Ad. 1 - Postaram się zmierzyć metodą techniczną, ale nie obiecuję, że się uda ;)
Ad. 2 - Nadajnik ma różne wartości rezystancji pomiędzy poszczególnymi segmentami, tyle wiem. A jakie konkretnie, to trzeba by mieć i pomierzyć.
Ad. 3 - Stabilizator w lokomotywach dwukabinowych stabilizuje prąd na 1,2A, a w jednokabinowych na 0,6. Prąd ten jest podawany na nadajnik, który sam w sobie też go trochę pobiera (ile, to trzeba by przeliczyć, a do tego znać rezystancje pomiędzy poszczególnymi segmentami). Jak są dwie kabiny, to później przez nadajnik prąd rozpływa się na dwa silniki Haslerów połączone równolegle, a jak jedna kabina, to płynie do jednego. Te 1,2A/0,6A to więc prąd całkowity pobierany przez nadajnik i trzy fazy silników/silnika - musiałbyś sobie to jakoś przeliczyć, ile idzie maksymalnie na jedną fazę.
Ad. 4 - Na szopie nie wiem, ale w Darpolu normalnie sprzedają części Haslerów (i nie tylko) nawet osobom prywatnym. Tylko tanie to nie jest - dla przykładu zielony filtr podświetlenia tarczy mieli jakiś czas temu po 35zł/szt. Taśmy też u nich dostaniesz, ale tu bym polecił innego dystrybutora, ze względu na jakość. Możesz jeszcze zapytać w Lok-Service lub w Rail Tech Papla - na ich stronie jest napisane, że są wyłącznym dystrybutorem Hasler Rail AG ze Szwajcarii, więc możliwe, że to od nich biorą części Darpol czy Lok-Service, to może będą mieć taniej, ale tego nie wiem.
EDIT.: A tutaj masz link do katalogu części Haslera ze strony Darpolu, także jak będziesz się o coś pytać, to najlepiej podawaj od razu numery katalogowe:
KLIK