Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Odświeżone charakterystyki dla SM42

<< < (5/5)

RooteK:
Bywałem na SM42 z wysokimi numerami i ruszały z pierwszej pozycji. Na tym przekonaniu się wzorowałem. W takim razie należałoby wprowadzić kolejną wersję charakterystyki. O SP42 pojęcie mam niestety nikłe. Czy w przypadku zmienionej eleltryki charakterystyka nie ulega przesunięciu, tylko pierwsza pozycja jazdy jest jakby "zabrana"? Co do fizyki zespołu prądotwórczego to raczej potrzebny by był całkiem nowy kod.

MichałŁ:
Masz rację czasami 42 z nową szafą rusza z pierwszej pozycji. Wynika to  tego że prądnica ma dostateczny magnetyzm szczątkowy aby wytworzyć napięcie potrzebne do ruszenia. Zwykle to zjawisko zachodzi kiedy zdejmiemy nastawnik z wysokiej pozycji na 0.
Taka ciekawostka 42 nawet bez załączonego wzbudzania potrafi na 8-9 pozycji rozpędzić się do 3-4 km/h na płaskim torze tylko z magnetyzmu szczątkowego prądnicy.

A też spotkałem się z nową szafą ruszającą z pierwszej pozycji ale w wyniku bajzlu w kablach.

RooteK:
Czyli przy "nowej elektryce" na pierwszej pozycji wyłączane jest wzbudzenie, natomiast styczniki liniowe pozostają zamknięte? Czy może następuje wtedy odzwbudzanie prądnicy dodatkowym obwodem?

Przy okazji nie jestem pewien czy maksymalne moce (druga kolumna w WWList) dla pozycji 1-3 są dobrze dobrane, tak jak już pisałem dobrane są poprzez uśrednianie wyników, jednak wydają mi się dosyć małe.

MichałŁ:
Tak.
Na pierwszej pozycji zamknięte są styczniki linowe i stycznik SPL zamykający obwód uzwojenia rozmagnesowujacego.
Na drugiej pozycji zamyka się SWW czyli uzwojenie wzbudzania bocznikowego i SOL lub SOM czyli uzwojenia wzbudzania obcego albo pracy liniowej albo manewrowej, w zależności od ustawienia przełącznika jazdy manewrowej. Oczywiście to wszystko uzwojenia wzbudnicy. Wzbudnica zasila stojan prądnicy głównej bezpośrednio bez żadnych styczników.

Co do pozycji wstępnych. Na nowej szafie na pozycji 2,3,4 w obwodzie wzbudznia obcego jest opornik fabrycznie ma on takie nastawienie
2. 223 omy
3. 73 omy
4. 13 om
5 i dalej opornik ten jest zwarty i reguluje tylko woodward i rezystor ROL.
Więc mniej więcej tak jak zmienia się rezystancja na pozycjach wstępnych tak i zmienia się moc.

Ale w życiu różnie bywa jak maszyna dawno opornika nie widziała. Na jednej lokomotywie na 4 pozycji ledwie 3 wagony ciągnie a na drugiej maszynie wyrywa siedzenie spod zadka.

Stele:
Zmergowane i pchnięte jako rev. 2413. Pomijając czuwak, to zmiany są kosmetyczne.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod