Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Exe c++ aktualnosci, changelog itp

<< < (3/3)

tmj:
Z nowym rokiem nowy log

--- Cytuj ---* dodana obsluga dzwiekow:

--- Kod: ---fuelpump: // dzwiek pracujacej pompy paliwa
waterpump: // dzwiek pracujacej pompy wody
waterheater: // dzwiek pracujacej grzalki wody

--- Koniec kodu ---

* zachowanie sprezarki spietej z silnikiem spalinowym moze byc skonfigurowane przy pomocy przelacznika CompressorTankValve w sekcji Brake pliku .fiz. Standardowo parametr ten ma wartosc No ktore oznacza ze po przekroczeniu dopuszczalnego cisnienia powietrze ze sprezarki kierowane jest do atmosfery, dopoki cisnienie w zbiorniku nie spadnie do minimalnego dopuszczalnego poziomu. W przypadku ustawienia parametru na Yes czesc powietrza upuszczana jest ze zbiornika natychmiastowo. W obu przypadkach przekroczenie cisnienia maksymalnego generuje odtworzenie dzwieku relay:

* sekcja Gfx Renderer na panelu F12 wyswietla aktualna ilosc malowanych na ramke trojkatow

* dodane urzadzenia kabinowe:

--- Kod: ---i-battery: // lampka stanu baterii
epbrake_bt: // przycisk zmiany stanu aktywacji hamulca elektropneumatycznego

--- Koniec kodu ---

* nazwy domyslnych dzwiekow wyszukiwanych przez exe przy braku dedykowanej definicji w mmd zostaly czesciowo ujednolicone:

--- Kod: ---couplerattach.wav -> couplerattach_default
couplerdetach.wav -> couplerdetach_default
en57_couplerstretch.wav -> couplerstretch_default
en57_bufferclamp.wav -> bufferclamp_default

--- Koniec kodu ---

* w sekcji Vehicle panelu f12 dostepny jest przycisk przywracajacy stan normalny pojazdu, jesli rzeczony pojazd jest uszkodzony i/lub wykolejony

* parametr LocalBrakeTraxx dziala dla wszystkich typow nastawnika

* uruchomiona obsluga wyboru pantografow:
-- dodane urzadzenie kabinowe pantselect_sw: pozwalajace na wybor kombinacji pantografow (zaden, tylny, oba, przedni). W odroznieniu od standardowych przyciskow selekcja odbywa sie wzgledem obsadzonej kabiny
-- podnoszenie/opuszczanie wybranych pantografow odbywa sie albo recznie, przy uzyciu przyciskow pantselected_sw: i pantselectedoff_sw: (ktore powinny byc skonfigurowane jako type: push) albo, w przypadku braku rzeczonych przyciskow, automatycznie na podstawie wybranej kombinacji

* dodany dzwiek otwartych zaworow czuwakowych, definiowany wpisem emergencybrake: w sekcji sounds: pliku .mmd

* zmieniona metoda tlumienia dzwiekow generowanych w lokalizacjach innych niz aktualnie zajmowana -- zamiast glosnosci modyfikowany jest zasieg dzwiekow

* obecnosc walu kulakowego w pojezdzie mozna zdefiniowac wpisem w sekcji Cntrl pliku .fiz, Camshaft=Yes/No

* pantografy ukrotnionych elektrowozow (z wyjatkiem EZT i ET41) obslugiwane sa symetrycznie -- przedni z ostatnim, tylny z sasiadem w drugim pojezdzie

* symulacja systemu pantografow zostala nieco rozbudowana. Uklad pantografow obejmuje teraz wstepny zawor elektro-pneumatyczny, oraz zawory indywidualne pantografow.
-- zawor wstepny moze byc konfigurowany wpisami w sekcji Cntrl w pliku .fiz:

--- Kod: ---PantEPValveStart=Automatic/Manual/Mixed // metoda kontroli zaworu, domyslnie automatyczna; pozostale metody pozwalaja na sterowanie zaworem poprzez urzadzenia pantselected_sw: oraz pantselectedoff_sw:
PantEPValveSpring=Yes/No // typ zaworu, monostabilny (domyslnie) lub bistabilny

--- Koniec kodu ---
-- zawory indywidualne moga byc konfigurowane wpisami w sekcji Cntrl w pliku .fiz:

--- Kod: ---PantValveStart=Automatic/Manual/Mixed // metoda kontroli zaworu, domyslnie reczna; sterowanie zaworem poprzez urzadzenia pantfront_sw: pantfrontoff_sw: (pantograf przedni) oraz pantrear_sw: pantrearoff_sw: (pantograf przedni) lub alternatywnie urzadzeniem pantselect_sw:
PantValveSpring=Yes/No // typ zaworu, monostabilny (domyslnie) lub bistabilny
PantValveSolenoid=Yes/No // zrodlo zasilania zaworu, pradem elektrycznym (domyslnie) lub mechanicznie czyli niezaleznie od stanu obwodu NN pojazdu

--- Koniec kodu ---


--- Koniec cytatu ---
Wydanie Maszyny 20.01

--- Cytuj ---
* w sekcji Scenario panelu F12 umiejscowione zostaly suwaki pozwalajace na zmiane aktualnej daty symulacji i/lub poziomu zachmurzenia

* w przypadku zdefiniowania w pliku .mat parametru opacity: jego wartosc jest wykorzystywana rowniez dla geometrii polprzezroczystej (zdefiniowanej w pliku .t3d z opacity=0) W takiej sytuacji pomijana jest geometria z wartoscia kanalu alpha wyzsza niz zdefiniowana opacity: w pliku .mat

* dodana mozliwosc regulacji suwakiem odleglosci mgly

* tooltipy urzadzen kabinowych zawieraja informacje o kombinacjach klawiszy ktorymi mozna obslugiwac dane urzadzenie

* dodana mozliwosc regulacji suwakiem aktualnej godziny

* obecnosc wylacznika cisnieniowego stycznikow moze byc definiowana w sekcji Engine pliku .fiz wpisem PressureSwitch=Yes/No

* przytrzymanie klawisza Ctrl blokuje automatyczny powrot nastawnika w pojazdach w ktorych powrot taki ma miejsce

* dla scenariusza automatycznie generowanych jest kilka komorek pamieci, zawierajacych podstawowe informacje o jego biezacym stanie:

--- Kod: ---__simulation.weather // tekst opisujacy biezaca pogode, poziom zachmurzenia w przedziale 0-2 oraz odleglosc mgly w metrach
__simulation.date // tekst opisujacy biezaca pore roku, dzien roku w przedziale 0-365
__simulation.time // tekst informujacy czy obecnie panuje dzien czy noc, biezaca godzina w przedziale 0-23 oraz minuta w przedziale 0-59

--- Koniec kodu ---
informacje te moga byc wykorzystane dla wyzwalania eventow warunkowych. Oprocz tego, zmiana parametrow liczbowych komorki weather zdarzeniem UpdateValues wplywa na aktualny stan pogody w symulacji, co pozwala na modyfikacje opadow i/lub mgly z wykorzystaniem eventow.

* w przypadku obecnosci kabinowego urzadzenia jointctrl: klawisze obslugi hamulca indywidualnego dzialaja podobnie jak klawisze obslugi nastawnika jazdy

* w przypadku zdefiniowania urzadzenia pantselected_sw: jako impulsowego (wpisem type: push) oraz braku definicji urzadzenia pantselectedoff_sw: przelacznik podnoszenia/opuszczania wybranych pantografow zachowuje sie jak przelacznik trojpozycyjny, tzn wychyla sie z pozycji neutralnej 0.5 do polozenia 0 (opuszczenie) lub do polozenia 1 (zalaczenie)

* zdefiniowanie w pliku .mat ujemnej wartosci dla param_glossiness: zalacza generowanie dla danej powierzchni odbic swiatla w kolorze tekstury, zamiast w kolorze padajacego swiatla

* przelacznik main_sw: zdefiniowany jako impulsowy przy braku przelacznika main_off_bt: traktowany jest jako trojpozycyjny.

* informacje przekazywane do pojazdu eventem PutValues sa, w przypadku gdy pojazd taki nie ma obsady ale ma wlasciciela, przekazywane do rzeczonego wlasciciela.

* dolaczony kod obslugi trybu multiplayer z galazki Milka7
-- wpis w ini network.server tcp 0.0.0.0:port (gdzie port to np. 42424) powoduje uruchomienie symulatora w trybie serwera, komunikujacego sie na podanym porcie
-- wpis w ini network.client tcp X.Y.Z.W:port (gdzie X.Y.Z.W to adres IP dzialajacego serwera przyjmujacego polaczenia na podanym porcie) powoduje uruchomienie serwera w trybie klienta, laczacego sie z serwerem o podanym adresie

* wprowadzona nowa sekcja w plikach .fiz o identyfikatorze AI: w zalozeniu pozwalajaca na podpowiedzi dla AI jak obslugiwac dany pojazd. Na razie rozpoznawany jest wpis

--- Kod: ---Pantstate=X // sugerowana konfiguracja pantografow, gdzie X to 1 jesli w czasie jazdy podniesiony ma byc pantograf nad kabina A, 2 gdy podniesiony ma byc pantograf nad kabina B, lub 3 gdy podniesione maja byc oba pantografy

--- Koniec kodu ---

* dodana obsluga przelacznika w pliku eu07.ini

--- Kod: ---python.threadedupload yes/no // (yes) wysylanie wygenerowanych obrazow ekranow przy uzyciu osobnego watku

--- Koniec kodu ---

* warunek memcompare moze byc definiowany w formie rozbudowanej, pozwalajaca na bardziej elastyczne uruchamianie eventow. Nowy format wyglada nastepujaco:

--- Kod: ---memcompareex  tryb_porownania  operator tekst  operator wartosc1  operator wartosc2

--- Koniec kodu ---
gdzie:
-- tryb_porownania: slowo-klucz okreslajace czy do spelnienia warunku wymagane jest zaliczenie porownan wszystkich zdefiniowanych elementow komorki pamieci (all) czy tez przynajmniej jednego z nich (any) lub tez zadnego (none) Dotychczasowy sposob dzialania warunku memcompare jest odpowiednikiem trybu all
-- operator: metoda porownania elementu komorki pamieci ze zdefiniowana wartoscia. Dostepne metody to == (rowny) != (nierowny) < (mniejszy) > (wiekszy) <= (mniejszy lub rowny) oraz >= (wiekszy lub rowny) Dotychczasowy sposob dzialania warunku memcompare jest odpowiednikiem operatora ==
-- tekst, wartosc1, wartosc2: wartosci z jakimi porownywane beda poszczegolne elementy komorki pamieci.
-- uzycie klucza * zamiast pary operatora i wartosci powoduje pominiecie testu danego elementu.

* przelaczniki zezwolenia otwarcia drzwi i centralnego zamykania zostaly przeksztalcone w guzikolampki

* dodana mozliwosc recznej kontroli oswietlenia przedzialow:
-- reczna obsluga oswietlenia aktywowana jest wpisem CompartmentLightsStart=Manual w sekcji Cntrl. pliku .fiz
-- stan oswietlenia przedzialow kontrolowany jest poprzez przelaczniki:

--- Kod: ---compartmentlightson_sw: // impulsowy zalacznik oswietlenia
compartmentlightsoff_sw: // impulsowy wylacznik oswietlenia
compartmentlights_sw: // przelacznik stanu oswietlenia, zaleznie od swojej konfiguracji bistabilny lub impulsowy

--- Koniec kodu ---

* silnik szaderowy uwzglednia przy kalkulacji oswietlenia parametry diffuse, specular itp dla definiowanych w .scn grup trojkatow oraz wplyw parametru diffuse na poziom oswietlenia bazowego

* efekt zalaczenia urzadzen pojazdu dopiero po puszczeniu impulsowego przycisku wylacznika szybkiego ma miejsce tylko w pojazdach napedzanych silnikami pradu stalego

* urzadzenie kabinowe scndctrl: moze byc skonfigurowane jako type: push i dziala w takiej sytuacji jak impulsowy zalacznik

* dodane wpisy .ini pozwalajace wylaczyc czesci kodu graficznego:

--- Kod: ---pyscreenrendererpriority: off // wylacza generowanie ekranow pythona
python.enabled no // (domyslnie yes) wylacza w ogole generowanie tekstur przy uzyciu pythona
gfx.skiprendering yes // (domyslnie no) wylacza w ogole wizualizacje symulacji, pozostawiajac jedynie ui

--- Koniec kodu ---

* silnik szaderowy uzupelniony zostal o efekt aberracji chromatycznej. Efekt mozna wylaczyc wpisem w eu07.ini gfx.postfx.chromaticaberration.enabled no

* zniesiony limit jednego submodelu dla kabinowych urzadzen cablight_sw: oraz manualbrake:

* dodany do sekcji AI pliku .fiz parametr LocalBrakeAccFactor pomagajacy ai w operowaniu hamulcem lokalnym

* przy definiowaniu w pliku .fiz parametrow sprzegu dostepny jest wpis AutomaticFlag okreslajacy ktore elementy sprzegu powinny byc automatycznie polaczone przy stuknieciu w pojazd z autosprzegiem. (w przypadku roznych wartosci wpisu dla obu pojazdow laczona jest czesc wspolna wpisow)

* dla pojazdow wyposazonych w hamulec reczny bedzie on zaciagniety na starcie symulacji, jesli pojazd zostal wstawiony z predkoscia poczatkowa 0

* dodana obsluga polsprzegu:
-- zamontowanie polsprzegu wymaga przebywania na zewnatrz, i obecnosci w odleglosci mniejszej niz 25 m (ale nie mniejszej niz ~1 m) pojazdu wyposazonego w sprzeg automatyczny
-- domyslnie jako model polsprzegu uzywany jest plik models/tabor/polsprzeg.t3d umieszczany na wysokosci 0.95 m nad glowka szyny i wysuniety 8.5 cm poza standardowa dlugosc pojazdu. Wartosci te mozna zmienic wpisem w sekcji models pliku .mmd:

--- Kod: ---coupleradapter: model, wysuniecie, wysokosc

--- Koniec kodu ---
-- w pliku mmd w sekcji internaldata: mozna zdefiniowac dzwieki:

--- Kod: ---coupleradapterattach: // odtwarzany przy zakladaniu polsprzegu
coupleradapterremove: // odtwarzany przy zdejmowaniu polsprzegu

--- Koniec kodu ---

* wprowadzona implementacja przekaznika roznicowego. Od tej pory zamkniecie wylacznika szybkiego moze wymagac najpierw odblokowania rzeczonego przekaznika (przekaznik blokuje sie przy braku niskiego napiecia)

* pojazdy wstawione na scenerie z predkoscia > 0 i mniejsza niz 1 km/h maja wstepnie zalaczona baterie; pojazdy obsadzone maja dodatkowo zaciagniety hamulec pomocniczy

* symulator przy uruchomieniu podaje liste dostepnych urzadzen audio

* wprowadzona obsluga nowych urzadzen kabinowych: konfigurowalnych przyciskow odblokowania przekaznikow nadmiarowych
-- przyciski identyfikowane sa w pliku .mmd jako relayreset1_bt: relayreset2_bt: oraz relayreset3_bt:
-- przyciski konfigurowane sa w pliku .fiz wpisem w sekcji Switches: w postaci

--- Kod: ---RelayResetButtonX=Y

--- Koniec kodu ---
gdzie X to identyfikator przycisku w przedziale 1-3, zas Y to suma okreslajaca jaka kombinacje przekaznikow odblokowuje dany przycisk:

--- Kod: ---1, przekaznik roznicowy obwodu glownego
2, przekaznik roznicowy obwodu pomocniczego
4, przekaznik nadmiarowy motorow trakcyjnych
8, przekaznik nadmiarowy przetwornicy glownej
16, przekaznik nadmiarowy przetwornicy dodatkowej
32, przekaznik nadmiarowy wentylatorow
64, przekaznik nadmiarowy ogrzewania
128, przekaznik nadmiarowy hamowania ED

--- Koniec kodu ---

* w sekcji AI pliku .fiz umiescic mozna przelacznik IdlePantUp=Yes/No informujacy czy prowadzac dany pojazd nalezy podnosic drugi pantograf przy dluzszym postoju

* w sekcji Engine pliku .fiz mozna podac wartosc parametru fcfuH

* symulacja pojazdow z napedem spal-ele uwzglednia stan stycznikow liniowych

* w sekcji Cntrl. pliku .fiz mozna zdefiniowac wpisem GroundRelayStart metode zalaczania przekaznikow roznicowych (domyslnie automatyczna dla EZT, reczna dla pozostalych)

* stan lampki przekaznikow roznicowych podawany jest urzadzeniom zewnetrznym (bajt 5, bit 3)

* popelnienie przewodu glownego przy aktywnym wylaczniku cisnieniowym mozliwe jest tylko na pozycji neutralnej nastawnika jazdy; aktywacja wylacznika cisnieniowego w pojazdach z napedem spal-ele powoduje zejscie silnika spalinowego na obroty jalowe

* w sekcji Blending pliku .fiz mozna zdefiniowac parametr MED_MinBrakeReqED

* w sekcji Scenario panelu F12 dodany zostal przelacznik kontrolujacy automatyczna aktualizacje tekstur

* dodane komendy obslugi kurka trojdrogowego sprezarki pantografow, pantographcompressorvalveenable oraz pantographcompressorvalvedisable,

* brak sekcji internaldata: w pliku .mmd nie blokuje mozliwosci obsadzenia pojazdu

* skrypty pythona maja dostep do dodatkowych informacji o skladzie:

--- Kod: ---lights_train_front // stan swiatel na czole skladu
lights_train_rear // stan swiatel na tyle skladu

--- Koniec kodu ---

* dodana blokada automatycznego ponownego laczenia swiezo rozlaczonych sprzegi automatycznych

* w sekcji Door pliku .fiz mozna podac rodzaj napiecia wymaganego do obslugi drzwi w danym pojezdzie wpisem DoorVoltage=X gdzie X to wartosc 110, 24 lub 0 (dla drzwi otwieranych mechanicznie)

* w sekcji Cntrl.pliku .fiz dostepne sa dodatkowe wpisy:

--- Kod: ---ConverterOverloadRelayStart // sposob odblokowania przekaznika nadmiarowego przetwornicy, Manual (przyciskiem) lub Converter (poprzez ustawienie przycisku przetwornicy w pozycje wylaczona)
ConverterStart // dodatkowa metoda na uruchomienie przetwornicy, Direction (nastawnik kierunku na pozycji jazdy)
ConverterOverloadWhenMainIsOff // Yes/No, okresla czy otwarcie wylacznika szybkiego powoduje aktywacje przekaznika nadmiarowego przetwornicy, domyslnie Yes w EZT

--- Koniec kodu ---

* zaimplementowana wstepnie symulacja obwodow niskich napiec w pojazdach, ograniczona na razie do zasilania 24V i 110V
-- obwody domyslnie przekazuja napiecia sasiednim pojazdom spietych sprzegiem stalym (flaga +128 sprzegu)
-- w sekcji BuffCoupl pliku .fiz mozliwe jest okreslenie ktore z obwodow udostepnione sa poprzez sprzeg staly wpisem PowerFlag=X gdzie X to suma flag bitowych

--- Kod: ---24V: +256
110V: +512
3x400V: +1024 (na razie niezaimplementowane)

--- Koniec kodu ---
-- wprowadzenie obwodow oznacza ze nie ma juz potrzeby instalowania wirtualnej przetwornicy i akumulatorow w kazdym czlonie zespolow trakcyjnych itp. Brak obecnosci takiego urzadzenia w pojezdzie sygnalizowany jest wpisem w sekcji Cntrl. w postaci BatteryStart=Disabled (pojazd bez akumulatora) oraz ConverterStart=Disabled (pojazd bez przetwornicy)

* wprowadzone wyszukiwanie najblizszego czlonu/pojazdu faktycznie wyposazonego w pantografy, zamiast sztywnego zalozenia obecnosci pantografow na czlonie/pojezdzie z silnikiem

--- Koniec cytatu ---

tmj:
Zmiany w stosunku do exe z paczki 20.04:

--- Cytuj ---* w pliku .mmd mozna podac jaka tekstura powinna byc uzyta dla "pustych" tablic, zamiast domyslnej "nowhere.tga". Definicja umieszczana jest w ostatniej "sekcji" pliku .mmd (razem z definicjami ekranow itp) wpisem destinationsignbackground: X gdzie X to nazwa pliku.

* w sekcji Security pliku .fiz mozna zdefiniowac opcjonalnie automatyczna aktywacje syreny pojazdu przy wdrozonym hamowaniu awaryjnym. Definicji dokonuje sie wpisem EmergencyBrakeWarningSignal=X gdzie X to suma liczb odpowiadajacych aktywowanym syrenom:

--- Kod: ---1: syrena niskotonowa
2: syrena wysokotonowa
4: gwizdawka

--- Koniec kodu ---

* dodana diagnostyka inicjalizacji portu LPT, oraz lekko zmodyfikowane formatowanie logowania tabelki rozkazow dla pojazdu

* w przypadku wystapienia we wpisie trainset sasiadujacych ze soba pojazdow wyposazonych w sprzegi roznego typu, zakladany jest miedzy nimi polsprzeg

* dodana czesciowa obsluga przez ai nastawnika uniwersalnego w pojazdach z napedem spal-ele

* w sekcji Ctrl. pliku fiz wpisem ReleaseParkingBySpringBrake=Yes mozna zasygnalizowac ze w danym pojezdzie hamulec postojowy powinien byc luzowany po aktywacji hamulca sprezynowego

* w sekcji tempomatu pliku .fiz mozliwe jest zdefiniowanie parametrow PowerUpSpeed oraz PowerDownSpeed okreslajacych predkosc zwiekszenia/zmniejszenia mocy (wartosc domyslna dla obu parametrow to 1000)

* przy wykryciu w trybie jazdy manewrowej sygnalu W5 oprocz uwzgledniania obecnosci rozjazdow AI sprawdza rowniez, czy na odcinku miedzy pojazdem oraz W5 znajduje sie semafor lub tarcza manewrowa dla jazdy w przeciwnym kierunku, i jesli znajdzie taki semafor, zawraca dopiero po jego minieciu

* dodane urzadzenie kabinowe couplingdisconnect_sw: rozpinajace sprzeg po stronie obsadzonej kabiny. Domyslny skrot klawiszowy urzadzenia to Shift + Delete

* w konfiguracji sprzegu w pliku .fiz mozna wpisem ControlType=X (gdzie X to lancuch tekstowy) podac identyfikator, bedacy abstrakcja rodzaju komunikacji i/lub polaczenia uzywanych przy przesylaniu sygnalow ukrotnienia. Przy sprzeganiu pojazdow zapiecie ukrotnienia mozliwe jest tylko miedzy sprzegami z tym samym identyfikatorem

* wczytywanie plikow dzwiekowych jest odnotowywane w logu

* w przypadku pojazdow z nastawnikiem uniwersalnym okienko pomocnika wyswietla zadany procent mocy/hamowania oraz pozycje nastawnika. Jesli w pojezdzie zalaczony jest tempomat sygnalizowane jest to litera 'T' na wskazniku kierunku jazdy

* dodatkowa wartosc eventu whois: 32+1 = nazwa pojazdu prowadzacego sklad, ktory wyzwolil event

* dodany nowy rodzaj eventu sluzacy do zmiany tekstury wymiennej w statycznym modelu/modelach. Event definiowany jest nastepujaco:

--- Kod: ---event ... texture ... model1|model2|model3|etc skinindex skinfile inputcell endevent

--- Koniec kodu ---
gdzie:

--- Kod: ---model1|model2|etc: lista modeli ktore otrzymaja nowa teksture, rozdzielonych znakiem |
skinindex: numer tekstury wymiennej ktora zostanie zastapiona, w przedziale 1-4
skinfile: tekst definiujacy nazwe materialu ktory zostanie przypisany jako podana tekstura wymienna
inputcell: nazwa opcjonalnej komorki pamieci (lub none jesli ciag skinfile nie uzywa parametrow)

--- Koniec kodu ---
wartosci przechowywane w podanej komorce pamieci moga byc uzyte jako parametry (p1) (p2) oraz (p3) w lancuchu skinfile na normalnych zasadach

* dodany opcjonalny parametr friction dla node track w postaci

--- Kod: ---friction nazwakomorkipamieci

--- Koniec kodu ---
Wartosc tarcia dla danego odcinka toru jest modyfikowana wg wzoru

--- Kod: ---tarcie = wartosc bazowa * pierwsza wartosc liczbowa z komorki pamieci + druga wartosc bazowa z komorki pamieci

--- Koniec kodu ---

* w modelu 3d przypisanym do node dynamic umiescic mozna submodel(e) swiatel z rozszerzeniem _xon  Wariant ten zostanie dla danego swiatla pokazany zamiast modelu _on w przypadku gdy pojazd ma zalaczone przyciemnienie swiatel

* w modelu 3d przypisanym do node dynamic umiescic mozna submodel(e) sprzegow z rozszerzeniem _xon. Wariant ten zostanie dla danego sprzegu pokazany zamiast modelu _off w przypadku gdy pojazd spiety jest z innym pojazdem wyswietlajacym wariant modelu _on lub w przypadku nalozenia polsprzegu

* malowanie ekranow pythona mozliwe jest rowniez na modelu lowpoly, w przypadku gdy obsadzona kabina nie posiada dedykowanego modelu

* przesylanie komend obslugi urzadzen kabinowych dziala czesciowo rowniez w maszynowni

* dodana czesciowa obsluga pary dodatkowych swiatel w pojazdach. Identyfikatory submodeli nowych swiatel to headsignal a flagi bitowe dla programatora swiatel to +128 (swiatlo lewe) oraz +256 (swiatlo prawe)

* w pliku .fiz mozliwa jest parametryzacja asymilacji przewodu glownego. W sekcji Cntrl.:
OMP= Maksymalny wzrost ciśnienia w przewodzie głównym podczas asymilacji hamulca. [bar]
OPD= Prędkość spadku ciśnienia w przewodzie głównym po asymilacji hamulca. [bar/s]

* dodana obsluga dedykowanych dzwiekow zapiecia/rozpiecia poszczegolnych elementow sprzegu:

--- Kod: ---brakehoseattach: brakehosedetach: // przewod glowny hamulca
mainhoseattach: mainhosedetach: // przewod zasilajacy
controlattach: controldetach: // ukrotnienie
gangwayattach: gangwaydetach: // mostek
heatingattach: heatingdetach: // ogrzewanie

--- Koniec kodu ---

* dodane urzadzenie kabinowe: lampka i-mainbreakerblinking: sygnalizujaca zamkniecie wylacznika szybkiego oraz sygnalizujaca miganiem gotowosc do zalaczenia WS

* stan lampki aktywacji obslugi hamulca EP dostepny jest dla modulu uart (bajt 0, bit 0)

* okienko pomocnika powinno nieco inteligentniej wyliczac i/lub prezentowac odleglosc do zmiany dozwolonej predkosci

* w logu zglaszane sa tekstury o watpliwych wymiarach

* dodana obsluga nowych urzadzen kabinowych:

--- Kod: ---dirforward_bt: // guzikolampka ustawiajaca kierunek jazdy "naprzod"
dirneutral_bt: // guzikolampka ustawiajaca nastawnik kierunku w pozycji neutralnej
dirbackward_bt: // guzikolampka ustawiajaca kierunek jazdy "wstecz"

--- Koniec kodu ---

* sekcja MotorParamTable0: pliku .fiz ma zastosowanie rowniez dla pojazdow z silnikiem diesla

* dodana mozliwosc wstawiania obiektow w edytorze scenerii, zgodnie z dokumentacja dostepna w watku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.msg512361.html

* poszerzona obsluga pliku nodebank.txt
-- zamiast jak dotychczas prezentowac zawartosc danego wpisu node model, prezentowany jest uproszczony opis
-- jako opis traktowany jest tekst umieszczony w danej linijce przed slowem kluczowym node
-- w przypadku braku opisu (linijka rozpoczyna sie od slowa kluczowego node) opis zostanie wygenerowany automatycznie, w postaci nazwa_modelu (tekstura wymienna)
-- jesli linijka nie zawiera slowa kluczowego node jest ona traktowana jako nazwa zwijalnej kategorii. Wpisy napotkane po nazwie kategorii umieszczone zostana w tej kategorii
-- wpisy umieszczone w danej kategorii automatycznie sortowane sa w porzadku alfabetycznym

* panel Node Bank edytora wzbogacil sie o pole wyszukiwania. Prezentowana lista dostepnych do wstawienia modeli jest dynamicznie ograniczana do wpisow zawierajacych tekst wprowadzony w polu wyszukiwania

* w pliku .mmd w sekcji internaldata: przy uzyciu klucza rainsound: zdefiniowac mozna dzwiek deszczu odtwarzany podczas przebywania w kabinie danego pojazdu. W przypadku braku wpisu domyslnie odtwarzany jest dzwiek z pliku rainsound_default

* w log.txt zapisywana jest konfiguracja z jaka uruchomiony zostal symulator

* czestotliwosc dzwieku sprezarki napedzanej przez silnik pojazdu modyfikowana jest zgodnie z aktualna iloscia obrotow silnika (za wartosc bazowa przyjmowana jest ilosc obrotow przy biegu jalowym)

* komunikat odjazdu nadawany przez kierownika skladu transmitowany jest przez radio pojazdu, na kanale wyszczegolnionym w rozkladzie jazdy. Odbierane sa rowniez komunikaty dla pobliskich innych pojazdow

* prowadzac pojazd ai ustawia sobie kanal radia zgodnie z informacjami w rozkladzie jazdy

* w parametrach wpisu node model mozna podac parametr angles X Y Z gdzie X, Y i Z to katy o jakie powinien zostac obrocony model

* w logu symulacji umieszczany jest rezultat testow trackbusy/trackfree

* zaimplementowane zostalo odtwarzanie w pojazdach komunikatow dla pasazerow
-- aktywacja odtwarzanych komunikatow odbywa sie poprzez wpisy w pliku .mmd w sekcji sounds, w postaci:

--- Kod: ---announcements: {
 near_stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o zblizaniu sie do stacji
 stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu odtwarzanego po zatrzymaniu sie na stacji
 next_stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o nastepnej stacji w rozkladzie
 destination: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o stacji docelowej
}

--- Koniec kodu ---
-- dzwieki dla ktorych brakuje wpisow nie sa odtwarzane; po odtworzeniu kazdego komunikatu odgrywany jest dzwiek z nazwa danej stacji. Dzwieki nazw stacji wyszukiwane sa w folderze scenerii oraz sounds/sip/ Nazwy plikow z dzwiekami nazw stacji powinny byc identyczne z nazwa danej stacji w rozkladzie jazdy (z uzyciem znakow _ zamiast spacji) z pominieciem potencjalnej koncowki "po". W przypadku gdy dzwiek z nazwa danej stacji nie zostanie znaleziony komunikat jest pomijany

* panel F12 w sekcji Engine wyswietla aktualna wartosc "czestotliwosci falownika" uzywanej do wyboru probki skladanego dzwieku inverter:

* system wizualizacji ladunku w sytuacji gdy pojazd jest prozny wyswietla model ladunku "none" o ile model taki zostanie zlokalizowany w katalogu pojazdu lub zdefiniowany w grupie loads: pliku .mmd, na standardowych zasadach

* definicja sprzegu w pliku .fiz moze zawierac wpis PowerCoupling=X gdzie X jest flaga bitowa sprzegu wymaganego by przekazac napiecia 24/110/3x400V do sasiedniego pojazdu. Domyslna wartosc tego parametru to 128 czyli tak jak dotychczas, sprzeg staly.

* w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.reflections.fidelity X okreslajacy elementy otoczenia uwzgledniane przy malowaniu odbic. X moze przyjac wartosci z zakresu 0-2, gdzie:

--- Kod: ---0 = tryb dotychczasowy, malowana jest tylko geometria terenu
1 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie modele statyczne
2 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie pojazdy

--- Koniec kodu ---

* w sekcji announcements: pliku .mmd zdefiniowac mozna rowniez dzwiek chime: ktory to dzwiek bedzie odgrywany przed kazdym komunikatem

* stopien widocznosci odbic otoczenia malowanych przez silnik graficzny w wersji szaderowej okreslany jest wylacznie na podstawie zawartosc mapy odbic; pozwala to potencjalnie uzyskac widzialne odbicia rowniez na bardzo ciemnych elementach geometrii

* przy definiowaniu eventow oprocz dotychczasowego parametru randomdelay mozna zdefiniowac rowniez parameter departuredelay X Event z takim parametrem zostanie wywolany o czasie odjazdu z biezacej stacji pobranym z rozkladu pojazdu ktory wywolal event, z przesunieciem X sekund (przesuniecie moze takze wynosic 0, co rowna sie z wykonaniem eventu o rozkladowym czasie odjazdu) W przypadku uzycia zarowno parametru randomdelay jak i departuredelay (jak rowniez standardowego opoznienia wykonania eventu) opoznienia te sa sumowane

* definiujac parametr "zasiegu" node sound lub zasiegu dzwieku parametrem range: podana wartosc moze byc liczba ujemna inna niz -1. Dzwiek taki bedzie mial zasieg rowny wartosci bezwzglednej podanej liczby ale nie bedzie pozycjonowany, tzn poziom glosnosci bedzie identyczny na calym obszarze a zrodlo umieszczone bedzie "na glowie" sluchacza

* kamery udajace "lusterka" w pojazdach umieszczane sa na wysokosci srodka zdefiniowanego obszaru kabiny, zamiast na wysokosci jego przedniej "sciany"

* definicja parametrow node model moze obejmowac slowo-klucz notransition ktorego obecnosc wylacza plynne przejscie miedzy stanem swiatel dla danego modelu

* sekcja Vehicle panelu F12 podaje rowniez stan hamulca postojowego i sprezynowego

* tabelka skanowania panelu F12 podaje tez wartosci parametrow wykrytych eventow

* parser plikow tekstowych ignoruje identyfikator plikow UTF

* w przypadku komendy Emergency_brake przekazywanej za posrednictwem eventu getvalues pojazd aktywuje radiostop w momencie miniecia komorki eventu, zamiast dopiero po zatrzymaniu

* uzaleznienie mozliwosci popelnienia PG od pozycji nastawnika jazdy skonfigurowac mozna w sekcji Brake pliku .fiz wpisem ReleaserPowerPosLock=Yes/No (przy czym Yes blokuje mozliwosc w pozycji nastawnika innej niz neutralna) Dla pojazdow z napedem spalinowym lub spal-ele wartoscia domyslna jest Yes, dla pozostalych No

* w pliku eu07.ini okreslic mozna dodatkowo poziom glosnosci dla okreslonych kategorii dzwiekow

--- Kod: ---sound.volume.vehicle X // wzgledna glosnosc dzwiekow wydawanych przez pojazdy, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
sound.volume.positional X // wzgledna glosnosc pozycjonowanych dzwiekow emitowanych przez eventy scenerii, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
sound.volume.ambient X // wzgledna glosnosc dzwiekow globalnych (o ujemnym zakresie) emitowanych przez eventy scenerii, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1

--- Koniec kodu ---
oprocz wpisow w pliku .ini glosnosc mozna modyfikowac tez na biezaco za posrednictwem suwakow w sekcji Settings panelu F12

* pominiecie przez sklad prowadzony przez uzytkownika semafora lub przystanku o co najmniej 250 m (lub 100 poza koniec skladu) powoduje zignorowanie wskaznika przez okienko pomocnika oraz usuniecie go z tabelki skanowania

* w katalogu data/ umiescic mozna opcjonalny plik sound_overrides.txt zawierajacy konfiguracje dla niektorych dzwiekow domyslnych (w postaci klucz: definicja ). Na ten moment obslugiwany jest jedynie wpis weather.rainsound: definiujacy parametry dzwieku opadow deszczu

* dzwiek weather.rainsound: definiujacy dzwiek opadow deszczu moze byc dzwiekiem skladanym, ktorego parametrem jest aktualny poziom opadow w przedziale 0-100

--- Koniec cytatu ---

tmj:
Zmiany w stosunku do exe z paczki 20.09:

--- Cytuj ---* dzwiek rainsound: definiowany w pliku .mmd moze byc dzwiekiem skladanym, z wyborem probki uzaleznionym od aktualnej intensywnosci opadow (w przedziale 0-100)

* lokacja dzwieku okreslana parametrem placement: obsluguje dodatkowa wartosc custom

* parametry tlumienia dzwiekow moga byc modyfikowane na poziomie typu pojazdu, wpisem w pliku mmd w postaci:
(wpis pokazuje wartosci domyslne)

--- Kod: ---soundproofing:
 // listener: rear cab, engine, front cab, window, attached camera, free camera
 1.00 0.20 1.00 0.65 0.20 0.20 // internal
 0.20 1.00 0.20 0.65 0.65 0.65 // engine
 0.20 0.20 0.20 0.65 0.65 1.00 // external
 0.01 0.01 0.01 0.20 0.20 1.00 // external ambient
 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 // custom

--- Koniec kodu ---
-- rzedy definiuja wartosci tlumienia dzwieku umieszczonego w lokacji: internal, engine, external, external o ujemnym zasiegu, custom.
-- kolumny definiuja wartosci tlumienia dla sluchacza zlokalizowanego w: tylnej kabinie, przedziale silnikowym, przedniej kabinie, wychylonego przez okno, kamery przyczepionej do pojazdu, kamery luzem
-- wartosci tlumienia podawane sa jako modyfikator glosnosci w zakresie 0-1 gdzie 1 to brak zmiany glosnosci, a 0 to pelne wyciszenie dzwieku. Podanie wartosci -1 oznacza ze dla danej kombinacji powinna zostac uzyta wartosc domyslna.

* wirtualny mechanik powinien ogarniac rowniez laczenie pojazdow ze sprzegiem automatycznym

* logowanie eventow PutValues i CopyValues obejmuje rowniez informacje ktore komorki i pojazdy otrzymaly dana informacje, oraz stan komorek po wykonaniu operacji

* sekcja Gfx Renderer panelu F12 potencjalnie informuje rowniez o zalaczeniu synchronizacji odswiezania

* sekcja zasilania panelu F12 pokazuje rowniez aktualne natezenia pradow

* korzystanie z tempomatu nie powinno powstrzymywac ai przed podlaczaniem sie do skladow

* oprocz dotychczasowego trybu pelnoekranowego dostepny jest rowniez tryb "pelnoekranowego okna", aktywowany wpisem fullscreenwindowed yes w pliku eu07 ini. Tryb ten uzywa aktualnej rozdzielczosci pulpitu (wpisy width i height sa ignorowane)

* w sekcji Cntrl pliku .fiz wpisem EIMCtrlEmergency zdefiniowac mozna mozliwosc aktywacji hamowania naglego glownym nastawnikiem

* w sekcji Doors pliku .fiz wpisem MirrorVelClose zdefiniowac mozna predkosc pojazdu przy ktorej zamykane sa lusterka

* wprowadzona obsluga indeksowania geometrii. Indeksowanie przeprowadzane jest automatycznie dla "starych" plikow .t3d lub tez moze byc podane w pliku t3d otwarcie, w postaci:

--- Kod: ---NumIndices: ilosc_indeksow
 indeks1 indeks2 indeks3 // etc
NumVerts: ilosc_wierzcholkow
 Px Py Pz Nx Ny Nz Ux Uy Tx Ty Tz Tw // pozycja, wektor normalny, koordynaty UV, tangent
 Px Py Pz Nx Ny Nz Ux Uy Tx Ty Tz Tw // etc

--- Koniec kodu ---
Zindeksowane siatki zapisywane sa w pliku e3d w skompresowanym formacie VNT1

* kompresja geometrii przy zapisie generowanych plikow .e3d jest opcjonalna i aktywowana przez dodanie wartosci +8 do parametru convertmodels

* przy zalaczeniu AI kombinacja shift-Q pojazd pozostaje w dotychczasowym trybie

* dzwiek brakesound: rozdzielony zostal na dwa komponenty. Skladnik zdefiniowany w sekcji internaldata: pliku .mmd odtwarzany jest w kabinie pojazdu, natomiast skladnik zdefiniowany w sekcji sounds: odtwarzany jest dla obserwatora zewnetrznego

* zachmurzenie nieba ma 4 stopnie zamiast dotychczasowych 2, clear: (0-10% chmur) scattered: (10-50%) broken: (50-90%) i overcast: (90-100%)

* wpis ai.trainman w eu07.ini kontroluje dzialanie wirtualnego zapinacza skladow

* predkosc zwalniania obrotow silnika spal-ele kontrolowana jest wpisem RPMDecRate w sekcji Engine pliku .fiz -- wartosc domyslna 2.0 oznacza ze spadek obrotow jest dwukrotnie szybszy niz ich wzrost

* naprawa pojazdu przyciskiem z panelu F12 obejmuje tez polamane pantografy

* dodany przelacznik sztucznego oswietlenia i suwak kontrolujacy predkosc symulacji w sekcji Scenario panelu F12 (widoczne tylko przy aktywnym trybie Debug)

* lista urzadzen sekcji Vehicle panelu F12 obejmuje tez stan odluzniacza

* stan cisnienia w zbiorniku sterujacym pojazdow dostepna jest dla skryptow pythona, pod kluczem eimp_pn_X_cp

* wpis pyscreenupdatetime: w pliku mmd definiujacy czestotliwosc odswiezania ekranow w danym pojezdzie, w milisekundach

* dodana obsluga alternatywnego dzwieku compressoridle: dla sprezarki pracujacej z zalaczonym bezpiecznikiem cisnieniowym

* dodana obsluga dzwieku tractionacmotor: dla falownikow ulokowanych na wozkach pojazdu

* dodany system podpowiedzi obslugi pojazdu, dostepny w oknie F3, w sekcji "Podpowiedzi". Wyswietlane sa tam czynnosci jakie w danej sytuacji wykonalaby prowadzaca pojazd AI

* dodana obsluga wiecej niz jednego falownika w pojezdzie; ilosc okreslana jest wpisem InvNo w sekcji Engine

* dodatkowe parametry hamulca sprezynowego, wpisy SpringBrakeCutsOffDrive oraz SpringBrakeDriveEmergencyVel w sekcji Cntrl

* dodany tryb PNEP pracy hamulcow

* dodatkowe parametry dla skryptow pythona: emergency_brake, door_step, eimp_cX_invno, compressors_no, compressors_X_allow, compressors_X_work, compressors_X_car_no

* dodatkowe parametry wylacznika cisnieniowego sprezarki dla obsadzonej kabiny B, MinCP_B oraz MaxCP_B w sekcji Brake

* pozycje dzwigni hamulcow dostepna sa dla skryptow pythona pod kluczami brakectrl_pos oraz localbrake_pos

* dodany przelacznik ReleaseParkingBySpringBrakeWhenDoorIsOpen w sekcji Cntrl

* rozklad jazdy moze zawierac pole Kategoria dostepne dla skryptow pythona pod kluczem traincategory

* dodatkowe parametry wentylatorow motorow trakcyjnych, MotorBlowersSustainTime oraz MotorBlowersStartVelocity w sekcji Engine

* dodana obsluga dzwieku zwalniacza definiowanego wpisem retarder: w sekcji internaldata:

* dodana informacja o stanie pantografow w sekcji Vehicle panelu F12

* zawartosc listy zdarzen na panelu F12 moze byc filtrowana na podstawie wpisanego w pole wyszukiwania tekstu

* dzwieki rozpiecia sprzegow aktywowane sa tylko dla faktycznie rozpietych elementow

* wpis destinationsignbackground: zastapiony zostal parametrem background: we wpisie pydestinationsign: (wersja pierwotna jest obslugiwana nadal w ramach zgodnosci wstecznej)

* skrypty pythona maja dostep do dodatkowych kluczy, radio: (stan zalaczenia radia) oraz odometer: (miernik przejechanej odleglosci)

* stopien wyciszenia dzwieku przy zalaczonej pauzie moze byc konfigurowany wpisem w .ini sound.volume.paused X gdzie X jest wartoscia w przedziale 0-1

* zmodyfikowane kalkulacje kolory nieba i mgly

* wpis pyscreen: otrzymal nowa skladnie

--- Kod: ---pyscreen: { skrypt target: X parameters: Y }

--- Koniec kodu ---
gdzie X to submodel ktory otrzymuje teksture ekranu, zas Y to opcjonalna lista parametrow, taka sama jak dla wpisow pydestinationsign:

* dodana obsluga impulsowego guzika wysuwania stopnia, oraz submodelu _on wyswietlanego gdy wysuwanie stopnia jest zalaczone

* dodana obsluga impulsowego guzika tempomatu oraz guzika wylaczenia tempomatu, tempomatoff_sw: (w przypadku braku wpisu guzika wylaczenia impulsowy guzik glowny przelacza stan tempomatu przy kolejnych wcisnieciach)

* dodana mozliwosc konfiguracji wybieraka pantografow, wpisem w sekcji Switches pliku fiz. Wpis ma postac

--- Kod: ---PantographPresets=X

--- Koniec kodu ---
gdzie X to zestaw pozycji wybieraka rozdzielonych znakiem | a poszczegolne pozycje to sumy bitowe dla pantografu nad dana kabina (1) oraz nad kabina przeciwna (2). Domyslna postac wpisu to 0|1|3|2

* dodane urzadzenie kabinowe pantvalves_sw: czyli impulsowy aktywator wybranej konfiguracji pantografow. W przypadku braku wpisu tego urzadzenia wybrana konfiguracja wdrazana jest tak jak do tej pory automatycznie przy zmianie polozenia wybieraka konfiguracji

* opcjonalna nazwa pociagu podana w rozkladzie dostepna jest dla skryptow pythona pod kluczem trainname

* wpis DoorOpenDelay=X w sekcji Doors: pliku .fiz pozwala na opoznienie otwarcia drzwi o X sekund

* wpis DoorOpenWithPermit=X w sekcji Doors: pliku .fiz pozwala na otwarcie drzwi skladu poprzez przytrzymanie impulsowego przycisku zezwolenia przez X sekund

* wpis doorpermit: w sekcji sounds: pliku .mmd przypisuje do drzwi dzwiek emitowany po otrzymaniu zezwolenia na otwarcie

* dodana lampka i-doorpermit_any: aktywujaca sie gdy udzielone zostalo pozwolenie na otwarcie drzwi po dowolnej stronie

* dodany dzwiek battery: definiowany w sekcji sounds: pliku .mmd odtwarzany gdy zalaczone sa akumulatory pojazdu

* sygnal zalaczenie ogrzewania przekazywany jest kablem sterujacym

* odczytywanie komend z komorki pamieci w trybie manewrowym dziala w odleglosci do 250m jesli pojazd prowadzony jest przez czlowieka. Odczyt dostepny jest tylko dla pojazdu polozonego najblizej danej komorki

* definicja dzwieku moze zawierac opcjonalny parametr

--- Kod: ---soundproofing: [ A B C D E F ]
// listener: rear cab (A), engine (B), front cab (C), window (D), attached camera (E), free camera (F)

--- Koniec kodu ---
okreslajacy ze dla tego dzwieku maja byc zastosowane indywidualne parametry tlumienia, definiowane na tej samej zasadzie co w ogolnym wpisie soundproofing: pliku .mmd

* definicja urzadzenia kabinowego moze zawierac opcjonalny parametr soundproofing: identyczny jak w przypadku indywidualnego dzwieku. Podane w takim wpisie wartosci zastosowane beda dla wszystkich dzwiekow przypisanych do danego urzadzenia, z wyjatkiem dzwiekow z wlasnym wpisem soundproofing:

* wpis announcements: w pliku .mmd dopuszcza opcjonalny parametr soundproofing: identyczny jak w przypadku indywidualnego dzwieku. Podane w takim wpisie wartosci zastosowane beda dla wszystkich dzwiekow komunikatow, z wyjatkiem dzwiekow z wlasnym wpisem soundproofing:

* w przypadku wykrycia za plecami sygnalu Ms2 w trybie manewrowym AI reaguje na niego od razu rowniez gdy porusza sie w kierunku semafora z sygnalem stoj, zamiast tak jak do tej pory dopiero po dociagnieciu do blokujacego jej ruch semafora

* pulpitom podlaczonym przez modul uart udostepniony zostal stan cisnienia pantografow, jako 16-bitowa wartosc w bajtach 34+35  Uwaga: zmiana ta wiaze sie ze zmiana skladni wpisu uarttune ktory ma teraz postac nastepujaca

--- Kod: ---uarttune
 mainbrakemin mainbrakemax
 localbrakemin localbrakemax
 tankmax tankuart
 pipemax pipeuart
 brakemax brakeuart
 pantographmax pantographuart // 2 nowe parametry
 hvmax hvuart
 currentmax currentuart
 lvmax lvuart

--- Koniec kodu ---


--- Koniec cytatu ---

tmj:
Zmiany w stosunku do exe z paczki 21.04:


--- Cytuj ---* dodana mozliwosc zdefiniowania dzwiekow aktywacji i luzowania hamulca sprezynowego, wpisami springbrake: oraz springbrakeoff: w sekcji sounds: pliku mmd

* parametrem gfx.drawrange.factor.max w pliku ini zmodyfikowac mozna wartosc maksymalnego mnoznika zasiegu malowania scenerii. Przyjmowana wartosc parametru to liczba w przedziale 1.0-3.0

* aktywacja sygnalu SHP nastepuje w momencie kontaktu rezonatora z czujnikiem, zamiast jak do tej pory w momencie wjazdu na tor spiety z rezonatorem

* polozenie czujnika SHP w pojezdzie moze byc zdefiniowane wpisem MagnetLocation=X w sekcji Security pliku fiz, gdzie X jest odlegloscia miedzy czolem pojazdu a czujnikiem, w metrach. Domyslnie czujnik umieszczony jest w polowie dlugosci pojazdu.

* logika ai zostala wzbogacona o umiejetnosc hamowania kontrolnego, przeprowadzanego w trybie jazdy rozkladowej

* ai powinna czesciej korzystac z mozliwosci wysokiego rozruchu

* lista parametrow pojazdu we wpisie trainset moze zawierac modyfikator Lx gdzie x to liczba zastepujaca domyslna wartosc MaxLoad pojazdu.

* prad dla silnika zasilanego z akumulatora pobierany jest z rzeczonego akumulatora zamiast wirtualnej sieci

* przy uruchamianiu pojazdu ai uwzglednia obecnosc przetwornicy i/lub sprezarki

* dodany wpis MainStart w sekcji Cntrl. pliku fiz, okreslajacy metode zamkniecia wylacznika szybkiego

* dodatkowe wartosci eventu whois:

--- Kod: ---40+1 = kolejna stacja w rozkladzie jazdy skladu do ktorego nalezy pojazd, ktory wyzwolil event
40+4 = identyfikator czy na rzeczonej kolejnej stacji ma miejsce postoj

--- Koniec kodu ---

* plik .mat zawierac moze wpis shadow_rank: X gdzie X jest wartoscia w zakresie 1-3 okreslajaca "wage" cieni rzucanych przez obiekt pokryty danym materialem. Cienie z waga wyzsza niz wartosc zdefiniowana wpisem gfx.shadow.rank.cutoff X w pliku eu07.ini beda pomijane przy rysowaniu

* w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.shadow.angle.min X okreslajacy dopuszczalna dlugosc malowanych cieni. X moze przyjac wartosci w zakresie 0.2-1.0, gdzie 0.2 oznacza brak skracania dlugosci cieni, zas 1.0 powoduje najwieksze ograniczenie dlugosci

* z poziomu skryptow pythona dostepny jest klucz train_stationstart podajacy numer stacji wyswietlanej w danym momencie jako pierwsza w rozkladzie pojazdu


--- Koniec cytatu ---

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod