W tym wypadku powodów może by kilka.
Po pierwsze dośc często sie zdarza ze modele mają na stałe przypisane tekstury, bo tworca np zapomniał użyc replacableskin przy mapowaniu i w takim wypadku zmiana w scenerii wpisu tekstury
z ... dynamic PKP/Adu none 112a ...
na ... dynamic PKP/Adu #1klasa.tga 112a ...
niewiele da bo i tak model ma przypisana na stale swoja teksture.
Po drugie skoro piszesz, że po załadowaniu symka wagony są białe to 100% pewności że nie znaleziono tekstury do nałożenia na model lub gdzies jest błąd we wpisie nazwy tekstury (istotne jest w modelach - w samych plikach t3d - podawanie prawidlowego katalogu w linijce Map: )
Poza tym jeśli zamyka się nagle symek albo wywala błąd to trzeba przejrze wpisy w pliku scenerii czy wszystko jest poprawnie.
Proponuje w starterze w Opcjach zaznaczyc "Zapisywanie informacji o uruchomieniu i przebiegu działania programu" a następnie jak sie nagle zakończy i wyjdzie do systemu to przejrze plik "log.txt" w katalogu głównym symka i po kolei linijka po linijce sprawdzic co sie działo przy ładowaniu.
Wszystko powinno byc zakończone "OK".
Jeśli jest "Failed" tzn ze np tekstura nie zostala załadowana, wtedy trzeba zobaczyc linijke wyzej dokladnie jaki jest katalog pokazany - i ewentualnie poprawic w scenerii lub konkretnym modelu.
Dzięki temu można zobaczy na czym się wysypał symek, bo w ostatniej linijce "log.txt" znajduje sie to, co ostatnie dobrze sie załadowało.
Potem wystarczy już tylko otworzy plik scenerii, wyszukac to co ostatnie dobrze zaladowane i sprawdza niżej w scenerii czy wszytko jest dobrze wpisane. (ładowanie scenerii odbywa się po kolei z .scn)
Komunikat "Abnormal program termination" pojawia sie przy tzw błędach krytycznych, czyli np złe parametry przy ładowaniu modelu albo próba załadowania nieistniejącego modelu, czy tez próba otwarcia scenerii z błędami.
Mam nadzieję, że poprawki będą niewielkie, w razie czego przydadzą się jakies bliższe informacje np. jak wygląda "log.txt"
Pomyślnego poprawiania :)
Speed