 0.0 3.469 // Control vector 2
4.486 0.0 1486.88 -0.1 // Point 2
190.0[/b]endtrack
Poniżej widok na angliki które są ustanawiane prawidłowo w scenerii.
http://eu07.pl/userfiles/10233/foto-anglik_dobre_1.jpghttp://eu07.pl/userfiles/10233/foto-anglik_dobre_2.jpgPozostała tylko kwestia eventów i z tym sobie poradziłem.W związku z tym że angliki są ustawiane parami a więc "ab" i "cd" do swoich scenerii dołożyłem nowy plik: "angliki.inc"
w którym są zapisane ustawienia jak poniżej w przykładzie. Plik załączamy przed eventami.
// sterowanie rozjazdu krzyzowego ST1_51abcd
event ST1_51ab- multiple 0 none ST1_51a- ST1_51b- endevent
event ST1_51ab+ multiple 0 none ST1_51a+ ST1_51b+ endevent
event ST1_51cd- multiple 0 none ST1_51c- ST1_51d- endevent
event ST1_51cd+ multiple 0 none ST1_51c+ ST1_51d+ endeventNo i dochodzimy do końca gdzie w eventach przekładamy angliki
w następujący sposób:
Przykład:
time 12:00 06:30 20:30 endtime
include cd/angliki.inc end
event keyCtrl01 multiple 0 none ST1_51ab- endevent
event keyCtrl02 multiple 0 none ST1_51ab+ endevent
I w końcu wszystko gra a nie razi w oczy. Dotyczy to się też rozjazdów pojedyńczych. Jeszcze raz powtarzam (+) wcale nie oznacza że ułożenie zwrotnicy jest na "wprost" W zależności od układu torowego, przebiegów i rozjazdów ochronnych (+) może oznaczać jazdę na zboczenie. A więc jak powyżej zamieniamy w rozjeździe łuk z dołu z prostą u góry. Wtedy tez mamy (+) na bok i (-) na wprost.