Symulator EU07 (i nie tylko) > Poradniki

 [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini

<< < (4/4)

szogun:
Warto jeszcze na czas robienia mini ustawić renderer na prosty.

Joachimowicz:
scn dostosowana do najnowszych paczek. Aby kamera ustawiła się w odpowiedniej pozycji, wciskamy ctrl+1. Potem jedziemy lewo, prawo, aby ustawić się w środku pojazdu, który to środek wyliczamy na podstawie długości pojazdu.

jakubg1:
Zaktualizowana sceneria mini: https://eu07.pl/userfiles/22592/miniscn.zip
Fajnie by było jakby ktoś wgrał na repozytorium.
Poprawione niebo, aby zawsze wyglądało tak samo. Z jakiegoś dziwnego powodu różni się o 1-2 wartości w jedną czy drugą stronę mimo używania tej samej tekstury, ale jest to niezauważalne.

Zaktualizowany poradnik, zawierający wszystkie powyższe posty jak i własne obserwacje:
1. Wybieramy w starterze mini.scn z kategorii Techniczne.
2. Ustawiamy w scenerii tabor którym jesteśmy zainteresowani, jednocześnie zapamiętując jego długość. Długość pojazdu znajdziemy w zakładce Ogólne.
4. Po uruchomieniu symulatora wychodzimy do widoku zewnętrznego (F4), naciskamy na klawiaturze Ctrl+1 (nie na klawiaturze numerycznej). Naciskamy F12 i wchodzimy w zakładkę "Camera" żeby mieć podgląd pozycji, nie ruszając myszą przemieszczamy kamerę strzałką w prawo tak, aby pierwsza współrzędna wyświetlona na górze miała wartość połowy długości pojazdu (nie musi być idealnie dokładnie). Robimy screena którego następnie wklejamy do GIMPa (lub PSa, jak kto woli);
5. Zaznaczamy obszar taki jak na screenie (dolna krawędź musi obejmować szynę i boczne zderzaki. Wysokość zaznaczenia to wysokość okna gry podzielona przez 5.12.);
6. W menu Obraz klikamy Kadruj według zaznaczenia;
7. Następnie również z menu Obraz wybieramy Skaluj obraz. Jako wysokość wpisujemy 30px, pamiętając żeby były zachowane proporcje (łańcuszek zaznaczony na czerwono musi być "cały", jeśli będzie "rozerwany" przed wpisaniem wysokości należy na niego kliknąć. Następnie akceptujemy poprzez kliknięcie Przeskaluj.
8. Gotową miniaturę eksportujemy w formacie bmp, nazwa w formie <numerbocznypojazdu>.bmp. Odznaczamy opcję "Zapisz informacje o przestrzeni kolorów" i wybieramy format 24bit (R8 G8 B8).

Wybrany renderer i sposób skalowania w pkt 7 nie ma znaczenia, ale w zależności od wyboru rezultat może sie nieco różnić.

Piotr93:
Proszę bardzo. 9157

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod