Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Sortowanie/faza renderowania flar freespotów.

(1/3) > >>

Stele:
E3d głowic wygenerowane wpisem node model bez parametrów lights. Efekt jak w załączniku. Na niektórych komorach, acz nie wszystkich, nie wyświetla komory za poświatą. Na paczce 16.08 ani repo t3d/tga nie miałem nigdy takiego problemu. Jakieś pomysły w czym leży przyczyna?
Wrzucam jeszcze model głowicy z patcha 17.05 używanej przez semafor A na TD. Wrzucić do models/sem/glowice w celu testu.

szogun:
Opacity? Na niektórych exe zauważyłem ostatnio że są z tym problemy, np. nie wyświetlało mi mechanika w siódemce mimo poprawnych opacity.

Stele:
T3d nie było tykane oprócz zmiany koloru freespotów, więc opacity jest jak było. Chyba, że nowe exe generuje e3d z błędem. Flary są generowane programowo, tu nic nie ruszę.

tmj:
Kodu generowania e3d nie ruszalem, i chyba @milek tez nie, wiec teoretycznie pod tym wzgledem tez powinno byc tak samo. Chociaz teoria a praktyka to niekoniecznie to samo ;/

Stele:
Tylko, że na td nie raz generowałem twoimi exekami i było ok. Spróbuję wygenerowac raz jeszcze ale tym razem na podstawie inców. Może lights we wpisie ma jakieś znaczenie. Wszystkie fx zostawiłem w tga by im jakości nie rżnąć.
---
Jednak na paczce repowskiej, wczytywane z t3d, jest taki sam efekt. Czyli to nie moja wina. Teraz dlaczego?
---
Ogarnięte. Problem jest z przezroczystą płaszczyzną, robiącą za opcjonalne flary w modelu. Wszyscy wiemy jak działają dwie półprzezroczystości przesłaniające się przy złym sortowaniu. Będę potrzebował toola do naprawy t3d. Śmietnik w pliku jednak to znacznie komplikuje.

Semafor ma strukturę:

--- Kod: ---głowica
 |
 |-flara
   |
   |-soczewka
   |-freespot

--- Koniec kodu ---
Trzeba zmienić na:

--- Kod: ---głowica
 |
 |-soczewka
   |
   |-freespot
--- Koniec kodu ---

Flara ma niezerowego transforma, więc program w pierwszej kolejności musi wymnożyć transform obiektu soczewka przez transform obiektu flara. Potem zmienić parenta soczewki na głowicę. Usunąć obiekt flara. Posortować obiekty zgodnie z hierarchią, by freespot nie wylądował nad soczewką, swoim nowym rodzicem.
Nie jestem pewien co z freespotem, bo przez zbieżność nazw ma on nieokreśloną hierarchię. Nie wiem czy wymaga mnożenia transforma czy nie.

Flara to obiekty o nazwach light_onXX o mapowaniu sem/[kolor]. Soczewka to obiekt o takiej samej nazwie o mapowaniu sem/#pkplight_lenses. Freespot to obiekt o takiej samej nazwie typu freespotlight.

W załączniku przykładowy semafor A z TD w wersji oryginalnej i poprawiony jednak bez wymnożenia transformów (potem zauważyłem, wiec tylko po Y przesunąłem, ale widać, że zgubił Z). Dodatkowo zmieniłem nazwy freespotów by każdy obiekt miał unikalną. Nie wiem czy ma to znaczenie, ale zwiększa czytelność pliku.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod