Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 SP47

<< < (9/10) > >>

Jaco:
@EU40: bardzo mocno upraszczasz temat historii SP47. Celowo przytoczyłem fragmenty nie artykułu, ale całej książki, aby szczególnie młodzi hobbyści i nie tylko dowiedzieli się coś konkretnego i stabilnego o tych maszynach, bo plotki o SP47 słyszę już ponad 20 lat. Owszem 001 i 002 miały mankamenty, ale to też przytoczyłem. BTW, produkcję SU46 także zablokowano w 1977, ale w żadnym moim zdaniu nie napisałem, że losy SU46 i SP47 uwarunkowane były od dostaw ST44, które przecież i tak były potrzebne do ruchu towarowego, a nie pasażerskiego. Plotki o zmowie w tym temacie są mi znane od lat... Póki co trzymam się wersji opublikowanej w przytoczonej książce.

W temacie SP47-001: po raz pierwszy widziałem ją w lipcu 1991, kiedy byłem w HCP jako 17 latek ;) Wtedy rzeczywiście była w proszku. Później widziałem ją w sierpniu 1994 jak "paradowała" po poznańskim dworcu w pełnym swoim blasku - pewnie były to ostateczne odbiory tej lokomotywy. Wyglądała i brzmiała cudnie! Potem znów SP47-001 pojawiła się w czerwcu 1995 na "150 - leciu kolei na ziemiach polskich", gdzie była eksponowana "na zimno" na dworcu Warszawa Główna z wieloma innymi lokami m.in. ze szczeciniecką SU45-117 i poznańską SU46-043 (SU46-043 bardzo długo oczekiwała wcześniej na naprawę w ZNTK Poznań jako maszyna z MD Białystok). 

Z dźwiękami od SU46 może lepiej się wstrzymać, bo to będzie spalony temat, jak w SP47 zagra mocny, ale jednak 12 - cylindrowy motor...

EU40:
Faktycznie masz rację z tym gagarinem. Zapędziłem się. Przepraszam.
No to polujemy na nagrania silnika!

Jaco:
@EU40: przecież tylko dyskutujemy:) W domyśle chciałbym, aby SP47 pojawiła się w MaSzynie, ale jak wiemy z powyższych postów dźwięki to nie wszystko.

kacp3r:
SP47 niestety została ostatetcznie pokonana przez swój silnik a dokładnie błędy popełnione już na etapie jego projektowania.

Co do modelu SP47, to kiedyś pisałem o tym z Kacu i same wydłużenie modelu nie wystarczy. Aby model w pełni oddawał realizm to w kwestii podwozia zacytuję osobę, która ogarniała temat: "Co do podwozia to większy bak paliwa, inczej ułożone baterie i zbiornik powietrza dany poprzecznie - co eliminuje sprzęg międzywózkowy." Z fizyki brakowało jeszcze (o ile dobrze pamiętam) charakterystyki silników trakcyjnych - w internecie nie znalazłem a szukałem bardzo długo.

MichałŁ:
Ale sytuacja jest ciekawa. Nasi mieli gotowy silnik C22 ale ktoś stwierdził ze trzeba kupić licencję na niedopracowany silnik FIAT'a.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod