Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Radiotelefon w exe

<< < (2/4) > >>

SKP:
Radio mogłoby być obsługiwane zawsze z klawiszem ctrl, dzięki temu też RS mógłby być pod ctrl + tylda (choć tylda to tylko przykład), nic przypadkowo się nie wciśnie i raczej nie będzie konfliktu z innymi funkcjami (chyba, że ja o jakichś nie wiem, a to jest całkiem prawdopodobne...).

Kiedy to planowałem, nie sądziłem, że jest możliwa obsługa w EXE i sądziłem, że wszystko będzie na eventach, więc to scenarzysta by je sobie "programował". Dlatego nie zastanawiałem się nawet nad innymi, ale widzę to tak:
1. Kontrola - wciśnięcie powoduje zawsze odtworzenie pliku dźwiękowego, którego treścią byłyby słowa maszynisty, które wypowiada przy kontroli łączności (nie wiem, co się wtedy mówi, ale pewnie ktoś wie - "Kanał X. Kontrola łączności po zmianie kanału"?). Natomiast tylko, jeśli kanał bieżący byłby zgodny z zadanym, odtworzyłoby się po tym nagraniu kolejne, w którym byłaby odpowiedź "Słychać dobrze" lub coś podobnego. W przeciwnym wypadku powinna być cisza lub - jeśli maszynista w swojej kwestii wypowiada numer kanału - jakaś informacja od "dyżurnego", że to inny kanał. Trzeba by było zapytać prawdziwych maszynistów/dyżurnych, co się w takiej sytuacji mówi, ale schemat byłby własnie taki, jak zaprezentowałem.
2. Zgłaszanie się - teraz na szybko przeanalizowałem, co mogłoby to oznaczać w EXE i jedyne co mi przychodzi do głowy, to wyzwolenie eventu o nazwie charakterystycznej dla szlaku oraz kierunku (np. stacjaA-stacjaB), o ile taki event został zdefiniowany przez scenarzystę. W zależności od osoby piszącej misję, mógłby to być albo zwykły wjazd, albo np. taki wjazd "inteligentny", sterowany przez eventowego VD, a taki chyba jest na Quarku i z tego co kojarzę (za niewiedzę proszę nie bić ;) ) robisz coś podobnego na Drawinowie. Nazwę zdarzenia wyzwalanego przez wciśnięcie tego klawisza można dostosować własnie do tego VD. Dzięki temu na każdym szlaku podczas jazdy wciśnięcie tego klawisza wyzwoli inne zdarzenie - a symek wszak na podstawie W4 i W5 wie, gdzie jesteśmy i w jakim kierunku jedziemy. W razie przedpotopowego scenariusza wciśnięcie zostanie zignorowane.
3. Tego kompletnie jeszcze nie przemyślałem, może nam to na razie nie będzie w ogóle potrzebne - to był stary pomysł. A gdyby komunikacja radiowa osiągnęła sukces, to może się okaże, że są potrzebne jakieś nowe funkcje, więc podepniemy je pod ten przycisk.

Rozwiązanie to jest też o tyle dobre, że doskonale wiemy, jaki kanał włączyliśmy, nawet jeśli nie widzimy dokładnie ustawienia na radiotelefonie (Radmor), a gdyby któryś scenarzysta chciał to wykorzystać, to miałby gotowe rozwiązania - gotowe nazwy eventów. Zgłaszanie się byłoby ujednolicone, no i byłaby to jakaś nowość i powiew świeżości. Przy tym dostosowanie kilku scenariuszy do takiego sterowania nie musiałoby być bardzo kłopotliwe, żeby zaprezentować, jakie to daje możliwości. No i backspace do zgłaszania się chyba jest dość odpowiedni - wyróżnia się na tle innych klawiszy.

Stele:
1. Z tego co czytałem dyżurny ma nasłuch tylko na swoim. W połączeniu powinien padać nr pociągu, więc automat odpada. Zresztą gdzie tu roleplay jak niekiedy mamy dedykowanych aktorów głosowych na każde stanowisko? ;) Raczej na eventach, tylko eventlaucher raczej znaków specjalnych nie łapie.
2. Szlak na podstawie W5 i kluczowanie plików. Hmm ...wykonalne acz masa roboty.
Koncepcja wsadzania tego w exe jakoś mi nie podchodzi. Zwłaszcza, że całe radiotelefony są skryptowane u nas. Zobaczymy co z tego wyjdzie i pomyślimy potem.
Czym jest eventowy VD?

Jak chcesz coś porobić w temacie to poproszę o wpisanie eventu we wskaźnik i przypisanie ich na sceneriach. Na pewno l61 (ale tu Ra dłubie) i Zwierzyniec wchodzą w grę. Gdzie jeszcze mamy W28? Gdzieś zmiana kanału wynika z rozkładu a nie ma wskaźników?

SKP:
Chętnie, gdybym tylko jeszcze miał 15.04, o Patchu nie wspominając ;) Ale może w najbliższym czasie ten stan zmienię. Gdyby bezsensowna aktualizacja do W10 nie zeżarła mi całego transferu, to może już bym to zrobił, ale to tak btw...

Dyżurny ma nasłuch tylko na swoim, ale w takim przypadku odezwałby się dyżurny poprzedniej stacji. Choć dużo łatwiej byłoby uznać, że jest tak daleko od poprzedniej stacji, że nikt go nie słyszy - byłaby w takim przypadku cisza. A co do numeru - nie wiem, co mówią o tym przepisy, ale w dotychczasowych MaSzynowych nagraniach nie słyszałem nigdy numeru (właściwie, to nie wiem, co oni tam mówią). Wydaje mi się, że brak numeru przy takiej kontroli jest tak samo nierealistycznym elementem jak brak bujania się fotelu, na którym siedzimy podczas "symulatorowania" ;) Wiem, że argument "bo tak było" jest słabo przekonujący, ale wydaje mi się, że to jest element, którego i tak nikt nie urealni nigdy (normalne jest, że scenarzyści wykorzystują dostępne nagrania, bo tworzenie nowych jest czasochłonne), bo co by się nie działo, wciąż będzie wykorzystywana wersja "zunifikowana".

Na L053 jest chyba zmiana kanału - za Dębicą Os. Albo to było coś innego z radiem...

"Eventowy VD" mówię na te tony eventów generowane/pisane dla każdej stacji, które umożliwiają zasymulowanie VD (Virtual Dispatchera), żeby ruch mógł się odbywać automatycznie. Co prawda ostatnio się zajmowałem tą kwestią z 3 lata temu (zacząłem wtedy pisać generator takich wpisów, ale go nie dokończyłem...), ale mam nadzieję, że niczego bardzo nie przekręciłem / nie uroiłem sobie ;)

Stele:
A to tylko na Quarku takie bajery. Ja bym szedł w stronę Odysei bardziej, bo pełna automatyka jest nudna. ;)
Robić czegoś sprzecznie z przepisami "bo tak było" nie będę. Odjazdy też kiedyś były bez numeru/z jednym numerem a teraz mamy dedyki. Jak ogarniesz paczkę, zobacz sobie scenariusz manewrowy Mareczka na l053. Toż to roleplay dzięki dubbingowi. W scenariuszu można dać głoszenie się na eventach dla wszystkich pociągów. Tylko lansowałbym tu eventlauncher i nic ponadto. Trzeba pomyśleć nad sposobem odpowiedzi exe czy dźwięk dotarł do gracza (czy w momencie odtwarzania miał dobry kanał) tak jak mamy z odczytem komendy przez ai czy zakończeniem animacji wyzwalającym event. Wtedy komunikaty krytyczne, czy eventlaunchery z kontrolą mogłyby być w pętli by wywołać się/nie być blokowane do czasu odtworzenia przez gracza.

SKP:
I tak do tej pory zawsze robiłem to na eventlauncherach. Tylko musiałem używać klawisza W, choć teoretycznie można było wprowadzić kod dowolnego klawisza - ale to było tak dawno temu, że teraz nie mam pewności, czy nie popełniałem przy tym żadnego błędu. Pomijając kwestię wpięcia tego do EXE - na tym nigdy mi nie zależało - warto pomyśleć, czy przynajmniej nie wpiąć tam tego sposobu sterowania kanałami, który zaproponowałem. Oczywiście też nie mam pewności, czy to najlepsze rozwiązanie, ale na pewno jakieś rozwiązanie to jest i kilka problemów rozwiązuje, zbyt kłopotliwe też nie jest chyba.

I taka techniczna sprawa - kilka lat temu (nie wiem jak teraz) - był taki problem przy zmianie kanału, że te klawisze były cholernie czułe. Przydałoby się, żeby miały dokładnie taką czułość, jaką ma eventlauncher. Choć całkiem możliwe, że ktoś to już poprawił. Jeśli nie, to o to proszę, bo ta szalona czułość była uciążliwa.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod