150/151: w nastawniku masz pozycje jazdy oraz hamowanie elektrodynamicznego (++ + N - 0 B- B0 B+). W nawrotniku masz oprócz standardowego przód/neutral/tył masz jeszcze jedną pozycję do przodu, która zatrzymuje pozycje nastawnika na I lub II układzie na pozycji bezoporowej. Nastawnik obsługuje się wychylając do do przodu (dodanie pozycji - +) lub do tyłu (odjęcie pozycji - -). Trzymając go na pozycji ++ pozycje szybciej przeskakuja, a w zależności od danego prądu przeskakuje na bezoporową natychmiastowo. Podobnie przestawienie go na 0 powoduje zjazd na 0, z tym ze w zależności od pradu, jeśli mniejszy, to schodzi od razu na zero, jeśli prąd jest większy, to stopniowo leci do zera. Pozycja N utrzymuje na danej pozycji. Pozycje B- B0 B+ dotyczą hamowanie elektrodynamicznego, gdzie B- zmniejsza hamowanie elektrodynamiczne, B+ zwiększa hamowanie ED, a B0 utrzymuje.
Ogólnie w zalezności od potrzeby przy rozruchu, daje się pojedyńczo na pozycje + tak zeby sobie pojedyńczo dodawać pozycje, w zaleznosci od tego co potrzeba zmniejsza się lub zwiększa. Dodatkowo przy rozruchu można, mając jakiś prąd rozruchowy, nacisnąć przycisk, który spowoduje automatyczny rozruch z danym prądem, w momencie w którym został nasiśnięty.
Nawrotnik, przestawiony tylko do przodu spowoduje ze robiąc rozruch przejdzie się z I na II układ, dopiero przestawienie go na pozycję 'bardziej' do przodu spowoduje to ze będzie można dalej bocznikować na I lub II układzie (dodanie lub odjęcie z nastawnika).
163/363: Nastawnikiem przy jeżdzie manualnej ustawia się siłe rozruchu. Nastawnik ma pozycje << < 0 > >> gdzie 0 to urzymanie danej siły, a < lub > to odjęcie lub dodanie siły, a << i >> to odjęcie lub dodanie siły ale szybsze, tak że mozna osiągnąć szybciej daną siłę.
Przy rozruchu automatyczym zadaje się siłę (pokrętło 12 pozycyjne), sam rozruch z przełącznika 4 pozycjnego (postój, wybieg, jazda, rozruch) gdzie postój powoduje wzrost ciśnienia w cylindrze na postoju i zatrzymywanie pojazdu, wybieg, czyli siła napędowa na zero, odpowiednik dania na zero nastawnika np. EU07, jazda to chyba nie trzeba tłumaczyć, a rozruch trzyma się kilka sekund przy samym ruszaniu, a następnie się go przestawia na jazdę. Prędkość jazdy zadajemy na klawiaturze. Żeby zmniejszyć prędkość wtedy, można dać niższą na klawiaturze, lokomotywa sobie dohamuje, to samo jak się podwyższy, to przyśpieszy. Robiac to od postoju, zadaje się siłę, prędkość, przestawia na rozruch, po chwili na jazdę, lokomotywa sama sie rozpędza, utrzymuje prędkość.
Jak to wygląda w praktyce? Tutaj można zobaczyć:
https://www.youtube.com/user/lookfromlok/videos