Kolejna paczka będzie używać exe z nowym oświetleniem dynamicznym sceny.
Następujące zmiany są pewne:
sky_dynamic_stratus.t3d > skydome_clouds.t3d
skystars.t3d > skydome_stars.t3d
Bo są to stare nieba dynamiczne z usuniętymi ciałami niebieskimi, teraz generowanymi programowo.
Wszystkie scenariusze mają teraz włączone oświetlenie dynamiczne. Można w nim kontrolować:
- Dzień w roku (godziny świtu i zmierzchu, wysokość słońca nad horyzontem).
- godzinę symulacji (wysokość słońca)
- nasycenie koloru światła i tła (zachmurzenie)
Od wersji 17.3.125.12639 Rainsted nie ma problemu z parametrem overcast we wpisach scenerii. Przyjmuje wartości 0-1 (*0.75 w kodzie potem...). Podajemy go jako ostatni parametr za wpisami koloru mgły w sekcji atmo:
atmo 0.6 0.722 0.757 1000 3000 0.745 0.714 0.655 0.9 endatmo
No i teraz decyzja co robimy ze starymi fototeksturowymi skyboxami? Część z nich może mieć złą orientację kierunków geograficznych. Część ma słońce/księżyc narysowane na teksturze. Te muszą wylecieć. Część jednak jest ładna i daje urozmaicenie.
Dla mnie optymalne byłoby dorobić więcej tekstur półprzezroczystych chmur, tak jak ja kiedyś przerobiłem altostratus_004. Nie mam jednak ochoty ani czasu nad tym siedzieć, przy ilościach błędów w paczce wymagających poprawek. Ktoś musiałby to ogarnąć.