Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić
MaSzynowe ENB
3rs:
Witam.
Chciałbym was zapytać, czy zainteresowałby was projekt MaSzynowego programu modyfikującego grafikę w stylu popularnego ENB?
Są już co prawda efekty i można by je dopracować o ile któryś z developerów miałby czas na zabawę z tym, gdyż jest sporo problemów (głównie chodzi o efekty związane ze światłem które o dziwo działają tylko i wyłącznie na niebo w miejscu "słońca") a na potwierdzenie wrzucam dwa screeny z przykładowymi ustawieniami zrobionymi dla testu.
Udało mi się (póki co) wyprowadzić mapę głębi, co pozwala na zastosowanie SSAO oraz efektu DoF oraz udało się zmanipulować kolory filtrami PostFX. I tylko mi nie wyjeżdżać z "fotoszopami", gdyż mapa głębi jest widoczna na 3 obrazku, co prawda- na najprostszej scenerii, ale jest widoczna.
Resztę zdjęć z postępów będę wrzucać na stronę Facebookową, by nie zaśmiecać MaSzynowego serwera
Stele:
Mógłbyś jakoś pokrótce opisać jak to cudo działa? Wyguglałem sobie te akronimy i mieści mi się w głowie, że można je osiągnąć postprocessingiem, ale obrazek słoneczka mnie bardzo zaintrygował, zważywszy, że próbuję coś dłubać w modelu nieba, ale moje słońce jest jego najsłabszym punktem. Odezwij się do QueuedEU. On w swoim branchu exe ludzi lubi się bawić takimi fajerwerkami, ale nic z tego gatunku nie osiągnął.
3rs:
--- Cytat: Stele w 12 Lutego 2015, 23:06:17 ---że można je osiągnąć postprocessingiem, ale obrazek słoneczka mnie bardzo zaintrygował, zważywszy, że próbuję coś dłubać w modelu nieba
--- Koniec cytatu ---
Nie wiem w czym tkwi problem, ale już od dawna próbowałem osiągnąć to co osiągnąłem dziś zachowując przy tym użyteczność symulatora (zwykle symulator pluł błędami przy wczytywaniu pojazdu gracza i skutkowało to załadowaniem się scenerii bez owego pojazdu, lub widoczne było samo niebo). O dziwo stoi za tym prawdopodobnie format E3D zamiast T3D. Ze słońcem jest właśnie taki myk, że nie posiada ono żadnych właściwości jeżeli chodzi o mapę głębi, a teoretycznie jest zwykłą teksturą- Tak jest w teorii, a w praktyce wychodzą takie kwiatki, że HDR i wszystkie efekty symulacji światła działają tylko w miejscu gdzie prześwituje światło przez chmury (na teksturze nieba jest jakaś warstwa alfa?) w dodatku w tragicznej rozdzielczości, co widać na 2-gim screenie. Dodatkowo specjalnie dla ciebie wrzucę na stronkę 3-4 zdjęcia z różnymi niebami i sam zobaczysz jak to się zachowuje.
A po krótce cudo owe działa poprzez podczepienie zewnętrznej biblioteki OpenGL32 do symulatora (na szczęście samoistnie ładuje tą bibliotekę) a w owej bibliotece jest kod ładujący shadery HLSL z plików... I wszystko działa jak należy wyjątkiem właśnie tego dziwacznego nieba.
Stele:
Obecnie w symulatorze niebo jest sferą z nałożoną teksturą bez alfy o środku w pozycji kamery. W bardziej zaawansowanych rozwiązaniach sfera ta zawiera same chmury na alfie, za nimi jest sfera animowanych punktów świetlnych robiących za gwiazdy. Do tego dochodzą ciała niebieskie w postaci słońca i w przyszłości księżyca. Na exe QueuedEU model słońca ma animację identyczną z algorytmem dynamicznego oświetlenia dobowego. Na oficjalnym musiałem się zadowolić ruchem dobowym po okręgu. Teraz słońce mam jako plane na alfie, ale można je zrobić jako kulę lub punkt z przywiązanym efektem flary.
Zobacz jak to działa na moim niebie i czy idzie jakoś uzyskać efekt słońca, Parametry atmo i light wpływają na aurę w zenicie, modyfikowaną potem przez porę dnia. Pierwszym parametrem time regulujesz godzinę początkową. Parametrem movelight dzień roku (dla zera data systemowa) wpływający na ruch światła (algorytm ma jakieś błędy, ale to gotowiec i brak nam rozgarniętego astronoma umiejącego poprawić).
sky gwiazdki.t3d endsky
atmo 0.271 0.255 0.294 1000 1500 0.494 0.478 0.486 endatmo
light -5000 5000 5000 0.051 0.051 0.051 0.282 0.282 0.282 0.216 0.216 0.216 endlight
config movelight 0 endconfig
time 05:20 06:29 22:34 endtime
3rs:
Sprawdziłem i wszystko jest OK do godziny 7:13 gdy całe niebo wygląda na nieruszone, po przkroczeniu tej godziny efekt się pojawia nagle i przy teraźniejszym ustawieniu po prostu eksploduje bielą, ale ciekawostką jest to, że efekt tym razem zadziałał w miarę poprawnie, gdyż efekt bloom widać tylko i wyłącznie na chmurach, tylko w najjaśniejszych miejscach (więc zależnie od tolerancji efektu), lecz nadal z niezbyt fajną rozdzielczością (co z resztą widać).
Słońce dałoby się z tego zrobić, jednak efekt nie działa w kabinie z tego powodu, iż szyby są w rzeczywistości zwykłą ścianą.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej