Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 1053_Całkowo-tlk-uzupełnienie roślinności.

<< < (2/3) > >>

Krzysiek626:
Pewnie napiszę herezję. Najlepiej to ściągnąć sobie 3dsmaxa w wersji trial. Poćwiczyć i wstawiać za jego pomocą. Po pierwsze, widać pozostałe obiekty, co niweluje możliwość konfliktu lokalizacji. Po drugie, umożliwia wstawianie w osi xyz, co ma znaczenie szczególnie dla wysokości wstawianych obiektów w stosunku do obiektów obok leżących. Po trzecie, przybliża nam 3dsmaxa, stosunkowo łatwą zabawą. Ja wstawiałem latarnie w Quarku przy pomocy 3dsa. Natomiast, jeśli na słowo notatnik, zadajesz pytanie co to jest, to mam mieszane uczucia. Próbuj jednak.

Sawi:
Dla mnie zdecydowanie lepiej od zwykłego notatnika pracuje się na Notepad'zie++.

Pablo:
A reszta trawy, krzewów, ta która już jest w scenerii jakim najwygodniejszym programie była tworzona? Znalazłem notatnik i jako po otwarciu jest kompletnie pusty przyznam że trochę zwątpiłem:)
Jak zacząć pracę w notatniku na tej konkretnej scenerii. Jak mam umieszczać obiekty to przydałby
się jakiś graficzny podgląd scenerii gdzie i jak te obiekty umieszczać. Czy istnieje jakiś tutorial jak to w ogóle zacząć? Wiem że Maszyna to nie Trainz i umiejscawianie obiektów może zupełnie inaczej
wyglądać, ale potrzebuję wskazówek na początek jak się zabrać do tego.   

Stele:
L053 jest płaska akurat, wiec tu oś Z odpada. Sceneria jak i chyba dodatkowe dekoracje były tworzone w 3ds maksie.
Zapoznaj się ze strukturą scenerii maszyny http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc#Include http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc#node_.E2.80.A6_model w szczególności.
Wszystkie dekoracje wstawia się jako obiekty punktowe we współrzędnych kartezjańskich globalnych scenerii. Domki powinny mieć w include wpis generujący obrys bryły. Nie mamy edytora pozwalającego widzieć meshe obiektów w czasie rzeczywistym i dlatego tak ciężko robi się scenerie do maszyny.
Są następujące opcje w kolejności od najłatwiejszej:
1. Importujesz scenerię do 3ds maxa, masz jako taki podgląd wszystkiego. Wstawiasz sobie obiekty klikając w globalnych xyz.
2. Imputujesz scenerię do Rainsteda. Wstawiasz obiekty przywiązując je do trajektorii z przesunięciem o wektor. Mniej intuicyjne, jakiś podgląd jest i mało kto to tu rozumie by udzielić pomocy.
3. Wyświetlasz podgląd w rainstedzie i sczytujesz współrzędne miejsca po czym dodajesz wpis ręcznie w notatniku. Pojedyncze obiekty tak można robić, ale budowanie miasta bez obrysu domów i sianie trawy po kępce to masochizm.
4. Jak wyżej tylko współrzędne odczytujesz z poziomu symulacji. Widzisz przynajmniej wszystkie obecne obiekty w 3d.

carmel4a:
Pamięta ktoś jeszcze gmaxa? Wiem, że były skrypty do niego, nie są chyba aktualizowane, ale myślę, że udałoby się wczytać scenerię i powstawiać krzaczki. Mogę się mylić (samemu, 'u siebie' jestem na etapie torów). Jak gdzieś rok temu bawiłem się gmaxem, to eksport działał (kawałek toru, obiekt) więc gdyby wyeksportować tylko dodane obiekty (jako warstwę, scm) to mogłoby to zadziałać.
Ps: wiem, że gmax to staroć, ale wydaje mi się mniej 'hardcorowy' niż notatnik.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod