Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
MoverC# - Unity3d
MarcinW:
Czy ktoś chciałby się pobawić fizyką MaSzyny w Unity3d (c#)? Używam jej w moim projekcie, chociaż jest jeszcze mocno niekompletna, z 2004 roku i tylko do eu07 + 111a, niemniej jakoś działa i da się jechać.
Jeśli tak, to tu są źródła projekciku do testowania fizyki i generalnie obsługi pojazdów (kabina, dźwięki), który można skompilować i uruchomić w unity.
http://td2.marcinw.eu/misc/mover.cs_test.7z
Kod projektu jest prawie żywcem wyciągnięty z mojego głównego projektu, tylko bardzo mocno okrojony ze zbędnych rzeczy (jak tory, trakcja, obsług sieci itp.). Bywalcy poznają pewnie starą kabinę i stary model eu07 z MaSzyny, które sobie używam dla testów.
Jak to odpalić?
1. Ściągnąć wersję darmową unity i zainstalować
https://unity3d.com/get-unity/download?ref=personal
2. Otworzyć w unity powyższy projekt (trzeba pokazać katalog, gdzie rozpakowaliśmy)
3. Otworzyć scenę cab_eu07.unity w projekcie
4. Wcisnąć przycisk 'play'
5. Odhamować i jechać ;)
Planuję ewentualnie doprowadzić tę fizykę do aktualnego MaSzynowego stanu. Gdyby ktoś chciał w tym pomóc, pobawić się w obsługę innego pojazdu albo wręcz użyć tego do zrobienia własnego projektu, to zapraszam :)
Dzięki Queuedowi i jego pracy nad przepisaniem fizyki na C++
https://github.com/Q424/maszyna/tree/neo/maszyna
powinno być to znacznie prostsze :)
Przy okazji mam nadzieję, że dzięki dostępności dla każdego, którą zapewnia Unity3d (śmiem twierdzić, że zmiana czegoś w kodzie jest tutaj prostsza, niż edycja MaSzynowych scenerii w maxie), więcej ludzi będzie chciało pogrzebać w źródłach i zrobić coś własnoręcznie :)
ABu:
Uruchomiłem, wygląda bardzo obiecująco. Myślę, że odezwałoby się więcej osób gdybyś 'w celach marketingowych' wygenerował nieco bardziej zaawansowany teren i zarzucił tu screena (kilka pagórków i drzewek, trawka, trochę przenikania się tekstur itp.).
Unity ma potencjał, to bardzo dobrze widać w Twoim projekcie. Moim zdaniem jest lepsze niż pisanie silnika od nowa, ale o tym dyskutowaliśmy w innym miejscu.
piotrulos:
Fajny projekt bazowy, może wykorzystam go do jednego z projektów
Unity ma duży potencjał o ile dobrze się go wykorzysta, w sensie dobrze zoptymalizuje produkt końcowy. Wydaje mi się nawet że przepisanie maszyny na unity dało by symulatorowi więcej możliwości.
MarcinW:
Ja nie chcę zachęcać do odzywania się, tylko do działania ;)
piotrek-:
Fajnie, że tyle się dzieje w temacie MaSzyny. Szkoda, że gdy rok temu chciałem coś porobić w tym temacie to spotkałem się z negatywnym odzewem i poszedłem do OR. Zdecydowanie wolałbym robić coś do MaSzyny, ale jak do wyboru jest narzekanie, albo takie komentarze:
--- Cytuj ---Goku i want to say first and last ..THANK YOU SO VERY MUCH!! this is one of the most wonderful developments for the Sim/..Msts/OR since OR started and we really really needed this. You have done wonders and I am so glad you don't mind hearing the suggestions here from those who know far more about the technical side of all of this than I ever will.
--- Koniec cytatu ---
To trudno teraz olać to OR.
No, ale jak ktoś pozbędzie się tego okropnego Borlanda, to chętnie zrobiłbym podobny edytor do MaSzyny :)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej