Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 robienie wlasnej tekstury

(1/2) > >>

KAINE:
Mam pytanko w 3ds max-ie jesli chcemy zrobic swoj wlasny material (texture)co trzeba zrobic jesli mam jakis obrazek w jpg a w 3ds max-ie textury i materialy maja rozszezenie .mat czy ktos moze mi pomoc ?

Grand:
Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale chyba pytasz jak sie dodaje texture z pliku *.*jpg.
A wiec :
1 stukasz litere M
2 nizej wybierasz menu MAPS
3 nastepnie DIFFUSE COLOR
4 dalej BITMAP
5 dajesz sciezke
6 nakladasz :)

I to tyle.

Piotrek:
Jeśli ten model z 3ds max'a na być do MaSzyny to tekstura musi być zapisana w formacie *.bmp lub *.tga i mieć wymiary, które są potęgą liczby 2 np. 512x512, 128x256, 64x256 itp...

KAINE:
Dziekuje bardzo :)
Kozystajac z tego posta bede dalej zadawal pytanka :)
1. Kiedys bylem uzytkownikiem programu TSM do robienia obiektow Train Simulator czy mozna przeniesc model z tego programu do 3ds maxa ?
2. W programie wyzej wymienionym bylo cos takiego jak linijka gdzie mozna bylo mierzyc dane linie i krawedzie bokow czy w 3ds maxie jest cos takiego ? Wiem ze kazda wigura ma swoje parametry podane w mm, cm itd ale linijka zawsze sie przyda .
3. Czy tworzac szescian mozna nadac teksture tylko na jeden bok ?
Pozdrawiam serdecznie

Grand:
2. Patrz w narzedziach typu helpers.
3. Tak mozna. Robisz texture typu multisubobiect, nadajesz numer danemu polygonowi, i to tyle.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod