Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Pomoc zaimplementowana w MaSzynie

(1/3) > >>

cody3223:
Cześć, wiem, że deweloperzy MaSzyny mają dużo zajęć, ale dobrze by było gdyby w MaSzynie była zaimplementowana coś pomiędzy samouczkiem a pomocą, po prostu przy prawej krawędzi ekranu mały pytajnik, a po kliknięciu wysunięcie się obrazka (najlepiej gdyby to było menu horyzontalne obrócone o 90*) z zakładkami takimi jak "uruchomienie" "hamowanie" "semafory" "rozjazdy i wskaźniki" oraz obok pole np. imitujące zeszyt/kartkę papieru z informacjami takimi jak wskazania semaforów.
Na pewno pomogło by to dla początkujących, i gdy zapomnimy co oznacza dany wskaźnik (nie, sterowanie w dokumentacji na stronie MaSzyny ani na forum nie jest dobrą opcją - trzeba szukać, a początkujące osoby się zniechęcą, poza tym ciężko a już szczególnie na fullscreen'ie przełączać się pomiędzy przeglądarką a symulatorem), wiem, ponieważ moje pierwsze spotkanie z MaSzyną mnie zniechęciło, dopiero niedawno gdy zainteresowałem się koleją wiem co i jak, oraz nie byłoby to jakoś strasznie skomplikowane (kilka plików png/gif).
Aby nie było, że tylko rzucam "zróbcie to", to mógłbym wykonać grafiki jeżeli któryś z deweloperów mógłby to zaimplementować.

Stele:
W exe Q masz opcję wyświetlenia klawiszologii pojazdu. Możesz mu pomóc i przygotować pliki dla różnego taboru. Może podłapie rozszerzenie tego o skrócony wyciąg sygnalizacji.
Przepisy i opisy sterowania masz lokalnie w paczce. Niczego nie trzeba szukać. Symulator bez problemu przeskakuje między oknami w trybie pełnoekranowym.

cody3223:

--- Cytat: Stele w 27 Marca 2016, 22:00:23 ---W exe Q masz opcję wyświetlenia klawiszologii pojazdu. Możesz mu pomóc i przygotować pliki dla różnego taboru. Może podłapie rozszerzenie tego o skrócony wyciąg sygnalizacji.
Przepisy i opisy sterowania masz lokalnie w paczce. Niczego nie trzeba szukać. Symulator bez problemu przeskakuje między oknami w trybie pełnoekranowym.

--- Koniec cytatu ---
Trzy "ale":
1. Exe od Q nie jest główną częścią maszyny i nawet ja dowiedziałem się o tej wersji niedawno.
2. Klawisz "windows" nie zawsze działa, oraz często po zminimalizowaniu i powrotem do maszyny pojawia się irytujący problem na F4 z ruchem w jakąś stronę (swoją drogą muszę poszukać o co chodzi lub zgłosić, może wynika to z pauzy oraz wciśnięcia jakiejś strzałki)
3. Chyba żartujesz, że komuś chce się przeczytać Ie-1 i pochodne, a nawet jak ktoś już przeczyta to a) Instrukcja jest pisana "bardzo formalnie" i czasami trudna do zrozumienia b) trzeba szukać danej informacji w pliku który ma 208 stron.
To brzmi źle. Ktoś mnie może źle zrozumieć, po prostu MaSzyna odcina sobie graczy chcących grać a niekoniecznie związanych z koleją
Zapytam się o tą sprawę Q, ale naprawdę przydało by się takie coś w MaSzynie, moim zdaniem znacząco zwiększyło by to łatwość obsługi, oraz dzięki temu mniej użytkowników by się zniechęciło.

queuedEU:
No w koncu ktos chetny do rozpisania sposobu uruchomienia 303e, 4e, 201e i 6d. To ja czekam na szczegolowy opis i klawiszologie w oddzielnych plikach. Moga byc nawet opisane elementy uruchamiania, ktore nie sa obslugiwane w symulatorze - to sie da innym kolorem.

ST44-003:

--- Cytat: cody3223 w 27 Marca 2016, 22:09:37 ---Chyba żartujesz, że komuś chce się przeczytać Ie-1 i pochodne, a nawet jak ktoś już przeczyta to a) Instrukcja jest pisana "bardzo formalnie" i czasami trudna do zrozumienia b) trzeba szukać danej informacji w pliku który ma 208 stron.

--- Koniec cytatu ---

Chyba na tym właśnie polega idea symulatora? Że zasiadając do niego człowiek ma jakieś teoretyczne podstawy wiedzy o sposobie interpretacji sygnałów, zachowaniu i prowadzeniu pociągu?
Chyba żartujesz, że ktoś budujący scenerie lub pisząc misje pisze sobie od tak i puszcza pociąg byle jak?
Już widzę Twoje przyszłe zaangażowanie w rozwój symulatora z takim podejściem do idei istnienia i znajomości przepisów.


--- Cytat: queuedEU w 27 Marca 2016, 22:13:03 ---No w koncu ktos chetny do rozpisania sposobu uruchomienia 303e, 4e, 201e i 6d.

--- Koniec cytatu ---

Akurat z tym to podstawa jest niemalże taka sama a wszystko zaczyna się od baterii ;) Problem robi się gdy mamy różne sytuacje związane z utrzymaniem taboru i jego części składowych :P Chyba że, będzie Ci się chciało zaimplementować rolkę od taśmy jako jeden ze sposobów podparcia styków ciśnieniowego od WS`a? Przecież to najważniejsza część przy uruchamianiu lokomotywy! Jak można o niej zapomnieć?
No i chyba żartujesz, że ktoś w ogóle czyta instrukcje uruchomienia lokomotywy? Przecież wystarczy "szift plus o, em, iks i ce" ;)

<kto nie rozumie ironii, jego problem> ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod