Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Kategorie prędkości
firleju:
Witam,
Podczas prac nad tabelką prędkości w exe, które wynikły z błędu ruszania z W4 gdy zostaną wykryte dwa semafory (wątek http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26938.0.html) doszedłem do wniosku, że jest potrzebne rozróżnianie na rodzaje prędkości, które są wrzucane AI.
W tej chwili exe rozróżnia 3 rodzaje:
SetVelocity - ogólna prędkość kasowana pierwszą zmianą, jest używana we wszelakich semaforach
ShuntVelocity - prędkość do jazd manewrowych
SetProximityVelocity - pierwotnie służyła AI do hamowania przed zwolnieniami, obecnie nie brana pod uwagę (używana jest w W9 oraz tarczach ostrzegawczych)
Problem leży w SetVelocity, która jest zbyt ogólna i na jej podstawie nie można stwierdzić kto wrzuca tak naprawdę tą prędkość. W związku z tym nie ma możliwości wykrycia że widzimy dwa semafory, a nie semafor i ograniczenie w torach. Dodatkowo każde ograniczenie prędkości zmienia prędkość nadaną przez semafor, więc jeśli na semaforze było 40, a potem jest komórka z prędkością 60 to AI uzna że ograniczenie to 60.
Co chciałbym zrobić: dodać nowe kategorie dla semaforów, ograniczeń prędkości oraz prędkości drogowej. Dzięki temu można zbudować tabelkę z której wybiera sobie najmniejszą dostępną i nie będą się nawzajem nadpisywać. Problem mam z nazwaniem.
Jeśli chodzi o prędkośc z semafora to prawdopodobnie z nowym exe pójdzie paczka zmieniająca nazwę typu prędkości co rozwiąże wiele problemów. Czy to samo zrobić dla reszty typów ograniczeń?
W tej chwili W9 tworzy dwie komórki i nadają one prędkość proximity co w ogóle ze sobą nie gra. Mogę stworzyć specjalne wersje wskaźników lub zmodyfikować istniejące. Szczególnie to pytanie dotyczy tarcz ostrzegawczych (ktokolwiek przypisuje te eventy do torów?).
Drugą kwestią jest, że jest to potencjalne złamanie wstecznej kompatybilności czego naprawdę chciałbym uniknąć
surgeon:
--- Cytat: gfirlejczyk w 20 Czerwca 2015, 10:05:03 ---Witam,
Podczas prac nad tabelką prędkości w exe, które wynikły z błędu ruszania z W4 gdy zostaną wykryte dwa semafory (wątek http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26938.0.html) doszedłem do wniosku, że jest potrzebne rozróżnianie na rodzaje prędkości, które są wrzucane AI.
--- Koniec cytatu ---
Jesteś pewien, że winna jest tabelka a nie np. błędy w scenerii? Jeśli pociąg stoi pod W4 i semaforem wyjazdowym to AI nim sterująca raczej nie powinna widzieć semafora wjazdowego 1400 m dalej.
--- Cytat: gfirlejczyk w 20 Czerwca 2015, 10:05:03 ---Problem leży w SetVelocity, która jest zbyt ogólna i na jej podstawie nie można stwierdzić kto wrzuca tak naprawdę tą prędkość. W związku z tym nie ma możliwości wykrycia że widzimy dwa semafory, a nie semafor i ograniczenie w torach. Dodatkowo każde ograniczenie prędkości zmienia prędkość nadaną przez semafor, więc jeśli na semaforze było 40, a potem jest komórka z prędkością 60 to AI uzna że ograniczenie to 60.
--- Koniec cytatu ---
Jeszcze całkiem niedawno nie było żadnego problemu z semaforami z małą odległością od siebie i różnymi prędkościami. Tabelka działała jak należy i bez problemu dobierała odpowiednie prędkości do sygnałów z semaforów. Może ktoś ostatnio coś niepotrzebnie popsuł?
matek123:
A to nie jest wina, że w złej kolejności są eventy? Np. najpierw jest Sem info, a później Stop info.
firleju:
Podczas pierwszego skanowania tabelka jest wypełniania do 2500 m. Potem podczas jazdy jest skanowana na odległość pi*drzwi hamowania. Druga rzecz że jest jakiś błąd skanowania i nie zawsze widział semafor za W4 (nie wiem czemu, obszedłem ten błąd przez skanowanie także poza ograniczenie, gdyż wcześniej jeśli trafiał na zatrzymanie to nie skanował torów dalej).
Ten błąd nadpisywania prędkości istniał zawsze, tylko ograniczenia prędkości robiło się poprzez wpis w tor a nie za pomocą eventu (co byłoby logiczne). W tej chwili masz tak, że na semaforze masz np. 40, potem masz zwrotnicę z jazdą na bok i w tor wpisane 50, ale zakładasz na niej ograniczenie do 20, to jeśli to ograniczenie zrobiłbyś za pomocą eventów to W9 na końcu ograniczenia usunęło by ograniczenie z semafora.
Testowałem taką sytuację także i kolejność owszem ma znaczenie, ale w testowej sytuacji miałem odjazd z W4 po podaniu semafora i widział dwa kolejne semafory. W związku z tym, że na drugim było S1 to nie chciał odjechać pomimo podania pierwszego.
surgeon:
--- Cytat: gfirlejczyk w 23 Czerwca 2015, 10:50:26 ---Druga rzecz że jest jakiś błąd skanowania i nie zawsze widział semafor za W4 (nie wiem czemu, obszedłem ten błąd przez skanowanie także poza ograniczenie, gdyż wcześniej jeśli trafiał na zatrzymanie to nie skanował torów dalej).
--- Koniec cytatu ---
Nie potwierdzam. W ostatnich czasach nie nie zdarzyło mi się (a testowałem to dosyć intensywnie :), żeby AI miało problem z widocznością semafora za W4. Wyjątek stanowiły źle przypisane do torów semafor i/lub W4.
--- Cytat: gfirlejczyk w 23 Czerwca 2015, 10:50:26 ---Ten błąd nadpisywania prędkości istniał zawsze, tylko ograniczenia prędkości robiło się poprzez wpis w tor a nie za pomocą eventu (co byłoby logiczne). W tej chwili masz tak, że na semaforze masz np. 40, potem masz zwrotnicę z jazdą na bok i w tor wpisane 50, ale zakładasz na niej ograniczenie do 20, to jeśli to ograniczenie zrobiłbyś za pomocą eventów to W9 na końcu ograniczenia usunęło by ograniczenie z semafora.
--- Koniec cytatu ---
Ponieważ AI dobrze sobie radzi z odczytem prędkości z torów i semaforów, nie ma sensu stosować ograniczeń prędkości za pomocą dodatkowych eventów. Zamiast jak to napisałeś zakładania ograniczenia 20 na tor z wpisaną prędkością 50, wystarczy wpisać w tor 20, zamiast 50 i problem z głowy.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej