1. W miarę możliwości warto poprawić sterowanie AI, które nie radzi sobie z podjazdami pod górkę, co powoduję 2-3 minutowe opóźnienia. Dla urealnienia warto, aby AI od razu dawał nastawnik maksymalnie do przodu.
Początkowo byłem sceptyczny odnośnie pociągów metra w Maszynie ale z biegiem czasu coraz bardziej się przekonuję do tego pomysłu. EN57 i pochodne to tylko tymczasowa proteza umożliwiająca jakąkolwiek jazdę. AI obsługuje te pociągi jak typowe w ruchu podmiejskim, toteż średnio nadaje się na metro. Do tematu na pewno wrócimy jak pojawią się wagony metra - zapewne będzie to seria 81.
2. Tory odstawcze są za krókie zwłaszca dla ed72,
Dla 4-wagonowych składów 81 są wystarczające. Teoretycznie w metrze bałtyckim będą mogły jeździć składy 5-wagonowe, bo perony mają 100 metrów długości.
3. Przy tablicach odliczających czas odjazdu ostatniego pocągu warto dodać tablicę z godziną. Niektóre z nich przydałoby się przesunąć, bo słabo je widać.
Przemyślę temat zegarów. Wątpię, czy będzie możliwość przygotowania zegarów cyfrowych, na pewno da się przygotować zegary analogowe. Umieszczenie tablic jest zrobione głównie z myślą o pasażerach a nie o maszyniście pociągu.
4. Gram z rozkładem jazdy kolegi @danniel, gdyż jest bardziej realny.
Nie przeczę ale jeżeli wjadą prawdziwe pociągi metra, to i tak rozkład będzie do zmiany. Inne osoby też zgłaszały brak możności przejechania trasy zgodnie z rozkładem jazdy - otóż ten rozkład został ułożony celowo, aby nie stać na stacjach dłużej niż te kilkanaście sekund. Warto również zauważyć, że obecny mechanizm rozkładów w Maszynie nie nadaje się do metra, nie można bowiem wprowadzić dokładności sekundowej, albo przynajmniej półminutowej (np.: w metrze w Pradze pociągi kursują w godzinach szczytu co 2 minuty 30 sekund, w Londynie co 90 sekund).
5. Na Dworcu Głównym warto dodać komunikat: Uwaga pociąg! Kierunek ... Ponadto na tablicach kierunkowych nie powinno być nazwy Stare Miasto, ale tylko Kolumba.
Na każdej stacji jest komunikat dźwiękowy ostrzegający o wjeździe pociągu. Nie zawiera wprawdzie informacji głosowej, tylko sam dźwięk ostrzegawczy. Tablice kierunkowe zostały tak wykonane z myślą o przyjezdnych, którym nazwy krańcówek mogą nic nie mówić.
6. Niektóre wskaźniki WM16 są ustawione zbyt blisko stacji. W efekcie nie da się wyhamować prawidłowo – zwłąszcza przy zjazdach z górki.
Ten problem zostanie rozwiązany wraz z wjazdem prawdziwych wagonów metra.
7. Przy rozjazdach na trasie powinny być semafory i wskaźniki W24.
8. Brak wskażnika W27 na obu końcach trasy.
Wskaźniki będą jeszcze uzupełniane.
9. Warto zastanowić się nad stworzeniem kopii obecenej scenerii w godzinach szczytu, tj. z częstotliwością odjazdów co 2-3 minuty.
Jest to możliwe ale nie przy tym taborze.